Birdie.NL Geplaatst 25 juli 2017 Geplaatst 25 juli 2017 (bewerkt) Inmiddels ben ik wel iets gewend in geocache-land: klimmen, waden, lost-places maar nu zie ik een nieuwe methode aan het firnament: lockpicken. Of beter gezegd een slot openen zonder sleutel De nieuwe cache in kwestie: https://www.geocaching.com/geocache/GC701C5_zaanse-molens-picken Als ik http://focushekwerken.nl/blog/lockpicken-en-de-wet-mag-het-en-zo-ja-waar lees, is het (nog) legaal. Het lijkt me een hellend vlak. Puzzels zijn er in vele gradaties, maar dit neigt toch over een grens te gaan. Binnenkort heb je bijna een volledige inbraakuitrusting bij je: klimtuig, trap, waadpak, multitool, magneten, prikstok, centimeter, UV-licht, superzaklamp, lock-pickset ... Als oom agent langkomt, mag je praten als Brugman dat het echt een hobby betreft. Wat vinden jullie? 25 juli 2017 bewerkt door Birdie.NL
barny Geplaatst 25 juli 2017 Geplaatst 25 juli 2017 lockpick cache's kan ik al uit 2008 dus zo niew is dat niet, en waarom zou je bang zijn voor oom agent, een geocacher laat zich, om de cache tegen een rip te beschermen, toch niet zien? Barny de bewuste cache kan ik als geocacher niet zien, omdat de cacheeigenaar te weinig wekende hersenen gebruikt en de cache achter een betaalmuur verbergt zodat nieuwe lichting geocachers verdorven zijn tot het rapen van onooglijke dingen en dan het idee hebben dat dat rapen juist geocachen zou zijn met als gevolg dat ze copieergedrag gaan vertonen en dan de oudere geocache generatie weer kunnen klagen dat er niet veel soeps online komt..............
Beukenootje Geplaatst 25 juli 2017 Geplaatst 25 juli 2017 Als de cache nou nog in het bos zou liggen, dan heb je nog een goed verhaal naar oom Agent. Maar deze cache ligt midden in een woonwijk! Het zal je toch gebeuren dat de politie een inbreker in je buurt betrapt, maar dat hij met z'n breekijzer, betonschaar, lockpicking set en schroevedraaiers weg kan komen omdat meneer zogenaamd aan geocachen doet... Zelf vind ik dit over de grens gaan. Sloten zijn er om spullen te beveiligen, die ga je niet voor je lol openbreken.
@rend Geplaatst 25 juli 2017 Geplaatst 25 juli 2017 Ik vind het ook wel erg ver gaan, om mensen te leren hoe je een slot kunt open maken zonder sleutel.
Flo van Co Geplaatst 25 juli 2017 Geplaatst 25 juli 2017 Scoort een hoge Ignore waarde. Daarbij is de kans op frustratie mij te groot. Graag een mooie multi langs die molens en je krijgt zo een favo van me!
Diederikus Geplaatst 25 juli 2017 Geplaatst 25 juli 2017 lockpicken. Of beter gezegd een slot openen zonder sleutel
MartinMirja Geplaatst 25 juli 2017 Geplaatst 25 juli 2017 Tja, de CO wil blijkbaar heel erg weinig bezoekers en/of founds op zijn cache (die in zijn voortuin schijnt te liggen). Ik heb geen zin om ten eerste zo'n lockpick set aan te schaffen en al helemaal niet om me daar in te bekwamen. Dat wordt dus op een alternatieve manier de behuizing kraken... Stelde met een write note al voor of een betonschaar ook mag
Odlaniger Geplaatst 25 juli 2017 Geplaatst 25 juli 2017 In Friesland ligt sinds enkele dagen ook een logpik. Is al gelogd door iemand voordat hij was gepubiceerd en die "toevallig" de juiste tool bij zich had. Zal toch niet de co zelf zijn met zijn andere account?
Dagwacht Geplaatst 25 juli 2017 Geplaatst 25 juli 2017 In films ziet het er allemaal kipsimpel uit. Het valt toch vies tegen. Er zijn zelfs oefensets te koop. Ik heb één cache gedaan met zo'n slot. Wel in een bos en met hulp. Net als boomklimmen, een keer is genoeg.
Diederikus Geplaatst 26 juli 2017 Geplaatst 26 juli 2017 In Friesland ligt sinds enkele dagen ook een logpik. Zelf heb ik ook ooit een kras geval meegemaakt van logpik (?) 1
thex Geplaatst 26 juli 2017 Geplaatst 26 juli 2017 (bewerkt) Jaja, dat was nog eens een avontuur in de obesitas II https://img.geocaching.com/cache/log/large/c7b5d85e-30cb-4541-91f0-ff1df616eb9a.jpg 26 juli 2017 bewerkt door thex
Beukenootje Geplaatst 27 juli 2017 Geplaatst 27 juli 2017 Een lockpicking cache in je eigen voortuin? Hmm...met een beetje afwijking op mijn gps ga ik dan waarschijnlijk het slot van de voordeur te lijf
de zonderlingetjes Geplaatst 9 augustus 2017 Geplaatst 9 augustus 2017 Ignore de caches die je niet wilt doen of waar je het niet mee eens bent. Dit spel schijnt iedereen te spelen volgens zijn/haar eigen regels. Wel jammer dat daardoor bijna alles mag. Regels zijn er om gebroken te worden, ook sloten schijnbaar. Simpel toch.
Team Professor X Geplaatst 14 augustus 2017 Geplaatst 14 augustus 2017 Tja, lockpicking...ooit 1x tegenaan gelopen bij een duitse cache zonder lockpickingsetje natuurlijk. Zoiets bedenk je niet van te voren. Maar het idee om de cacher wat te frustreren middels gepriegel bij het loggen vind ik wel grappig. Als je het maar weet van te voren. Net zo goed als dat iedereen maar denkt dat je mobiel internet of een NFC en QR-code app op je mobiel hebt. Of uberhaupt een smartphone hebt. Lockpicking is nog altijd leuker dan veel gewone en challenge caches. En nee, ik heb nog niet zo'n setje aangeschaft omdat er nog genoeg andere caches zijn. Ultiem genot schijnt een lockpicking op 25 meter hoogte in een boom te zijn. Voor sommigen dan Maar om nu te roepen dat je als halve crimineel door het bos loopt en oom agent vraagt wat je doet....ik cache al 14 jaar en heb nog nooit "oom agent" (waarom een oom eigenlijk???) ontmoet. Wel andere muggles en prominente figuren, maar in je rugzak kijken? Nee, dat gaat echt niet lukken. Lost places en andere "zugang verboten", "defense d'entrer", STOP.....maken mij crimineler dan een lockpickingsetje vermoed ik zo 1
Aanbevolen berichten