Spring naar bijdragen

Stip Op De Kaart Leeft Nog Steeds


Blutch

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Misschien moet het forum tussen 0:00 en 7:00 gesloten worden om enkelen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Ze zijn dan te moe of zijn anderzijds onder invloed van iets. Het probleem is dat deze mensen hun postje de volgende dag niet meer kunnen verwijderen en blijven ze zitten met een beschamende, nietszeggende en onsamenhangende postjes.

 

Brouwertjes, je maakt weer dezelfde fout waar je om bekend staat. Je speelt weer op de man.

Zijn postje gaf alleen maar aan dat je met dezelfde redenering ook de hele andere kant op kunt met een conclusie.

 

Jouw voorbeeld is een PMO cache. Daar hebben echte geocachers dus niets mee.

Huh? Waar heb je het over? Wat is een 'echte geocacher'? (laat ook maar, je bent nu wakker en weet het zelf waarschijnlijk nu ook niet waarom je dit schreef. Antwoord in ieder geval niet weer tussen 0:00 en 7:00 vannacht.)

 

Ik vermoed dat jij allergisch bent voor wijze lessen, je bent te zelfverzekerd vanwege het aanvoeren van de FTF lijst.

Wat? Allergisch voor wijze lessen (komma) te zelfverzekerd vanwege aanvoeren FTF.

... Wat? Ik snap er niets van.

 

Een authentieke geocacher zal je nooit worden. Geocachen is geen wedstrijd.

Authen...wat? Wat is zoiets onzin en waarom zou iemand iets onzin willen zijn? Ik snap hier helemaal niets van.

 

Geocachen heeft niets te maken met statistieken, maar dat zal jij nooit begrijpen.

Frustraties? Ik wil het ook helemaal niet weten. In ieder geval heeft dit niets met Stip op de kaart te maken.

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lachen toch weer met jou hoor Odje. Het is mij inderdaad ook al vaker opgevallen dat je na 24.00 uur weinig zinvols produceert. Ik had het natuurlijk ook wel aan zien komen. Het ging natuurlijk een tijdje goed toen je een beetje zelfrespect dacht te halen door willekeurmeester te spelen op MC. Nu blijkt dat niemand op dat kaartje zit te wachten, het werk alleen is geweest om een privedatabase te vulen, en zelfs Diederikus niet eens meer zijn postjes daar eerst ter keuring aanbiedt was het natuurlijk voorspelbaar dat je na een tijdje hier weer een beetje interessant probeert te doen. Zou het beheren van een facebookclubje niet iets voor je zijn?

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om weer eeven terug te komen op het algoritme waarmee stippen op de kaart geplaatst worden, dat is namelijk veel interessanter dan de kokers die daar liggen.

 

Vroeger werden kaarten met de hand getekend door iemand die een cartograaf genoemd wordt. Zo'n cartograaf zette een plaatsnaam dan op een plek die in/bij de plaats ligt, maar zo dat andere belangrijke zaken die ook op de kaart staan niet onder de tekst verdwijnen.

 

Daar komt dus een stukje artistieke vrijheid bij te kijken. In mijn tijd bij AND (ruim 15 jaar geleden) deden we onderzoek of we dat ook door een computer algortime kunnen laten doen.

 

Je moet dat de intuïtie van een cartograaf in een algoritme ziet te vangen. Ik kan je vertellen dat daar meer bij komt kijken dan alleen het midden van een plaats te berekenen. Wat dat ook moge zijn, want zelfs voor een simpele voor als een driehoek zijn er al duizenden middenpunten gedefinieerd. https://en.wikipedia.org/wiki/Triangle_center Daarom heb ik ook altijd zo'n hekel als er in een cache beschrijving staat dat ik een middelpunt moet berekenen. Geef dan even aan welk middelpunt je bedoeld.

 

Tc

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bepalen van de positie van de plaatsnaam op de kaart, zoals door Google gebeurt, is dus waarschijnlijk niet zo'n 'kort door de bocht' algoritme als door Diederikus werd aangegeven.

Op welke manier dan wel is nog steeds niet duidelijk.

Het zou ook kunnen dat in eerste instantie de locatie wel op een dergelijke manier is bepaald en daarna door een bevoegde persoon is aangepast.

Is GoogleMaps niet gedeeltelijk OpenSource?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alhoewel dit draadje over "stippen" gaat, toch even een heel korte reactie op de bijdrage van indiana.

Brouwertjes meende het onderwerp "stippen" te moeten misbruiken om een geocache van Diederikus onderuit te halen.

Alhoewel menigeen mij heeft geadviseerd brouwertjes te negeren, kan ik het niet laten om af en toe te reageren.

En op welk tijdstip maakt mij niet uit. De opmerking van brouwertjes kwam rond middernacht en dan heb ik geen zin om te wachten tot de volgende dag met mijn antwoord.

Dat indiana mij niet begrijpt, is niet mijn schuld. Brouwertjes begrijpt het vast wel.

 

Op de bijdrage van brouwertjes van hedenochtend zal ik maar niet ingaan, want daar staat niets zinnigs in.

Aangezien hij en indiana hier echter wel likes krijgen, besef ik dat ik hier verder niets heb te zoeken.

bewerkt door Odlaniger
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Odje gedraag je nu eens niet als een klein kind dat vroeger op school veelvuldig gepest werd. Ik probeer helemaal geen geocache onderuit te halen, maar in tegenstelling tot de bijdragen ervoor de stelling te onderbouwen met een voorbeeld dat iedereen begrijpt. Dat jij overal wat achter zoekt, of de stelling misschien niet begrijpt daar kan ik natuurlijk niets aan veranderen.

Misschien ben ik al te laat met reageren want ik begrijp dat Od hier niets meer te zoeken heeft. Ben benieuwd hoelang je het deze keer volhoudt ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien hij en indiana hier echter wel likes krijgen, besef ik dat ik hier verder niets heb te zoeken.

 

Dat valt reuze mee Od..... Maar als deelnemer aan een forum leer je met vallen en opstaan wanneer het tijd wordt om te spreken en wanneer het tijd is om te zwijgen..... Tell me..... De virtuele blauwe plekken zijn ontelbaar, maar het waren even zoveel leermomenten..... Dít nu was een situatie waar je beter had kunnen zwijgen. Niet vanwege de bijdrage van Brouwertjes, want waar jullie (ik bedoel het groepje zogenaamde authentieke cachers van metacaching) zo vaak de bal (tot vervelens toe) hebben gekaatst binnen dit forum is het niet meer dan redelijk, dat je hem op een dag kan terug verwachten. Recht tussen de ogen dit keer.... Au.... In Leeuwarden kennen ze dit fenomeen al sinds mensenheugenis....:-) En deze keer was het niet ten onrechte. Wij hebben veel stippen gezien, Vrouw Tabak en ik. Hele slechte en formidabel mooie. Net zoals er heel veel slechte en formidabel mooie door jullie benoemde authentieke caches zijn. De creaties van jouw cachevriend Diederikus vallen ongetwijfeld ook onder de laatste categorie, alhoewel ik dat persoonlijk niet kan beoordelen... Jullie afkeer van premiumcaches, ingegeven door principes en/of jaloezie (daar ben ik nog steeds niet helemaal achter) heeft niets met het wel of niet leuk vinden van stipcaches van doen. Het heeft alles te maken met het tegen beter in verkondigen van door metacaching verkondigde principes, die mooi zouden zijn, als ik ze als "echt" zou kunnen beschouwen, maar die door net even te weinig mensen zichtbaar worden nagevolgd. Toch mag jij die principes hanteren, net zoals ik de principes van het Team Tabak (zo ze die hebben) mag hanteren en verkondigen. Dat recht hebben we op dit forum. En vaak zijn we het best wel eens, althans dat beweer jij in in onze PB uitwisseling. En als je het eens niet eens bent..... dan reageer je gewoon niet, waardoor ik denk dat je het toch eens bent.... :-) :-)

 

Dus Od. eindig het jaar niet in mineur. Laat de "baas" van Metacaching zijn door eigen inzicht verworven principes hier zélf maar uitdragen. Ga in 2016 doen wat je ZELF leuk vindt, praat niet dagelijks over het hoe en waarom in dit forum, maar geniet er van. Het Team Tabak heeft dit jaar iets van 1400 caches gedaan geloof ik... Jij misschien 50, ik tel ze niet en kijk er niet naar. Maar als ik goed reken, dan moet jouw gemiddelde genotswaarde per cache dus vele malen groter zijn dan die van ons, want het waren allemaal fantastische caches, als ik jullie zeer uitvoerige logjes goed inschat, terwijl er tussen die 1400 van ons best wel een hoop pure shit zat, die ik gerust met TFTC had kunnen afdoen, ware het niet, dat ik vind dat iedere cache een logje verdient.... Welnu, alleen dit gegeven al moet jou met een immense glimlach rond de lippen het oude jaar doen uit gaan.... Compleet met geknetter en een lekker wijntje in de hand.... Geniet er van en we blijven je zien hier! Om je onnavolgbare zinspelingen krijg IK dan weer een glimlach rond de mond en die wil ik van tijd tot tijd ook in 2016 krijgen....!

 

Fijne dagen Od,

 

Groetjes. W.

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien hij en indiana hier echter wel likes krijgen, besef ik dat ik hier verder niets heb te zoeken.

 

Ik heb het draadje niet echt gevolgd, dus wat er precies wel of niet speelt weet ik niet. Maar ik denk dat je aan het wel of niet krijgen van likes niet te veel waarde moet hechten. Verreweg de meeste forumgebruikers geven ze in het geheel niet, en als iemand al dus al een geeft dan is dat één mening/bijval van één forumlid. Meer is het niet.

En die éne mening telt niet zwaarder dan die van jou of die van een ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kerstmis wordt ook op vele manieren en door mensen met een verschillende achtergrond en overtuiging gevierd.

En niet iedereen denkt daarbij in eerste instantie aan een kindje in een eenvoudige kribbe, omringd door een timmerman met zijn vrouw en een os en een ezel.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...