Spring naar bijdragen

1 Smiley Per 31,03448... Seconde


Bloodwoosj

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wat een negativiteit weer.

Het gaat hier over een trail in de woestijn van Nevada waar al vele cachers met plezier op terugkijken.

Een trail waarbij men niemand in de weg zit en waar meer voorbereidingen voor nodig zijn dan voor welke gemiddelde Nederlandse cache ook, in termen van zorgen dat je voldoende water, benzine etcetera bij je hebt en je daar in de woestijn iets meer op jezelf bent aangewezen als er iets gebeurt, omdat je met al je mooie gadgets ook geen bereik hebt.

In zo'n omgeving kan ik mij voorstellen dat de, gemiddeld erg zware, rugzak die de Nederlandse cacher met zich mee torst tenminste nog enige betekenis heeft.

Wat mij betreft zit hier minstens zoveel avontuur aan dan aan de gemiddelde Nederlandse cache.

Ik heb wat facebook vrienden die deze ET trail ook hebben gedaan, zij het misschien iets minder snel en die tonen prachtige foto's van weergaloze zonsop- en ondergangen, Bighorn sheep, allerlei slangen, hagedissen etc.

Ook al is zo'n trail beslist ook niet mijn "cup of tea", ik kan mij heel goed voorstellen dat je daar met een groep vrienden even heel veel lol aan beleeft.

Waarom zou ik dat een ander misgunnen, omdat ik op een andere manier cache?

Ik misgun niemand zijn manier van cachen hoor. Dan ben ik misschien verkeerd begrepen. Ik kan me zelfs heel goed voorstellen dat het een uitdagende en mooie trail is, zoals jij schrijft. Ik ben ook niet tegen trails, maar puur voor de snelheid?. Voor een of ander record zal ik het niet doen. Hoewel...soms denk ik wel eens 'hoe doen ze dat toch' als ik weer logjes lees over grote aantallen caches die per dag gevonden zijn. Maar ik ben meestal te druk met foto's maken, kletsen, terrasjes pakken etc. En ik hoop dan dat de CO het leuk vindt als ik probeer een mooie log te schrijven. Ik ben benieuwd of deze mensen leuke logjes gemaakt hebben en of ze ook oog hebben kunnen hebben voor de omgeving. Zelf denk ik niet dat ze de tijd gehad hebben om foto's te maken en hagedissen blijven over het algemeen niet goed zitten als je er langs rent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me zo vaak mogelijk af: stoort het mij tijdens mijn hobby, heb ik er last van dat er in de VS in een woestijn een trail ligt? Heb ik er last van dat mensen daar proberen records te breken, korte logjes schrijven, wel of geen foto's maken?

 

Verder sluit ik me volledig aan bij de tekst van Sivota.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk zal het mij en anderen een rot zorg zijn, ik heb er geen last van. Ik neem een loopje met het ultieme punten verzamelen.

Het zal best een fraaie tocht zijn, maar als je mensen daarmee wilt laten kennismaken, dan kan het aantal kokertjes wel iets minder.

Het is maar waar de maker het accent op wil leggen. Wanneer ik cachers de achtertuin van de-fam wil laten zien, de Katwijkse duinen dus, dan volstaat een Multi met een stuk of zes WP's. Hetzelfde geldt voor de Ermelose hei. Ligt er trouwens al een trail op het Pieterpad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

. Ik ben benieuwd of deze mensen leuke logjes gemaakt hebben en of ze ook ...

 

Je vraag maakte me ook nieuwsgierig. Ik realiseer me nu pas als je 2400 caches gedaan hebt op 4 dagen dat je dan ook 2400 caches zou kunnen gaan loggen.

Ik heb dus net eens gekeken naar de logs.

 

Annie Love, de schrijfster, tevens Groundspeak Lackey onder nickname "Love", heeft de volgende log geschreven "Thank you for the fun adventure!" en die vervolgens geknipt, geplakt en vermenigvuldigd met 2400.

 

Moun10bike, eveneens lackey, heeft een iets langer verhaal per dag gemaakt en dat voor iedere dag gekopieerd naar elke log, zie bv. klikkerdeklik

 

Princesstrouble, geen lackey, heeft 2400 x geknipt en geplakt: "I found these with dsvaughn, Moun10Bike, JoenSue and Love on our 4 day ET Highway trip after Geocoinfest - Las Vegas!!"

 

dsvaughn, eveneens niet groundspeak-gesponsored schreef "Our group made up of Moun10Bike, Love, Princess Trouble, JoeNSue, and dsvaughn completed all 2400 in our 4 day trip. Thanks for all the caches, we had a blast!"

 

En Joensue, ook niet groundspeak-gerelateerd schreef net als moun10bike een kort verhaaltje per dag: klikkerdeklik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doorklikkend naar de diverse websites is er ook een pagina vol met tips en info van de CO's over deze trail (en nog een andere serie) .

In verband met het loggen schrijven zij het volgende:

"Logging caches:

We don’t mind cut and paste logs, we expect them. We each have (as well as many other cachers) 0001-E.T., Head Alien #01 and UFO #1 on our watchlist. So if you’re going to write something or post pictures you want us or everyone else to see, please use those caches. We also don’t mind using those caches for writing notes, saying when you will be coming or are looking for other cachers to team up with. We do get all DNF’s and all NOTES on each and every cache; however, we have a filter set up so we don’t get Found logs from every cache…otherwise we would be getting 6000+ emails every week :)"

 

Wanneer je dus bij deze trail iets uitgebreiders wilt schrijven dan is het verzoek om dat bij de eerste cache(s) te doen.

Hoewel de log van bijvoorbeeld Lackey Love daar nog niet zo heel erg lang is, heeft zij toch iets meer geschreven dan bij de andere caches en ook de moeite genomen om wat foto's neer te zetten.

Enfin, klik zelf eens op wat links in de blog en zoek het maar op.

 

Verder vraag ik mij vooral af waar ik zelf kan vinden waar het staat dat Groundspeak vind dat "je inspanningen moet plegen voor de internet logs". Die informatie kan ik dan weer niet goed vinden...

bewerkt door Sivota
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga konijnenkeutels verzamelen, schelpen tellen op het strand, stoeptegels fotograferen, gevallen herfstbladeren terughangen, eikels poetsen, petlingwerpen of lever een andere decadente wanprestatie. Er staat nergens dat het niet mag, je doet er niemand kwaad mee en af en toe beleef je een prachtige zonsondergang. Kraai van plezier, blog je vreugde de wereld in en maak een dansje met de koningin. Het is je allemaal van harte gegund, maar noem nou niet alles geocaching.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat Vlinder niet kan zien van wie hij een "reputatiepuntje" heeft gekregen.

Van de onwaarschijnlijke reviewer in spe dus.

Mijn goedkeuringshanden jeuken.

Maar zoals brouwertjes al scherp opmerkte, ik heb mijn kokertjes nog niet vervangen, dus wie ben ik? Odlaniger dus, voor intimi Od.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom niet? Omdat het niet in jouw definitie van het woord past? De Amerikanen spelen football en dat lijkt in de verste verte niet op wat ik beoefen. Kijk ik kan een heel eind mee gaan in dat je nu eenmaal liever een goed gevulde ammobox wilt vinden enzo. Gelukkig kun je heel veel filteren. En aangezien het een aantal van de mensen hier, niet om de puntjes gaat, durf ik te stellen dat er nog genoeg over blijft dan. Noem het geen geocache? Tja, ik weet dat de naam geocache ouder is dan de site geocaching.com en dat er ook andere aanbieders zijn, maar het is wel een beetje te verwachten dat als zo'n trail gepubliceerd wordt bij GC.com dat men het dan een geocache noemt. Wordt beetje lastig om het een andere naam te geven als de listing daar staat. En ach het is maar een naam.

 

Mensen het is een hobby, bedoelt om leuk bezig te zijn. Vind je dit niet leuk? Mooi dan bespaar je een hoop kosten voor die reis en ga je lekker die multi van 15 km of meer doen. Ik blijf het mooie van deze hobby vinden dat er diversiteit is, ik kan er uithalen wat ik leuk vind en iemand die van hele andere dingen houdt ook.

 

Sivota bedankt voor het opzoeken van die teksten. Zo zie je maar dat het makkelijk is om een oordeel te vormen op basis van logjes, maar dat het niet het juiste oordeel hoeft te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal wel mijn bekrompen denkwereld zijn die me verhindert te begrijpen dat iemand die van zichzelf beweert dat het niet om de puntjes gaat -zoals Annie Love over zichzelf in het artikel schrijft-, wél de moeite neemt afgezien van één unieke log de andere überhaupt nog te loggen door 2400 x copy/paste logs te plaatsen, in de wetenschap dat de cache-owners al verklaren ze toch niet allemaal te kunnen lezen.
Als het niet om statistieken draait, niet om puntjes, je in de start of eindlog al je verhaal doet, waarom dan nog 2400 copy/pastelogjes plaatsen?

In die ene startlog staat toch alles al over de waanzinnige ervaring die je gehad hebt?


Voor de aardigheid heb ik -met dank aan de tip van Sivota- om een completer beeld te krijgen ook eens wat logs op ET-0001 gelezen.

En voor de aardigheid ook de foto-gallery.

1590 foto's in de gallery op 1687 loggers, om maar even in de wereld van de getallen te blijven.
Daar denk ik dan inderdaad het mijne van.

Ik heb dat tot uitdrukking gebracht middels een +1 voor postje 41 dat dat in iets provocerender bewoordingen aardig goed karikaturiseert.


  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even wat doorfilosoferen om virtueel te kunnen proeven aan the real thing:

 

De caches zijn -zo valt in de toelichting op de aangemaakte et-pagina te lezen- om veiligheidsredenen 50 tot 150 voet van de Highway af geplaatst.

Stel je bevindt je bij cache 1267 en gaat naar cache 1268.

- van 1267 terug tot het asfalt: 3 seconden
- 161 meter over het asfalt rijden: 12 seconden (flink optrekken, laat remmen)
- van asfalt tot 1268: 3 seconden

- uitstappen en 5 meter naar de cache lopen/rennen: 2 seconden

- cache spotten: 1 seconde

- filmkokertje meegenomen vanaf 1267, in de auto 5x bestempeld, omwisselen met kokertje 1268: 2 seconden
- terug instappen in de inmiddels gedraaide auto: 2 seconden

Totaaltijd 25 seconden
Resteren nog zo'n dikke 6 seconden om jezelf buiten de heilige koe te bevinden en te genieten van omgeving.

En snel weer verder naar 1269.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...