Spring naar bijdragen

Stip Op De Kaart Leeft Nog Steeds


Blutch

Aanbevolen berichten

Tabak, jouw reactie stel ik op prijs, ongeacht of ik het overal mee eens ben. Je bent beschouwend, niet hatelijk en denigrerend. Jij hebt Wijze lessen niet nodig. Bij nader inzien had ik inderdaad beter kunnen zwijgen. Ik had beter moeten weten, verspilde energie was voorspelbaar. Noem het maar jeugdige onbezonnenheid.

Jouw Leeuwardense verwijzing kan ik niet plaatsen, of het moet gaan om Sietze de Vries. De bekendste midvoor van AGOVV, die met de bal op zijn voorhoofd het halve veld over rende om vervolgens te scoren.

Of mijn reactie ten onrechte was betwijfel ik echter. Ik heb niets negatiefs gezegd over “Stippen”.
Zelfs iets positiefs: “Kwoot (Diederikus): "Naar aanleiding van de enige stip op de kaart die ik ooit gedaan heb, heb ik met zekerheid kunnen vaststellen dat schoonheid van de plaats niet in het algoritme is opgenomen."”
Mijn reactie: “Het is aan de legger om er iets moois van te maken. Daar zijn voorbeelden van.”

 

Mijn afkeer van PMO-caches heb ik al een aantal keren toegelicht, heeft niets met jaloezie te maken.

Principes? Eén van mijn uitspraken is dat ik uit principe er geen principes op na hou.
Laat ik je zeggen dat de bezoekers van Metacaching eigenwijze gasten zijn, die het vaak met elkaar eens zijn, maar lang niet altijd. Het is geen clubje, het zijn individuen. Mijn meningen had ik reeds ontwikkeld voordat ik Metacaching bezocht. Ik ben altijd al een autodidact geweest.

Of ik in 2016 doe wat ik zelf leuk vind? Dat heb ik in 2015 ook gedaan, althans wat betreft geocachen. Soms doe ik iets dat mevrouw Odlaniger leuk vindt of onze kinderen of kleinkinderen.
Over de buurvrouw wil ik het niet hebben.

Ik heb dit jaar geen 50 caches “gedaan”, je overdrijft. Het waren er 13. Of het allemaal fantastische caches waren laat ik in het midden, maar wel allemaal de moeite waard voor een dagje gezellig uit.
Mijn streven is om er in 2016 24 te doen. Dat wordt aardig aanpoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

PMO-caches ... hier gaan twee dingen door elkaar lopen.

 

Het bedenksel PMO: dat is misschien het fenomeen waar 'echte' geocachers niets mee hebben? Zonder te willen pretenderen dat ik daar bij hoor, hou ik niet echt van PMO-caches omdat ik geen PM ben. Er zijn gelukkig talloze mooie caches die door iedereen gedaan kunnen worden dus ik maak me er niet druk over.

 

Specifieke PMO-caches: daar kunnen natuurlijk prachtige creaties tussen zitten. Caches die ook voor 'echte' geocachers waarschijnlijk ontzettend de moeite waard kunnen zijn. De plaatser heeft ooit voor PMO gekozen, om welke reden dan ook. Een cache op voorhand be/veroordelen omdat je 'm niet kunt doen is een beetje flauw. Gaan rolstoelers alle caches met terreinwaarde van 1,5 en hoger afkammen, slechthorenden de caches waar geluid op de WPs gebruikt wordt, mensen met hoogtevrees de boomklimcaches? Nee toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben geen PM, een slimme actie van Groundspeak. Zakkenvullers zijn er in overvloed. Zorgmanagers, huisjesmelkers, bankdirecteuren en ander gespuis.

 

Rolstoelcaches en boomklimmers zijn een ander verhaal. Fysiek beperkte cachers kunnen niet met hun rolstoel de boom in. Ik kan niet 12 km lopen en heb geen behoefte in een boom te klimmen.

Maar een voor iedereen mogelijke cache beschikbaar maken wanneer je eerst 30 euro betaalt is niet fris.

 

Een rolstoelganger die niet PM is mag zich er om beklagen dat een rolstoelcache voor hem/haar niet beschikbaar is. De

zorgverzekering biedt ook geen soulaas. Niet 30 euro betalen? Eigen risico!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik erger mij er in ieder geval niet aan.

Josvanstaalduinen is er creatief mee omgegaan. Een puzzel die ik nog niet heb opgelost.

In Ugchelen ligt ook een leuke stip die ik wel heb gevonden.

Maar in Apeldoorn ligt een stip bij een bordeel.

Hoeveel kost het mij om die te mogen loggen?

 

Moraal: met enige toewijding is van alles iets moois te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagwacht, het is goed wanneer de stip in Jeruzalem belandt op een mooie plek.

Ik ben niet bepaald optimistisch dat een stip daar in goede aarde valt.

Er is in 2016 jaar niet veel vooruitgang geboekt op het gebied van verdraagzaamheid.

Zelfs over een simpel spelletje kunnen we ons al druk maken over hoe het ooit was bedoeld en dat het dan ook zo gespeeld zou moeten worden.

bewerkt door Dagwacht
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit jaar geen 50 caches gedaan, je overdrijft. Het waren er 13. Of het allemaal fantastische caches waren laat ik in het midden, maar wel allemaal de moeite waard voor een dagje gezellig uit.

Mijn streven is om er in 2016 24 te doen. Dat wordt aardig aanpoten.

Wellicht is het een tip om je minder met aantallen bezig te houden, er is al competitie genoeg binnen het geocachinggebeuren. Probeer die 24 stuks over 6 jaar te verdelen, dat komt sympathieker en niet zo streberig over. Stip! Edit: Punt!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...