Spring naar bijdragen

Garmin Communicator


Team Professor X

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Marco heeft voor bepaalde toepassingen een virtual machine aangemaakt op de pc. Bijvoorbeeld voor een bepaald programma dat alleen werkt onder een oude Windows versie.

Je kunt wel een hele virtuele machine maken met alleen een internet-browser erin, maar dan heb je wel een enorme overhead.

Ik heb ( als test ) een Thinapp gemaakt van FireFox40.0.2 ( +/- 120Mb groot ). Dan heb je alleen Firefox in zijn eigen virtuele bubbel, die je veilig kan gebruiken, voor het laden van een gpx naar je Gps. En dat werkt prima.

 

Maar, ik verwacht dat Garmin, GS of ...... uiteindelijk met een betere oplossing komt, als de huidige Garmin-plugin helemaal niet meer werkt. Als het niet meer mogelijk wordt om vanaf een web-site, met een enkele klik een gpx file naar je gps te sturen, dan gaat dat ten koste van iemand zijn inkomsten en die heeft er groot belang bij dat er daarvoor een oplossing komt.....

 

 

Ps.Ik gebruik nu nog gewoon Win7 & IE11.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door geocaching.com als een trusted website te definiëren in IE11 blijft de "Send to GPS" werken.

 

Hoe:
1. Zorg ervoor dat je de laatste versie van Garmin Communicator Plugin geïnstalleerd hebt
2. Open IE11 ( Start => All apps => Windows Accessories => Internet Explorer ) in Windows 10
3. Tools => Internet options => Security tab => Trusted sites ( groen vinkje ) => Sites
4. Klik en schakel "Require server verification (https:) for all sites in this zone" check box UIT
5. Voeg www.geocaching.com toe als een trusted site
6. Close => OK => herstart de browser

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar, ik verwacht dat Garmin, GS of ...... uiteindelijk met een betere oplossing komt, als de huidige Garmin-plugin helemaal niet meer werkt. Als het niet meer mogelijk wordt om vanaf een web-site, met een enkele klik een gpx file naar je gps te sturen, dan gaat dat ten koste van iemand zijn inkomsten en die heeft er groot belang bij dat er daarvoor een oplossing komt.....

 

 

Als ik het bericht van JaVaWa lees betwijfel ik of Garmin met een oplossing gaat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door geocaching.com als een trusted website te definiëren in IE11 blijft de "Send to GPS" werken.

 

Hoe:

1. Zorg ervoor dat je de laatste versie van Garmin Communicator Plugin geïnstalleerd hebt

2. Open IE11 ( Start => All apps => Windows Accessories => Internet Explorer ) in Windows 10

3. Tools => Internet options => Security tab => Trusted sites ( groen vinkje ) => Sites

4. Klik en schakel "Require server verification (https:) for all sites in this zone" check box UIT

5. Voeg www.geocaching.com toe als een trusted site

6. Close => OK => herstart de browser

 

 

Hoi,

 

Ik gebruik Internet Exploder al jaren niet meer maar ik heb toch voor alle zekerheid deze aanpassing maar even gedaan. Je weet nooit waar het goed voor is of dat het nog eens van pas komt..

 

Bedankt voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door geocaching.com als een trusted website te definiëren in IE11 blijft de "Send to GPS" werken.

 

Hoe:

1. Zorg ervoor dat je de laatste versie van Garmin Communicator Plugin geïnstalleerd hebt

2. Open IE11 ( Start => All apps => Windows Accessories => Internet Explorer ) in Windows 10

3. Tools => Internet options => Security tab => Trusted sites ( groen vinkje ) => Sites

4. Klik en schakel "Require server verification (https:) for all sites in this zone" check box UIT

5. Voeg www.geocaching.com toe als een trusted site

6. Close => OK => herstart de browser

 

 

Ik heb je instructies netjes opgevolgd. Plugin is geïnstalleerd en www.geocaching.com toegevoegd aan de Trusted sites.... Maar helaas. De plugin start wel op, maar doet verder niets. Hij blijft vragen om de plugin (of een update daarvan) opnieuw te installeren.... En ook daarna weigert hij alle dienst. Maar net als

 

In Firefox (inmiddels 40.0.3) werkt het allemaal uitstekend. Zolang het blijft werken is het prima zeg ik altijd maar.... Maar net als BeagleBrothers gebruiken we Internet Explorer al tijden niet meer, dus er is geen man overboord.

 

Toch dank voor je aanwijzingen. Bij sommigen zal het misschien wél werken en dan is het mooi meegenomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik heb je instructies netjes opgevolgd. Plugin is geïnstalleerd en www.geocaching.com toegevoegd aan de Trusted sites.... Maar helaas. De plugin start wel op, maar doet verder niets. Hij blijft vragen om de plugin (of een update daarvan) opnieuw te installeren.... En ook daarna weigert hij alle dienst. Maar net als

In Firefox (inmiddels 40.0.3) werkt het allemaal uitstekend. Zolang het blijft werken is het prima zeg ik altijd maar.... Maar net als BeagleBrothers gebruiken we Internet Explorer al tijden niet meer, dus er is geen man overboord.

Toch dank voor je aanwijzingen. Bij sommigen zal het misschien wél werken en dan is het mooi meegenomen!

 

Hmmm,

 

Vreemd. Ik heb net even geprobeerd, dat had ik nog niet gedaan, maar bij mij werkt het prima onder IE 11 met de beschrijving van DanPan op onze Oregon 650T in Windows 10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doet elke gpsr. Communicator doet niets anders dan de gpx in de juiste map opslaan.

Dat klopt niet helemaal, vrees ik. Vroeger gebruikte ik de Garmin Etrex Legend HCx en daarmee kon je niet rechtstreeks een gpx op de gps plaatsen. :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...