Spring naar bijdragen

Oplaad Batterijen In Gps-Ontvanger ?


Caduke7577

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de vele uitleg,

heb zelf duracell oplaadbare gekocht mag ze nog retour doen (gelukkig).

dacht altijd dat die konijn kon rennen maar met deze baterijen moet ik rennen.

heb 4 stuks maar na een uur al moeten wisselen.

jammer?

 

Heb je wel gelet op de mAh? Bij een GPS, zoals een Garmin Dakota, wordt al gauw 2500 mAh of hoger geadviseerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Bedankt voor de vele uitleg,

heb zelf duracell oplaadbare gekocht mag ze nog retour doen (gelukkig).

dacht altijd dat die konijn kon rennen maar met deze baterijen moet ik rennen.

heb 4 stuks maar na een uur al moeten wisselen.

jammer?

 

Heb je wel gelet op de mAh? Bij een GPS, zoals een Garmin Dakota, wordt al gauw 2500 mAh of hoger geadviseerd.

 

Mwoah, dat valt nog wel mee....wij hebben Eneloop 1900 mAh, en die gaan echt superlang mee in de Dakota 20.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Bedankt voor de vele uitleg,

heb zelf duracell oplaadbare gekocht mag ze nog retour doen (gelukkig).

dacht altijd dat die konijn kon rennen maar met deze baterijen moet ik rennen.

heb 4 stuks maar na een uur al moeten wisselen.

jammer?

 

Heb je wel gelet op de mAh? Bij een GPS, zoals een Garmin Dakota, wordt al gauw 2500 mAh of hoger geadviseerd.

 

Mwoah, dat valt nog wel mee....wij hebben Eneloop 1900 mAh, en die gaan echt superlang mee in de Dakota 20.

 

 

Dat kan. Maar zo staat het in mijn handleiding.

Al gebruik ik soms ook batterijen van mindere capaciteit. Gaan dus ook minder lang mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben ook GP oplaadbare batterijen van 2700 mAh en deze worden na gebruik direct opgeladen. Na enkele weken niet gebruiken is de capaciteit toch echt een stuk minder.

De Ladda ready2use, waarover we zeer tevreden zijn, hebben dan wel een veel lagere capaciteit, toch gaan ze in de praktijk veel langer mee omdat ze hun lading nauwelijks verliezen..

Onlangs onze voorraad Ladda's nog flink uitgebreid. Ze worden nu echt overal in gebruikt,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zal best eens kunnen had gp 2100 voor dig camera v/a 2005 maar die zijn dood.

deze waren altijd goed.

deze duracell waren lichter 1700 waarschijnlijk niet geschikt voor gps en dergelijke.

ik ga denk ik maar voor de eneloop 2000 of hoger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen eneloops als vergelijkingsmateriaal.

Jammer,ik heb 20 setjes van 2 Eneloops in gebruik, allemaal per set van 2 genummerd en ik vind ze geweldig tov de vorige accuus die in gebruik had.

De Eneloops worden voor de gpsr 60Cx, kamera Fuji S9600 en voor mijn Arduino's gebruikt.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds kort heb ik een gps die de batterij oplaad in het apparaat zelf. Wat een genot is dat! De gps via usb aansluiten op de pc om caches er in te pompen en dan gewoon een paar uur vergeten. Niet meer apart aandacht hoeven besteden aan het laden van batterijen en bijkomend voordeel is dat de waterdichtheid beter gegarandeerd blijft omdat niet regelmatig het deksel open moet.

 

Gelukkig kan de ingebouwde batterij eventueel (tijdelijk) vervangen worden door AA-exemplaren. In ieder geval ben ik met dit aspect van deze gps erg gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Ik heb zowel de 1900 eneloop als de 2450 eneloop batterijen van Panasonic. Voor mijn Garmin 650 scheelt dat 1,5 tot 2 uur. Maar ook de 1900 eneloops gaan 6 uur mee met de meeste features aan en een doorlopend ruim verlicht scherm.... Dus ook met 2 setjes eneloops van 1900 mAh kun je een hele dag heerlijk de natuur in. En het grote voordeel van de eneloops is, dat wanneer ze opgeladen zijn, je ze gerust een aantal maanden in de rugzak kunt laten zitten zonder er naar om te kijken. Ze zitten dan altijd nog op zo'n 80 %.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...