Spring naar bijdragen

Niet cachen, wel loggen


thex

Mag je op internet loggen zonder ooit bij de cache geweest te zijn ?  

251 leden hebben gestemd

  1. 1. Mag je op internet loggen zonder ooit bij de cache geweest te zijn ?

    • Ja, ik doe alles voor mijn score
      2
    • Soms, onder bijzondere omstandigheden
      14
    • Nee, lijkt me niet in de geest van Geocachen te passen
      220
    • Ik heb hier geen idee over
      0


Aanbevolen berichten

Er zijn ook cachers die hun eigen caches loggen als gevonden. :thumbdown:

Dit vind ik inderdaad ook erg triest. En als ze hem dan gevonden hebben, gaan ze erbij zetten dat ze toch wel moeite hebben gehad met een bepaald punt, ze bij een aanwijzing verkeerd hebben gelezezen of hoe goed en leuk :crybaby: hij wel was.

Maar ook het niet ter plaatse zijn geweest en toch loggen vind ik ook niet kunnen. (daar heb ik dan ook op gestemd!)

 

Het gaat er bij mij om dat ik lekker een stuk kan lopen,(bij sommige dan) en niet dat mijn aantal snel boven de 200 komt ofzo hoor. Dat komt misschien nog wel eens :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

He he kijk loggen zonder op de lokatie te zijn geweest of ontzettend veel moeite te hebben gedaan om de cache te vinden, dat lijkt me niet ok.

Soms is het lastiger om inde boekjes te schrijven dan om de cache te vinden, sommige boekjes zijn vaak doorweekt of zijn zo klein dat er met goed fatsoen niet in te schrijven valt.

Ik denk dat het gewoon aan ieders eerlijke geweten is of je een cache zo even logt of niet.

Te controleren valt het natuurlijk niet denk maar eens aan caches die gejat worden, logboekjes de nat of kwijt of vol raken enz enz.....

Eiengenlijk is het net zoiets als met duiken, als je het PADI opleidings systeem volgt mag je pas na een aantal duiken aan een nieuwe opleiding beginnen, dan kan je natuurlijk ook na 10 duiken er 90 bij liegen zodat je binnen een jaar duik instructeur bent maar als het er dan op aan komt val je toch door de mand, zo is geocachen natuurlijk ook, je kan een berg logs simuleren, maar als je dan eens met een echte ervaren cacher meeloopt merkt die snel genoeg wat voor cacher je werkelijk bent.

Volgens mij gaat het bij geocachen lekker om het doen en niet om de race wie de meeste heeft die "punten" komen vanzelf wel als je lekker bezig gaat.

En tja wat heb je eraan om in 2 weken tijd 10.000 caches op je naam hebt staan ?

Krijg je dan een cache bonus van .com ofzo???

Doosie gevonden is foundje, :lol1: kistje niet gevonden is not foundje, :yes: simpel kistje weg is eigenaar waarschuwen, kistje echt weg is jammer..... oh daar hadden we geen smily's voor ik stel voor om deze: :thumbdown: daarvoor te gebruiken :thumbup:

Dit is een leuk draadje aan ut worden thex.

En mensen die hun eigen caches loggen die moesten ze afschieten........ :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, zal ik ook maar een duit in het zakje doen.

Puntjes scoren vind ik best leuk, eerlijk puntjes scoren vind ik leuker.

Dus ik log alleen onder Barny een found als ik een logboekje heb gekribbeld met mijn, voor andere, onleesbare krabbels.

Als ik dan nog 14 meter van de cache afsta vind ik er niet toe doen.

 

Een note schrijf ik als ik denk dat iedereen en de maker van de cache er wat aan hebt.

 

Een not found als ik op de cache plaats gezocht heb en er niks gevonden is en dan nog dat ik er voorlopig ook niet meer in de buurt kom.

 

Een meel krijg de maker als ik een opmerking heb die ik tijdens het cachen heb opgemerkt

 

Maar ik kan me er niet druk om maken als anderen er een andere mentaliteit er op na houden

 

Wat ik ook al een paar keer heb gelezen is dat mensen er in hun log al bijzetten dat ze om verschillende redenen niet in het logboekje hebben geschreven maar wel als een found op . com hebben gezet.

 

Tja, wie ben ik om er daar wat van te zeggen het gaat toch allemaal om de Lol die we met elkaar hebben.

 

En vandaag heb ik wel LOL gehad

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed begrijp moet je dus echt uit je luie stoel komen om een cache te mogen loggen.

Als dat zo is houdt het in dat ik mijn :thumbdown: en Mar der :crybaby: moet laten staan om echt op zoek te gaan. Dit begint al aardig op werken te lijken en ik dacht dat het een hobby was :lol1: Als jullie het niet erg vinden blijf ik op mijn stoel zitten en log zo nu en dan een cache.

Ruud :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... eerlijk puntjes scoren vind ik leuker.

Dus ik log alleen onder Barny een found als ik een logboekje ...

Eerlijk puntje scoren icon14.gif

Ik weet nog goed dat ik onder dwang een cache aan je moest overhandigen :dribble: was dat niet ergens in Landgraaf icon14.gif:rolleyes:

Ruud :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het er dan op aan komt val je toch door de mand, zo is geocachen natuurlijk ook, je kan een berg logs simuleren, maar als je dan eens met een echte ervaren cacher meeloopt merkt die snel genoeg wat voor cacher je werkelijk bent.

Dat is wat er uiteindeliijk gebeurd, idd.

Het zal je gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loggen zonder cachen is tegenwoordig heel gebruikelijk. Komt in de beste kringen voor. Loggen zonder ooit 'in het veld' te komen is jezelf voor de gek houden, net als het loggen van een vangrail bij een tankstation. Of past dat wel in de geest van geocaching? Get a life!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk puntje scoren

ik weet nog goed dat ik onder dwang een cache aan je moest overhandigen :beerchug: was dat niet ergens in Landgraaf

Ruud

:P jij je ergens toe laten dwingen :dribble: nah dat krijg ik zelfs niet voor elkaar niet voor

 

Dat is wat er uiteindeliijk gebeurd, idd.

Het zal je gebeuren.

 

ik kan me nog herineren van kort geleden dat we met drie veelcachers enkele uren bezig waren met zoeken terwijl er daarna loggies binnenkwamen in de trant van "makkie zo gevonden, in 5 minuten gevonden, Kwam-zag-en-overwon" :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scoren zonder: de buitenlucht in te gaan, met je GPS-je te spelen, zonder te zoeken en vooral zonder de kick van het vinden ? Da's voor mij als bitterkoejesvla zonder bitterkoekjes :beerchug:

 

Verwonderlijk !

 

Ik zou zeggen: leef je uit maar de kans is dat je veel mist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jullie het niet erg vinden blijf ik op mijn stoel zitten en log zo nu en dan een cache.

Ruud :beerchug:

 

Cachen vanuit de luie stoel? Dat kan o.a. met deze originele cache Where's In A Name.

Dan moet je wel het voortouw nemen.

Iets anders als beschreven, maar bijna hetzelfde. De cache Where's My Name ???

Deze kon ik zo loggen, en ik hoefde er niets voor te doen :dribble: de cache hadden we al een keer gevonden. Dus twee vliegen in één klap :P

 

Ruud :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jullie het niet erg vinden blijf ik op mijn stoel zitten en log zo nu en dan een cache.

 

Cachen vanuit de luie stoel? Dat kan o.a. met deze originele cache Where's In A Name.

Dan moet je wel het voortouw nemen.

Ruud

 

Twee, die je ook heel goed van achter je pc kunt doen. Een zelfs die moet je van achter je pc doen! :rolleyes:

 

Silberberg

 

en

 

Old Mustard Mill

 

Suc6.

 

Ter verhoging van de quota! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...