Spring naar bijdragen

Welke Cache Leg Je Het Liefst?


Flaker91

Welke cache leg je het liefst?  

48 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cache leg je het liefst?

    • 1.tradi 2. multi 3. mystery
      4
    • 1.tradi 2. mystery 3. multi
      6
    • 1.multi 2. tradi 3. mystery
      19
    • 1.multi 2. mystery 3. tradi
      13
    • 1.mystery 2. tradi 3. multi
      3
    • 1.mystery 2. multi 3. tradi
      3
  2. 2. Welk formaat container leg je het liefst?

    • Nano
      1
    • Micro
      2
    • Small
      10
    • Regular
      32
    • Large
      3
    • Other (voor wat voor speciale gevallen dan ook)
      0


Aanbevolen berichten


Lijkt mij een uiterst interessant onderwerp voor een nieuw draadje, dat eveneens kan starten met een enquête. Fangorn heeft veel ervaring met het maken van enquêtes.

 

Het gesuggereerde vervolg van de discussie over welke cache je het liefst in het veld ziet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb gestemd wat ik in de toekomst zou gaan leggen, in de volgorde Tradie, Mystery en dan Multie en als container Large.

 

Heb nu wat regulars en een Nano gemaakt, gaandeweg door de opgedane cache ervaring nu een ander beeld gekregen van wat ikzelf leuker vind om te vinden.

 

Een leuke, grappig / mooi gemaakte Tradi dus, of een niet al te moeilijke / vreemde hersenspinsels Mystery en dito Multie en het liefst in een mooie omgeving. Bos/park.

 

De volgorde meer omdat de Tradie/Mystery frequenter bezocht worden dan de multie, de laatste is wat lastiger te maken omdat de lokale bossen al redelijk " vol" liggen.

 

Dus met de ervaring die ik opgedaan heb houd ik minder van de kokertjes en meer van de grotere containers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf mijn stem ook alvast toegevoegd.

Het liefst leg ik iets van formaat, maar larges zijn (al-met-al) wel duur. Ik heb ze wel liggen, maar dan toch liever een regular.

 

Mijn geprefereerde "volgorde" begint toch met een multi, puur omdat de andere twee mij minder aanspreken.

De mystery is bij mij laatste in de rij, puur omdat de "hersenspinsels" ook bij mij aan't tollen zijn.

 

Een van mijn plannen voor een mystery ligt al een jaar op de plank, de cache is al volledig gebouwd etc.

Toch weet ik niet of dit wel is wat ik wil. Dus blijft ie rustig liggen tot ik het WEL zeker weet.

En voor't zelfde geld gebruik ik hem alsnog in een andere configuratie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, ik ben zeer benieuwd naar de reacties. Zelf leg ik het liefst (nog) helemaal niets.

Nou, ik ben niet zo benieuwd naar de reacties, want ik denk dat ik wel weet wat er gaat komen als ik veel posters van de andere draadjes lees. Mijn advies; lees vooral de reacties, maar laat je niets opdringen. Haal er uit wat je aanspreekt en laat de rest voor wat het is. Er zijn hier een aantal cachers die zeer uitgesproken meningen hebben over wat en hoe er gecached zou moeten worden. En die meningen mogen ze ook hebben, uiteraard. Maar soms komt het over alsof zij de enige ware, te accepteren en dus ook te volgen manier van cachen prediken. Terwijl het grootste deel van de cachers lekker doen wat ze leuk vinden en op de manier waarop zij zich het prettigst bij voelen en het meeste plezier beleven. Dus laat je niet gek maken en haal er uit waar je wat mee kan en waar je je in kunt vinden. En leg eventueel later caches zoals jij ze ook leuk vindt om ze zelf te vinden (ook als dat slechts een kokertje is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leggen van een interessante tradi begint steeds interessanter te worden. Deze begint stukje bij beetje het imago van oppikker te ontgroeien. Daar werk ik graag aan mee.

Ammoboxen zie ik me niet gaan gebruiken. Ik maak de behuizingen liever zelf. Véél leuker.

Een micro verwerken als onderdeel van een groter geheel is ook leuk om te doen. Zeker als het object helemaal opgaat in zijn omgeving.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet al te moeilijke originele mysteries hebben mij voorkeur, het liefst met een regular/small boxje op de plek. Daarna een multi, gewoon omdat ik die zelf altijd leuk vindt (voor zover ik het nog leuk vind) om te zoeken. En als laatste een tradi, daar heb ik gewoon niet zo veel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik veel ervaring met het maken van enquêtes?? Dachtutnie? Maar goed, anderen kunnen er prima een opstellen - en snel!

 

Wat ik graag leg is een cache die ik zelf ook het liefst zou willen doen: dus een multi door de natuur. Waar je een paar uur kunt dwalen, waar je nog iets van opsteekt. Aan het eind wat leuke ruilspulletjes voor kinderen (ongelofelijk hoeveel 'grote kinderen' dan ook iets willen ruilen!).

Zo'n cache eist wel onderhoud want als ik zelf cache kan ik me ook behoorlijk ergeren aan natte behuizingen, schimmelige logboeken, WPs die niet goed meer functioneren, cachebeschrijvingen die niet up-to-date zijn, caches vol rotzooi. Dus vind ik 2 of 3 caches wel het maximum om te 'hebben'.

 

Grtz, Fangorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het topic "Welk Soort Cache Doe Je Het Liefst?" werden voorkeuren en keuzes beargumenteerd, hetgeen onder andere kan leiden tot een beter wederzijds begrip.

 

Het is mij echter nog niet duidelijk wat dit topic kan opleveren. Vermoedelijk zal niemand zeggen dat hij het liefst een koker achter een verkeersbord verstopt.

 

Het liefst plaats ik een mooie Multi met een large container. En het zou helemaal mooi zijn als mijn cache in de top-100 terecht zou komen. Dan plaats ik er nog een.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja je moet natuurlijk niet proberen om maar enigerlei nut uit dit soort polls te halen.

Met ruim 100000 teams in Nederland die ooit eens een geocache gevonden hebben, waarvan blijkbaar ruim 25000 lid zijn van GC.nl,

lijken me tot nu toe welgeteld 18 antwoorden op een poll niet echt representatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja je moet natuurlijk niet proberen om maar enigerlei nut uit dit soort polls te halen.

Met ruim 100000 teams in Nederland die ooit eens een geocache gevonden hebben, waarvan blijkbaar ruim 25000 lid zijn van GC.nl,

lijken me tot nu toe welgeteld 18 antwoorden op een poll niet echt representatief.

Niet te snel oordelen, het draadje loopt nog geen 24 uur?

 

Ik neem aan dat iedereen dit invult in de veronderstelling een goed onderwerp te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Tja je moet natuurlijk niet proberen om maar enigerlei nut uit dit soort polls te halen.

Met ruim 100000 teams in Nederland die ooit eens een geocache gevonden hebben, waarvan blijkbaar ruim 25000 lid zijn van GC.nl,

lijken me tot nu toe welgeteld 18 antwoorden op een poll niet echt representatief.

Niet te snel oordelen, het draadje loopt nog geen 24 uur?

 

Ik neem aan dat iedereen dit invult in de veronderstelling een goed onderwerp te hebben.

 

Groot gelijk Flaker en gelukkig zijn 100000 teams niet allemaal cacheleggers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...