Spring naar bijdragen

Oplaad Batterijen In Gps-Ontvanger ?


Caduke7577

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Wij zouden graag als gezinnetje gezin geocaching gaan doen en zijn ons aan het orienteren voor een gps ontvanger.

 

In een "ver" verleden gingen mijn vrouw en ik veelal op wandelvakantie en hadden destijds hiervoor een 12XL van Garmin (toen erg prijzig!) aangeschaft. Echter deze hebben we niet meer en gebruiken gewoon een Iphone :wink2:

 

Wat ik mij meen te herinneren is dat het ding binnen enkele uren "gehakt" maakte van oplaadbare batterijen.

Waarschijnlijk, omdat deze slechts 1,2V leverden daar waar alkaline gewoon 1,5V leverden.

 

Is dit met de huidige generatie gps-ontvangers nog steeds zo ?

 

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

 

Caduke ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De oplaadbare batterijen van nu zijn waarschijnlijk wel beter. Het hangt wel van het soort GPS af hoe lang ze mee gaan. Ik heb een Etrex 20 en heb daar Recyco batterijen in, die gaan ongeveer twee tot drie dagen mee (als ze ongeveer 7 uur gebruikt worden).

Wanneer je een Oregon hebt, met Touch screen, gaan de batterijen natuurlijk minder lang mee.

Wij lossen dat op door reservebatterijen mee te nemen.

Op dit forum staat een ander draadje waar uitgebreid gediscussieerd is over batterijen. Ik ben niet zo goed in plaatsen van linkjes, maar misschien wil een ander forumlid dat wel even doen?

 

Bijvoorbeeld draadje van Williex , batterijen onder Hardware -> GPS ontvangers -> overig, geplaatst op 25 mei 2013

bewerkt door regenboog2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vriendelijk bedankt !

 

Ga meteen even kijken ...

 

Met vriendelijke groeten,

 

Caduke.

De oplaadbare batterijen van nu zijn waarschijnlijk wel beter. Het hangt wel van het soort GPS af hoe lang ze mee gaan. Ik heb een Etrex 20 en heb daar Recyco batterijen in, die gaan ongeveer twee tot drie dagen mee (als ze ongeveer 7 uur gebruikt worden).

Wanneer je een Oregon hebt, met Touch screen, gaan de batterijen natuurlijk minder lang mee.

Wij lossen dat op door reservebatterijen mee te nemen.

Op dit forum staat een ander draadje waar uitgebreid gediscussieerd is over batterijen. Ik ben niet zo goed in plaatsen van linkjes, maar misschien wil een ander forumlid dat wel even doen?

 

Bijvoorbeeld draadje van Williex , batterijen onder Hardware -> GPS ontvangers -> overig, geplaatst op 25 mei 2013

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij gebruiken nu een jaar Eneloop batterijen 1,5 vlt NI-MH 2700 ( SANYO)

supergoed

wij lopen wel 15 uur met een GPS 62

We zullen over het algemeen met kleine kinderen lopen (4,6 en 8jaar oud) en is 15 uur dus meer dan voldoende :wink2: .

 

Bedankt voor de reaktie !

 

Vriendelijke groeten,

 

Caduke...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote voordeel van oplaadbare Eneloop batterijen is dat ze eenmaal opgeladen hun lading veel langer behouden dan "gewone" oplaadbare batterijen.
Dus opladen en pas over een half jaar gebruiken is geen probleem met Eneloops, terwijl je bij de klassieke versies oplaadbare batterijen juist dan merkt dat ze sneller "op" zijn dan je lief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, de nieuwe generatie (ready to use) oplaadbare batterijen combineren de voordelen van gewone oplaadbare batterijen en alkaline batterijen.

Wij gebruiken tot volle tevredenheid de Ladda ready to use van Ikea. Kosten een schijntje t.o.v. eneloop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote voordeel van oplaadbare Eneloop batterijen is dat ze eenmaal opgeladen hun lading veel langer behouden dan "gewone" oplaadbare batterijen.

Dus opladen en pas over een half jaar gebruiken is geen probleem met Eneloops, terwijl je bij de klassieke versies oplaadbare batterijen juist dan merkt dat ze sneller "op" zijn dan je lief is.

 

Klopt. Het verschil met de vorige generatie oplaadbare accu's is dat die na opladen tot wel 15% per week van hun vermogen verloren. Die kon je dus het beste opladen kort voor het moment dat je ging cachen. De moderne oplaadbare accu's verliezen maar ongeveer 15% per jaar. Die kun je na opladen dus rustig een half jaar laten liggen voor je ze gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat zijn nog eens bemoedigende antwoorden :thumbup: !

 

We kunnen dus met een gerust hart een gps-ontvanger voor sinterklaas vragen ...

Nu nog even buigen over het model, maar daar hebben we gelukkig ruim de tijd voor :wink2:

 

Met vriendelijke groeten,

 

Caduke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de lada ready to use van ikea kosten een schijntje van de eneloop en zijn net zo goed aldus de consumentengids toen ze dit een klein jaar geleden publiceerden waren ze ook opeens de volgende weken bij ikea uit verkocht nu weer goed verkrijgbaar en ze doen het een goede 16 tot 18 uur in een gps62st

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

zijn net zo goed aldus de consumentengids

 

Ha ja,

 

De consumentenbond en de daarbij behorende gids laten we het daar eens over hebben. Ik weet niet of je van bepaalde dingen echt de ins en outs kent. Dan moet je eens wachten tot die consumentenclub over dat bepaalde onderwerp een oordeel gaat geven. Dan heb je meteen een graadmeter over hoeveel onzin die lui schrijven. Dat is werkelijk verbluffend en daar loopt een derde van Nederland als een kip zonder kop achteraan...

 

Ik kan je wel vertellen dat die Eneloopjes perfect werken maar over de "Lada" (hoe verzin je het) al dan niet met "Zweuds Schreufje" heb ik zo mijn twijfels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betreft Eneloop en Ladda:

 

Zelf gebruik ik al ruim een jaar Ladda 'ready to use' accu's van Ikea in de eTrex30. Twee doosjes van 4 stuks (à €5,-) gekocht en per setje van 2 gemerkt. Na een jaar in professioneel acculaadstation op werk laten testen en ze zijn nog alle 8 zonder uitzondering perfect.

 

Zelfde test gedaan met Eneloops van Sanyo die binnen ons bedrijf net zo lang en intensief gebruikt zijn: zelfde resultaat, prima accu's.

 

Dus geen loze kreet en ongefundeerde flame naar CB of Ikea (tnx BeagleBrothers) maar in dit geval van beiden prima werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Bedankt voor de vele uitleg,

heb zelf duracell oplaadbare gekocht mag ze nog retour doen (gelukkig).

dacht altijd dat die konijn kon rennen maar met deze baterijen moet ik rennen.

heb 4 stuks maar na een uur al moeten wisselen.

jammer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...