Spring naar bijdragen

Vragen Over Caches Op Half Privé Grond


*AleinaD*

Aanbevolen berichten

Maar misschien heb je gelijk en ben ik inderdaad wat kortzichtig. Ik neem aan dat er inderdaad wel zoiets zal bestaan als "de aantrekkingskracht van de grote stad", voor wie zijn hele leven in Noordpolderzijl heeft gewoond.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Died, jij probeert toch altijd alles uit? Ik ben wel benieuwd wat je van zo'n stadscache vindt. Persoonlijk heb ik goede herinneringen aan het mooie Dordt waar Tabak het over heeft. En zo'n stadscache brengt je ook weer op plekjes die je anders nooit had gevonden. Probeer deze maar eens. http://coord.info/GCVND9 Gewoon niet te moeilijk en genieten van de stad.

 

Oh en voortuincaches alleen als ze de moeite waard lijken en duidelijk is dat je op de goede plek zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Died, jij probeert toch altijd alles uit? Ik ben wel benieuwd wat je van zo'n stadscache vindt. Persoonlijk heb ik goede herinneringen aan het mooie Dordt waar Tabak het over heeft. En zo'n stadscache brengt je ook weer op plekjes die je anders nooit had gevonden. Probeer deze maar eens. http://coord.info/GCVND9 Gewoon niet te moeilijk en genieten van de stad.

 

 

 

Een schoolvoorbeeld van hoe mooi stadsmulti's kunnen zijn! Heb 22 jaar in Dordrecht gewoond en kwam dankzij de legger van deze cache op plekjes, waar ik jarenlang gewoon aan voorbij gelopen ben! Kortom, ik deel de aanbeveling van Helmine ten volle!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar misschien heb je gelijk en ben ik inderdaad wat kortzichtig. Ik neem aan dat er inderdaad wel zoiets zal bestaan als "de aantrekkingskracht van de grote stad", voor wie zijn hele leven in Noordpolderzijl heeft gewoond.

 

Als er een "stip" geplaatst is in Noordpolderzijl ga ik er heen! Ten teken van onze veelzijdigheid... gringrin :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedere cache in de bebouwde kom is een voortuincache.
Wanneer ik in de binnenstad van Apeldoorn loop, ongeveer drie keer per jaar om wandelsokken bij Bever te kopen, dan richt mijn blik zich op hetgeen zich op ooghoogte bevindt. Etalages en voorbijgangers dus.
Maar bij de cache https://www.geocaching.com/geocache/GC185TF_jugendstil zag ik welk schoons zich hogerop liet zien.

Het tweede deel van de cache gaat door de parkenbuurt, een bebouwde kom met veel oude villa's en vijvers.

 

Stadscaches kunnen heel mooi zijn, cultuurcaches als tegenhanger van natuurcaches.

Voortuincaches vallen niet in een van deze categorieën.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens onze vakantie genoten van Gevelstenen in Zutphen.

Het was zeer wisselvallig weer,dan zon, dan kwam het met bakken uit de lucht. Bovendien was het erg koud en waaide het hard.

Dit was DE oplossing. Toch lekker kunnen gaan geocachen (in een bos, wat mijn voorkeur heeft,is met zulk weer niet fijn), nieuwe plekjes ontdekken en dan toch op elk moment ergens kunnen gaan schuilen voor koffie met appeltaart.

Uiteindelijk 10 km gelopen. Heeeeerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk project, die rupsen. En daardoor natuurlijk ook leuk om er een route langs te maken.

Caches langs gevelstenen vind ik ook leuk, of langs kunst. De 'gootspoken' in Zaltbommel zijn ook leuk. Of 'Benkskes in de Reeshof' (Tilburg), een Multi die langs veel prachtige bankjes gaat (mozaïek)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor al de reacties! :thumbup:

 

 

Ik was gisteren met mijn zon (11) op stap.

Natuurlijk eerst op GC.com gekeken :book: wat er in de buurt aan traditionals zijn en ook makkelijke gekozen.

 

En daarna "JIPPIE!!!...Daar gaan we!"

 

Maar we hebben het snel gezien dat het eigenlijk niet zoooo makkelijk is. :oops:

 

Helaas zonder succes weer na huis. :wistling: Maar toch leuke 3uurtjes samen op stap geweest.

 

Hopelijk de volgende keer met succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor al de reacties! :thumbup:

 

 

Ik was gisteren met mijn zon (11) op stap.

Natuurlijk eerst op GC.com gekeken :book: wat er in de buurt aan traditionals zijn en ook makkelijke gekozen.

 

En daarna "JIPPIE!!!...Daar gaan we!"

 

Maar we hebben het snel gezien dat het eigenlijk niet zoooo makkelijk is. :oops:

 

Helaas zonder succes weer na huis. :wistling: Maar toch leuke 3uurtjes samen op stap geweest.

 

Hopelijk de volgende keer met succes.

 

 

ben ik toch benieuwd welke cache je uitgezocht had, en wat er mis ging

daar kan iedereen wat van leren

 

Barny

 

Ja, want wat er bijvoorbeeld mis zou kunnen zijn gegaan is dat als je een of meerdere tradi's niet hebt kunnen vinden, dat je je graden instellingen en/of het kaartdatum op je gps niet goed ingesteld hebt staan. Is dat zo, dan kun je zomaar een afwijking van een 50-tal meters of meer hebben.

 

Er is bij het geocachen namelijk afgesproken dat het gradenformaat wordt ingesteld op ddºmm.mmm' (staat nog wel eens op ddºmm'ss") en dat het kaardatum (ook wel mapdatum genoemd) ingesteld moet staan op WGS84 (soms staat dat bv. op Dutch grid).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

 

Onze logica was dat we in de buurt blijven omdat het al laat was.

Eerst hebben we bij de naastgelegen op GC (App op mijn mobiltje) gekeken.

 

 

1.) GC5XT9P - het puzzel was eigenlijk voor mij logisch maar we zijn samen niet uit gekomen, zit nog altijd aan het nadenken :thumbup:

 

2.) GC380ZN - we hebben gestopt omdat ik niet daarna toe durft met ons kleine familielid zonder buggy

 

3.) GC2YPCR - we hebben gezocht en volgens de fotos op het juiste plek maar wisten niet echt na wat we moesten uitkijken. Er zijn ook heel vaak mensen langs gekomen.

 

 

 

En deze GC5V6MC heb ik een par dagen terug al bekeken maar dat is die in de voortuin.

 

 

Toch heb ik nu gezien dat op de PC de overzicht van de caches in de buurt beter is.

Even kijken of we vandaag meer succes hebben. :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...