Spring naar bijdragen

Wat Doen Jullie Met Trackables Die Je In Een Cache Tegenkomt?


Peetee

  

76 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat doen jullie als je in een cache een Trackable tegenkomt?

    • Niets. TB's e.d. zeggen me sowieso niets.
      7
    • Ik discover de aanwezige trackables, maar ik neem eigenlijk nooit iets mee.
      6
    • Ik kijk even of er voor mij iets interessants bij zit, en die neem ik dan mee.
      25
    • Ik neem alle trackables mee en zet ze uit in een of meer andere caches.
      12
    • Ik neem ze mee, lees de opdracht en probeer deze zo goed mogelijk uit te voeren.
      26


Aanbevolen berichten

Ik neem zo nu en dan trackables (tb's/coins) mee uit caches, om die ergens anders weer uit te zetten. Maar ik merk dat ik steeds vaker problemen heb om ze weer in een cache terug te plaatsen, simpelweg omdat ze vaak niet in de cache passen (nano's, filmkokertjes e.d.).

Je zou daardoor bijna de neiging krijgen om ze maar niet meer mee te nemen. Maar dat is natuurlijk niet leuk voor de cachers die deze op pad hebben gestuurd.

 

Hoe gaan jullie hiermee om?

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb recent zelf wat trackables op pad gestuurd en had daarbij inderdaad het probleem dat er weinig caches zijn waar ze inpassen en ze waren toch echt wel klein. Dat is jammer. Maar vind het nu wel heel erg leuk als ik een berichtje krijg en ze meegenomen worden. Dus als ik ze zelf tegenkom zal ik ze zeker meenemen en mijn best doen ze snel weer ergens anders te droppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk nooit problemen om trackables weer uit te zetten. Ik kom altijd wel een cache tegen waar ze in passen of als het langer dan een week duurt dan zijn er in de regio behoorlijk wat regulars waar ze in passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dor het jaar heen neem ik zelden een TB mee, maar rond de (buitenlandse) zomervakantie vind ik het wel leuk om een paar van die dingen een eind op weg te helpen (Nederland-Zwitserland en vice versa).

Meestal levert het droppen weinig problemen op, als je hoofdzakelijk multi's doet kom je ook hoofdzakelijk caches met genoeg ruimte tegen. Echt grote TBs neem ik overigens toch nooit mee, omdat die in de rugzak zo veel ruimte innemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem alle trackables mee en kijk ook naar de opdracht (thuis)

Soms kies ik caches uit om aan de opdracht te voldoen of als er een wat grotere cache nodig is.

Zijn er geen bijzondere opdrachten of omstandigheden of kan ik niet aan een opdracht voldoen, dan ervaar ik geen probleem om ze op tijd te verplaatsen.

Ik bezoek sowieso meestal caches van minimaal small formaat en daar zijn er zat van.

Wel moet ik soms meerdere caches bezoeken omdat ik het op locatie niet veilig genoeg vind om trackables achter te laten.

Aan mij eigen coins merk ik dat daar erg weinig op wordt gelet.

 

Ik laat nooit trackables achter op events. Ze raken zoek en worden talloze malen "discovered", iets waar ik bij mijn eigen coins een hekel aan heb.

Soms vraag ik op events wel eens aan individuele cachers om iets mee te nemen wanneer ze in dezelfde richting gaan/wonen die beantwoord aan de opdracht van een trackable.

Voor de vakantie kijk ik ook even of het wel de bedoeling is om ze mee te nemen naar het buitenland.

 

Als ik niet op pad kan en ik heb de trackables veel te lang in mijn bezit, dan is er altijd de mogelijkheid om ze achter te laten in de dichtstbijzijnde cache die ik al gevonden heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het leuk om trackables mee te nemen en te kijken of ik aan de opdracht kan voldoen. Net als Sivota probeer ik wel in te schatten of een cache 'veilig' is. Laatst vond ik bijvoorbeeld een mooie regular, maar van de tien trackables die er in zouden moeten zitten volgens de listing, zat er niet één in. Ik maak dan een foto van de TB en de cacheomgeving en zoek een andere plaats voor de TB, desnoods in een minder mooie omgeving.

Ook in mijn woonomgeving zijn er verschillende caches die ik al gevonden heb, waar ik een trackable kan achterlaten als ik een tijd niet ga cachen. Ik neem ook wel eens contact op met de eigenaar om te laten weten dat ik een TB in bezit heb en als het wat langer duurt om de opdracht uit te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

simpel gezegd, er is geen probleem,

een echte geocacher heeft nooit geen moeite om tb's en coins in een (veilige) cache achter te laten, juist omdat hij geocache's bezoekt

 

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als TB-owner van meer dan 300 tb's wil ik niks liever dan dat mijn tb's worden meegenomen en verplaatst. Dat is het hele concept van travelbugs. Dus graag alles meenemen, ook als de cache-owner ze zelf wil houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik neem altijd maar 1 TB mee van een cache, ook als er meerdere in liggen. Thuis kijk in dan even wat de opdracht is en voer deze zo nodig uit. Waar de TB in gaat ligt een beetje aan de caches die ik de volgende keer bezoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...