Spring naar bijdragen

Niet cachen, wel loggen


thex

Mag je op internet loggen zonder ooit bij de cache geweest te zijn ?  

251 leden hebben gestemd

  1. 1. Mag je op internet loggen zonder ooit bij de cache geweest te zijn ?

    • Ja, ik doe alles voor mijn score
      2
    • Soms, onder bijzondere omstandigheden
      14
    • Nee, lijkt me niet in de geest van Geocachen te passen
      220
    • Ik heb hier geen idee over
      0


Aanbevolen berichten

De laatste tijd ben ik op caches geweest waar blijkt dat sommige internet loggers nooit op de cache plaats zijn geweest.

Enerzijds omdat sommigen gewoon voor vriendjes loggen, maar 1 keer zelfs gewoon omdat iemand na een korte

internet discussie zijn tanden wilde laten zien.

Nu kan ik me voorstellen dat de grens wanneer-log-ik-wel, wanneer-niet niet scherp te trekken is. Zo kan het zijn dat je overduidelijk

na behoorlijke puzzle-inspanning de cache locatie ondubbelzinning vindt, maar de kist, of gewoon het boekje verdwenen is.

Je zou dit kunnen lappen door een papiertje achter te laten. Maar dergelijke gevallen bedoel ik niet imet de bovenstaande enquete. In

de situaties die ik voor ogen heb is er gewoon genadeloos op internet een found geplaatst, terwijl het veld-logboekje een lege pagina

laat zien.

Nu weet ik dat er circuits zijn waar men elkaar 'helpt' door voor elkaar te loggen. Persoonlijk keur ik dit af. Maar sommigen onder ons gaan zelfs nog een stapje verder. Wat vinden jullie van zulke praktijken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit is het belachelijkste wat ik ooit gehoord heb. Niet gelogd in het boekje, betekent voor ons, niet loggen op internet. Wel is ons al een paar keer overkomen dat we wel op de goede plek zijn geweest, maar dat heel duidelijk bleek dat de cache weg was. Als found loggen; nee dus. Ook niet als not found dan overigens. Daar zijn die notes dan toch voor?

bewerkt door Pentagram
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gebeurt dus wel dat je ziet dan er in overleg met de maker wel gelogd wordt als de cache geript is. :lol1: Ook dat vind ik niet kunnen :yes: , naam en verhaaltje in het logboek is het enige bewijs dat jij de cache hebt gevonden. :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De belangrijkste die je beduveld door te loggen als je er niet geweest ben ben je zelf :lol1: . Overigens ben ik wel van mening dat een duidelijk verdwenen cache wel gelogd dient te worden als not found. Dit is een aanwijzing voor de andere cachers en voor de eigenaar van de cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens dat als je er niets voor gedaan hebt, dat anderen loggen. Dat kan niet, maar als je echt samen tot de oplossing gekomen bent, waar de lamme de blinde helpt.

Ach, zo belangrijk is dat niet.

Het is een spelletje.

Bij mijn eerste geplaatste cache loopt de eerste logger zonder gps naar het eindpunt. Nog wat via contact

met iets meer moeite maar ook de cache niet gelopen? Tja, volgende keer moeilijker maken.

Wat maakt het uit.

Soms wordt het wel erg belangrijk gemaakt, lijkt het.

 

Maar dat cachers contact met elkaar hebben en elkaar ondersteunen indien nodig bevordert de gemeenschapszin. Ik ben daar voor.

Je maakt mij niet wijs dat iedereen alle caches puur zelf gedaan heeft zonder enig hintje, tipje bij een ander weg te snoepen In nood is dat ook een sport. Dat is ook een deel van het spel.

Ik vind dat leuker dan de kinnesinne die ik wel eens proef, maar dat is persoonlijk.

Door het contact gaan namen leven. Leuk toch.

Freeriders zijn overal.

Een beetje van maggi en een beetje van jezelf. C'est la vie.

 

Die ranglijst werkt dat misschien een beetje in de hand. Hoeveel zullen het er zijn? Vind je deze gang van zaken niets als cache bezitter, dan gooi die logger er toch uit!!!

Het is net wat Joske zegt; hoe vind je het voor jezelf? (maar dan 2 kanten op)

 

Het is maar een spelletje.

Als het echt alleen via anderen kan, is het plezier voor die speler toch geen lang leven beschoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij slechts de volgende regels:

1) Cache gezocht, niet gevonden dan "Not Found" :crybaby:

2) Cache gezocht, maar is geript (duidelijke sporen aanwezig) dan "Write Note"

3) Cache gezocht, en gevonden dan logboekje invullen en loggen als "Found it" :thumbup:

4) Cache niet gezocht dan niets loggen. :lol1:

 

Ook al zou cacheplaatser zeggen je kunt hem toch loggen, dan log ik nog niet als ik niet in het Logboekje heb geschreven.

Ik ga wel een keer terug om daadwerkelijk te loggen en dan pas plaats ik een "Found it"

 

Anders houd je jezelf toch voor de gek! :yes::thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij geldt dat ik alle caches die ik log daadwerkelijk gedaan moet hebben. Ik zie het als een prestatie van mezelf en ik wil dat graag terugzien in mijn lijst. Ik neem nu regelmatig vrienden mee op mijn cachetochten. Ik log dan gewoon als Boa. Als zij een keer besluiten te gaan cachen zonder mij, moeten ze van mij een andere lognaam kiezen.

Wat andere mensen doen kan mij niet zo heel veel schelen. Als zij zo graag punten willen scoren dan moeten ze dat zelf weten. Ikzelf zou me er niet veel beter door voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles wat ik log heb ik gedaan. Ik heb één keer een cache gelogd waarbij ik twee keer op een dag direct dacht hier ligt ie...

Eerste cache route gelopen. Tweede na twee punten gelogd. Was korte route. Past niet echt bij mij om dit direct te loggen. Maar zo'n uitdaging op een dag....... :thumbdown: .

Zou de volgende keer toch weer de hele route lopen. Ookal is ie kort. Zelfs laatst overwogen om terug te gaan, omdat ik het gebied niet van boom tot boom ken. :crybaby:

Sommige caches welke ik graag op mijn lijstje wil hebben ga ik terug. Net zo lang tot ik de cache gevonden heb.

Beetje freaky. Maar ach. Ieder heeft zo zijn manier. De score vind ik wel leuk, maar m.n. voor mezelf. Niet om boven aan een cache lijst te komen.

 

Ik moet ook vaak lachen om de super scores van sommige cachers. Vind ik ook leuk. :thumbup:

Om te loggen zonder opdrachten gedaan te hebben.. daar zie ik voor mij persoonlijk niet zo'n lol van in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig!!!

 

Maar ik kom jullie namen niet tegen bij;

 

cristal&stone, driedimentionaal of slangenkuil

 

 

ik weet niet welke moeilijkheidsgraad jullie pakken. Misschien komt het nog.

 

 

Er zijn er genoeg die hier met een boog omheen lopen.

Dus als je van 1 + 1 = 3 kunt maken. Daar leer je ook van.

Het is maar hoe je bekijkt.

 

Heb je deze al?

 

Deze schiet ten minste op!

S&B Wedding Cache

by Heirbaut Hunters

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...ac-b17d47f3f061

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat de caches van Mark hebt, ga je nog weleens zoeken en krijg je de mooiste wandelingen in de omgeving van Bilthoven/Groenekan.

 

Daarna ken je meeste bomen wel!

 

Anders pak je eerst Dwaalspoor? Leuk hoor.

 

Of in Houten; Silent Witnesses en de Kunstbas.

als ik toch mag aan bevelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Zou ik zelf ook niet doen. Lijkt me niet echt meer een uitdaging dan. Ongeveer in de buurt van de cache kan (bijna) iedereen wel komen.

 

Gezien de unanieme stemming tot nu toe, is iedereen het wel met elkaar eens......

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om een found te loggen moet je de cache in handen hebben gehad. Niets meer, en niets minder.

Dat is wat geocachers doen: zoeken naar wat verborgen is. Als je dat verborgen objekt hebt gevonden, dan kun je een found loggen.

 

Iemand die een cache op de site logt die hij zelfs niet eens heeft geprobeerd te vinden, is dus niet met geocaching bezig.

Na een waarschuwing of twee zou er imo een user delete moeten volgen (liefst in combinatie met een IP-ban).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, je komt bij het bestuderen van cachelogs de raarste dingen tegen. Er zijn caches die door 1 persoon meerdere keren worden gelogd. :thumbup: Dat kan imo alleen als de cache is gewijzigd of verplaatst en de eigenaar aangeeft dat je hem opnieuw kan loggen. Er zijn ook cachers die hun eigen caches loggen als gevonden. :thumbdown:

Maar het is al eerder gezegd, je houd alleen jezelf voor de gek. Ik denk dat het over het algemeen wel meevalt en dat 99% van de logs gewoon rechtmatig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...