Spring naar bijdragen

Vragen Over Caches Op Half Privé Grond


*AleinaD*

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hallo Peetee, dat kan! Ik gebruik mijn mobiltje..... :wistling:

 

In dat geval maar eens de instellingen checken. :wink2: Hoewel je er bij de meeste speciaal voor geocaching geschreven smartphone app-jes wel van uit kunt gaan dat de instellingen juist zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aleina D,

Ik heb even gekeken naar de 3 caches die je aangaf. De eerste 2 zijn sowieso geen trad's, maar mysteries. Daarvoor moet je dus eerst thuis de puzzel oplossen. Voor die tweede staat je dan vervolgens nog een tochtje van een km of 7 voor de boeg.... Het zag er overigens uit als een paar leuke puzzeltjes, dus ik ben er ook maar eens mee aan de slag gegaan. Wij zijn wel eens in de buurt op de camping :).

Als ik jou was zou ik beginnen met een paar makkelijke, zodat je een beetje het gevoel te pakken krijgt. Als je een lijst zoekt met caches in de buurt zijn deze beginnerscaches nog extra gemarkeerd. Sowieso kun je ook gewoon naar de sterren kijken: D1,T1 is makkelijk om mee te beginnen.

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste heb ik inmiddels ook even opgelost (leuke puzzel) en daar kom je zo te zien ook niet zomaar bij, een tool is wel vereist.

Voor de eerste keer zou ik een andere kiezen :w00t2: ...

 

Die voortuincache lijkt me wel makkelijk, vooral als je de hint van tevoren leest. Dan blijkt dat je de tuin niet in hoeft en staat eigenlijk meteen aangegeven waar je de cache kunt vinden.

De traditionals zijn overigens te herkennen aan het groene icoontje, de blauwe zijn mysteries (eerst even thuis puzzelen) en de oranje multi's (een wandeling met meerdere waypoints en tussendoor soms nog puzzelen).

Succes en ben benieuwd naar je ervaringen!

bewerkt door Eftelaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste heb ik inmiddels ook even opgelost (leuke puzzel) en daar kom je zo te zien ook niet zomaar bij, een tool is wel vereist.

Voor de eerste keer zou ik een andere kiezen :w00t2: ...

 

Die voortuincache lijkt me wel makkelijk, vooral als je de hint van tevoren leest. Dan blijkt dat je de tuin niet in hoeft en staat eigenlijk meteen aangegeven waar je de cache kunt vinden.

De traditionals zijn overigens te herkennen aan het groene icoontje, de blauwe zijn mysteries (eerst even thuis puzzelen) en de oranje multi's (een wandeling met meerdere waypoints en tussendoor soms nog puzzelen).

Succes en ben benieuwd naar je ervaringen!

Ik zit net met de GC-Starterhandleiding en Informaties over de Cachetten voor mij op tafel. De traditionals begrijp ik, dank je. :thumbup: Maar hoe zit dat dan met de Mysteries en Multis? Wanneer ik op de lijst/kaart kijk op GC.com zijn dat dan altijd de begin caches? Of kan het zijn dat die van een hele rij ergens tussen zitten... (ik hoop ik het goed heb geschreven)

Helaas heb ik daarover nog geen informatie gevonden of ik zelf denk te gecompliceerd??? :bangin:

 

Alvast bedankt :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Hallo Peetee, dat kan! Ik gebruik mijn mobiltje..... :wistling:

 

In dat geval maar eens de instellingen checken. :wink2: Hoewel je er bij de meeste speciaal voor geocaching geschreven smartphone app-jes wel van uit kunt gaan dat de instellingen juist zijn.

 

Ik kond net door mijn vader een Garmin apparaat regelen. Hij gebruikt deze normaal voor meer dagen touren in de bergen. Hij kent dat GC ook (zelf nog nooit gedaan) en denkt dat het prima lukt met zijn apparaat. Moet ik daar dan ook de instellingen checken? (Sorry ben niet zo een technicus :bangin: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt...

Een traditional kan makkelijk en moeilijk zijn. Dat kun je zien aan de sterren boven aan de pagina. Je hebt sterren voor difficulty (dat gaat over moeilijkheid van de puzzel of bv het open krijgen van een cache). Je hebt er ook voor terrain, dat is hoe makkelijk hij bereikbaar is (soms heb je bv een boot, duikersuitrusting of klimgerei nodig). Een traditional ligt wel altijd op de plaats van het coordinaat op de pagina.

Een mysterie ligt juist niet op het aangegeven coordinaat, dat moet je eerst zelf puzzelen. Sommige puzzels zijn makkelijk en voor de hand liggend, andere puzzels zijn alleen te begrijpen voor degene die hem heeft gemaakt. Het is maar net waar je zin in hebt. Als je dan het coordinaat gevonden hebt ligt de cache meestal daar, maar in 1 van jouw voorbeelden vind je daar pas het eerste punt van een langere route. Dat staat dan wel aangegeven bij de pagina of bij de checker.

Een multi is een langere (soms ook heel korte) wandeling met meerdere tussenpunten waar je iets moet zoeken of doen om tot het volgende punt en uiteindelijk het coordinaat van de cache te komen.

Pfff, een hele lap tekst, ik hoop dat je er wijs uit kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AleinaD, het is verstandig de cachepagina goed te lezen. Naast de moeilijkheidsgraad staan ook attributen aangegeven. Ook de grootte van de cache is aangegeven. Het is handig te weten of je naar een grote kist of een klein kokertje moet zoeken.

 

Bij de eerste cache staat aangegeven dat het een boomklimcache is.

De tweede cache is best wel lastig.

De derde is vrij gemakkelijk, ligt in de voet van een boom. Althans, daar heb ik hem gevonden.

 

Maar als ik het goed begrijp vind je het navigeren met smartphone of GPS ook nog moeilijk.

Probeer eens de volgende cache te vinden: GC59VGN. De naam van de cache is tevens een hint waar je moet zoeken. Ligt dicht bij jouw huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Ik kond net door mijn vader een Garmin apparaat regelen.

Wat voor type Garmin is het?

hoi peetee, de type is GPSMap 62s

 

@Odlaniger: ik zal het proberen wanneer ik weer terug ben in nl

 

thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Ik kond net door mijn vader een Garmin apparaat regelen.

Wat voor type Garmin is het?

hoi peetee, de type is GPSMap 62s

 

 

Oké,mooi apparaat. Dan check je voor de zekerheid even de instellingen voor "Positieweergave" (Stel in-Positieweergave): De Positieweergave moet dus staan op "ddºmm.mmm" en het Kaartdatum (coördinatensysteem) moet staan op "WGS84".

 

Grote kans dat het al wel goed staat (want het zijn de standaardinstellingen), maar voor de zekerheid even checken is nooit verkeerd. :smartass:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk bedankt voor all jullie tips!

 

Ik heb vandaag voor de eerste keer mijn GPS getest maar op dit moment nog in combi met de GC-App omdat ik nog niet zeker met het GPS ben

EN in verrassend korte tijd twee Caches geloggt!!!

 

Super blij en een beetje trots op mee :clap::punk::boxing:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...