Team Tabak Geplaatst 25 juni 2014 Share Geplaatst 25 juni 2014 TT werd onwel tijdens het cachen, maar kon het gelukkig navertellen omdat hij met beide benen op de grond stond. Als altijd heb je verdomd goed door, waarom ik aan de bel trek. Vrouw Tabak had niet 112 maar de lijkwagen kunnen bellen, indien ik mij op dat moment op 15 meter hoogte had bevonden, bungelend aan een tweedehands touwtje. Natuurlijk was het een incident en zal het gelukkig niet iedereen overkomen, maar daar gaat het ook niet om. Ik ben vanaf 17 april tot op de dag van vandaag volgepompt door medici met risicoafwegingen, die in mijn geval en die van mijn vele lotgenoten kunnen worden beperkt door medicijngebruik in combinatie met een iets bewustere levensstijl. . Van geocaching hadden de heren doktoren geen verstand dus zij hebben mijn hart maar als onderwerp genomen, maar in feite is er geen verschil. Iemand, die het klimmen en abseilen als hobby heeft, en daar goed voor is getraind en uitgerust weet welke risico's hij (of zij) aangaat en hoe deze te beperken. De joker, die een geocachingpuntje in een boom wil scoren, omdat zijn buurman dat nou eenmaal ook doet, kent die risicifactoren niet en kan ze dus ook niet afwegen. En daar gaat het mis. Maar in dit leven moet je niet zeiken Vlinder, dat weet jij als geen ander.... Daar maak je je niet populair mee.... Ook mijn berichtjes verdwijnen op het moment, dat een onderwerp met humor benaderd wordt in plaats van een testbericht over een exotische fietscomputer. Dan word ik boos, zeg tegen mezelf, dat ze allemaal de kle.... kunnen krijgen en dat ik hier nooit meer terugkom. Vervolgens tel ik 349 schaapjes voor het slapen gaan en de volgende dag kom ik tot de conclusie dat ik de enige ben die het begrijpt..... Ach... kranten staan vol met kolommetjes en stukjes van scribenten die iets als enige begrijpen... Louis van Gaal is er zelfs rijk mee geworden..... Dus ik maak me zelf wijs, dat ik me in goed gezelschap bevind.... :-) Ik hoop dus van harte, dat je jezelf over de schaduw van je eigen trots heen kunt tillen en je beschouwingen hier weer als altijd plaatst. Voor mij betekent het, dat ik dan weer meerdere redenen heb om me op te winden of boos te maken en dat vind ik net zo prettig..... :-) Alhoewel ze me in het ziekenhuis wél verteld hebben vlinders waar mogelijk te mijden, hetgeen het risico op een volgend infarct met 17,9 procent kan verminderen..... Dat is een hele hoop! :-) :-) Maar over het huidige onderwerp hoeven we ons saampjes niet op te winden. We zijn het behoorlijk eens en begrijpen elkaar. Nou de rest nog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diederikus Geplaatst 25 juni 2014 Share Geplaatst 25 juni 2014 Kom, kom, niet zo eenzijdig. Ik ben al 4 kilo kwijt sinds ik besloten heb te gaan klimmen. De bloeddruk zakt gestadig mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Tabak Geplaatst 25 juni 2014 Share Geplaatst 25 juni 2014 Alleen de gedachte al, dat je een boom in wilt helpt je naar een risicovermijdend bestaan. Gewicht, bloeddruk, roken, alcohol cholesterol en stress.... Als jij kans ziet die factoren uit te sluiten dan wel te verlagen / verminderen, dan heb je al heel wat meer gewonnen dan een puntje in een boom waar dan ook in Nederland. Ik ben bijna in staat je die boom in te schreeuwen, maar dan wel pas over een jaar, zodat je al die andere factoren volledig onder controle hebt!!! Goed bezig Diederikus!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antarctica Geplaatst 25 juni 2014 Share Geplaatst 25 juni 2014 De eerder in dit draadje genoemde jammerlijk verongelukte cacher, die onwel werd en uit een boom viel, deed niet aan klimmen, zoals de topicstarter bedoelt. http://www.regiohoogeveen.nl/news/21984/Dodelijk-ongeval-op-Alteveer.html Antarctica, (die heel af en toe in een boom klimmen met de juiste materialen en de juiste mensen erg leuk vindt) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 25 juni 2014 Share Geplaatst 25 juni 2014 Antarctica, wanneer iedereen klimt zoals jij, dan gebeuren er geen ongelukken. Klimmen is geen spelletje, maar serieus werk en dan kan het leuk zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antarctica Geplaatst 25 juni 2014 Share Geplaatst 25 juni 2014 Od, het eerste kun je nooit zeker van zijn, het tweede wel! Antarctica Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 25 juni 2014 Share Geplaatst 25 juni 2014 Bijna zeker dan, je zekert je toch? Wellicht externe factoren. Hang je net op driehoog achter de dikke tak, slaat onverwachts de bliksem in. Jammer voor de boom. Zit je net in het kraaiennest, komt die haan er aan die er deze keer wel naar kraait. Weg is jouw nesteldrang. Ben je bezig de koker van zijn rolletje te verlossen, torpedeert Barny met zijn bussie de boom. Barny vangt het kokertje op. Zoals je ziet, er kan weinig mis gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diederikus Geplaatst 25 juni 2014 Share Geplaatst 25 juni 2014 Zoals je ziet, er kan weinig mis gaan. Teken klimmen niet hoger dan anderhalve meter, dus je bent in ieder geval veilig voor de ziekte van Lyme. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zandhaaschris Geplaatst 25 juni 2014 Share Geplaatst 25 juni 2014 Ik recreeer ook graag op hoogte, maar wel met goede materialen en kennis/vaardigheid in alle bijkomende zaken (zoals zekeren). Als ik bij het recreeeren op hoogte daar een mede-cacher met minder ervaring wegwijs in kan maken, dan doe ik dat graag. Ik poog nog steeds te geloven dat een volwassen iemand enig besef heeft van risico's, ik ga ook niet een zuurstoffles en duikbril kopen om me in het noordhollands-kanaal af te laten zinken om een ammobox te zoeken, hoe graag ik het ook wil... ik heb de juiste kennis en ervaring niet. Als je de juiste materialen en met name kennis toepast is het risico ineens een heel stuk kleiner geworden, en er zijn tegenwoordig ook genoeg instellingen waar je jezelf kunt bekwamen in de materie. en voor eenieder die het niets vind heeft HQ de 'ignore'-knop uitgevonden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
technetium Geplaatst 25 juni 2014 Share Geplaatst 25 juni 2014 ik denk dat ik daarbij niet veel meer risico (wel iets natuurlijk) loop dan iemand die naar huis fiets over de weg (mits je de tijd neem voor veiligheid) Inschattend hoe je klimt is de autorit terug naar huis waarschijnlijk het gevaarlijkste dat je doet als je een boom beklimt. Belachelijk hoe het gevaar in het verkeer wordt onderschat t.o.v. bijvoorbeeld "gevaarlijke sporten" of een terroristische dreiging. Maar zelfs het gevaar van het verkeer valt in het niets bij het gevaar van een ongezonde levensstijl. Tc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Tabak Geplaatst 26 juni 2014 Share Geplaatst 26 juni 2014 (bewerkt) Het gevaar op de weg wordt schromelijk onderschat, omdat we het nou eenmaal allemaal doen en we accepteren de risico's. Boomklimmen doet maar een enkeling en dus kijken we er "als de rest" vreemd tegenaan en zien we de risico's als een tsunami op ons afkomen. En dat terwijl die enkeling vaak (helaas dus niet altijd) veel beter voorbereid is op de gang naar en in zijn boom dan de rest van ons in het verkeer. Je laatste opmerking is zonder meer juist. Het gevaar van bijv. diabetes en hart- en vaatziektes bij een risicovolle levensstijl is op langere termijn een factor 1000 of meer groter dan welke boom dan ook.... Overigens kun je ook gewoon "pech" hebben zoals in mijn geval of geconfronteerd worden met familiaire achtergronden. En de man die overleed na zijn val uit de boom had helemaal pech.... Hij combineerde de boom met een uitval van zijn lijf..... tja.... De Duitsers noemen zoiets "das schicksal"..... 26 juni 2014 bewerkt door Team Tabak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diederikus Geplaatst 26 juni 2014 Share Geplaatst 26 juni 2014 (bewerkt) Bepaalde gebieden van "het leven" worden meer en meer ingebed in een sfeertje van hysterie. Veiligheid is zo'n gebied. Technetium loopt natuurlijk meer gevaar in het verkeer dan wij op zijn ligfiets. Daar staat tegenover dat zijn levensstijl daardoor waarschijnlijk heel wat gezonder is dan die van mij. We beginnen het gevoel voor verhouding kwijt te raken. Onlangs is er een nieuwe geiser bij mij geïnstalleerd. In de handleiding staat vijf keer de waarschuwing !GEVAAR! VERBRANDINGSGEVAAR! UIT DE KRAAN KAN HEET WATER KOMEN! Wel, dat mag ik hopen. 26 juni 2014 bewerkt door Diederikus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team WilP Geplaatst 26 juni 2014 Share Geplaatst 26 juni 2014 Antarctica, wanneer iedereen klimt zoals jij, dan gebeuren er geen ongelukken. Klimmen is geen spelletje, maar serieus werk en dan kan het leuk zijn. Geocachen is wel een spelletje een serieus spel en kan heel leuk zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 26 juni 2014 Share Geplaatst 26 juni 2014 Daar zijn we het dan over eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diederikus Geplaatst 29 juni 2014 Share Geplaatst 29 juni 2014 Tot nu toe ben ik voornamelijk in de pen geklommen. Maar gisteren heb ik mijn eerste wapenfeit verricht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden