Spring naar bijdragen

Favorites Op Gearchiveerde Caches


Flaker91

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Woordje vooraf: Strijden wiens mening de "juiste" is, hoef ik niet! :P

 

Ik zat m'n favolijst net even door te scrollen en ik zie zowaar 5 gearchiveerde caches...

Mijn vraag aan jullie:

Wat doen jullie met favo's op gearchiveerde caches?

 

Laten jullie ze staan, gegeven is gegeven?

Vernieuwen jullie de lijst regelmatig?

Of gaan favo's soms al weg voordat de cache weg is?

 

Ik ben benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat mij betreft dienen favo's ervoor om een cache aan anderen aan te raden. Dus als een cache is gearchiveerd hebben die favo's daar niet zoveel nut meer (mijn mening dus...)

Nu heb ik nog favo's genoeg om uit te delen, dus ik heb er nog nergens weggehaald. Maar mocht het zover komen dat ik er te kort kom dan zullen gearchiveerde caches toch als eerste aan de beurt zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laat ze gewoon staan. De favorites-lijst geeft aan welke caches ik heb gewaardeerd en de huidige status maakt me niet uit. Als ik nu nog eens door mijn favorites heen loop, zie ik dat er wel een paar zijn die ik nu geen favorite meer zou geven. Het gaat daarbij vooral om caches die ik als een van de eersten heb gevonden. Ik geef toch wat sneller een favorite aan nieuwe caches die nog geen favorites hebben dan voor caches die er al veel hebben. Maar ook die laat ik gewoon staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik haal ze weg. Iets wat weg is hoeft van mij geen favo meer hebben. Zo heel af en toe trek ik ook wel eens een favo terug omdat de cache m.i niet meer favowaardig is.

Caches die iets vertellen over de 2e wereldoorlog krijgen standaard een favo.

Favo's geven omdat een cache nog niets heeft doe ik niet, een cache moet in mijn ogen favowaardig zijn en mijn mening zal daarin vast verschillen van anderen.

Favowaardig is een mooie pagina en/of een mooi plekje wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Favo's bij gearchiveerde caches heb ik tot nu toe ook gewoon laten staan. Ik zou ze, denk ik ook alleen terugtrekken als ik nu zou denken dat de cache achteraf niet favowaardig is geweest. Als ik me 'vergist' heb dus. Anders is het gewoon verdiend, ik heb het per slot van rekening echt goed gevonden.

Wanneer een cache geen favo's heeft, geeft ik geen favo omdat ik dat 'zielig vind' of zo.

Ook caches met een bepaald item, zoals de tweede wereldoorlog, geef ik niet per se een favo. Wel laat ik mijn waardering dan blijken in het log.

Wat ik dan wel weer als 'afwijking' heb, is dat ik caches op een mooie plaats weer gemakkelijker een favo geef, ook al is de cachebehuizing weer minder speciaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laat de Favo's bij de gearchiveerde caches staan omdat ze het toen verdiend hadden. De CO heeft ze dus gewoon verdient en om ze dan achteraf weg te halen is dan zuur. :no:

 

Trouwens ik zit niet zonder om uit te delen en anders maar wat meer cachen om de Favo voorraad weer op te krikken :clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat je een favo mag uitdelen als je er tien hebt gevonden. De meeste caches die tegenwoordig uitkomen zijn m.i. geen favo waard dus blijven er voor mij genoeg over om uit te delen. Een tekort zal ik dus niet gauw hebben. De gegeven favo's laat ik dus gewoon staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij geven zelden een favo. Alleen, wanneer we zien, dat een cacheowner veel moeite gedaan heeft om er iets leuks van te maken. En mocht het om een mooie serie gaan, dan alleen maar één favo bij de laatste log voor de gehele serie. Men moet een favo wel "verdienen" en daar is veelal geen sprake van. Je kunt natuurlijk wel een kokertje onder een bankje klemmen met van daaruit een mooi uitzicht, maar dat uitzicht is niet door de CO gecreëerd.... Dat was er al een tijdje..... En met dat kokertje verdien je bij ons geen favo. Als ik soms zie, waar men favo's aan geeft, dan vraag ik me wel eens af of mensen hun kritische blik thuis op de kast hebben laten liggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gegeven is gegeven. Terug kijkend zijn er misschien caches die het nu niet meer verdienen, maar dat is terug kijkend.

In mijn ogen is het een beetje flauw om je mening bij te stellen, omdat je een betere cache bent tegengekomen.

Lijkt een beetje op trouwen en na je scheiding zeggen dat je dit nooit had moeten doen "al je alles geweten had". Of terugkijkend naar een schoolrapport waar je nu veel betere cijfers voor zou krijgen nu je meer weet.

Soms maak je een foutje en soms word je mening door voortschrijdend inzicht aangescherpt, zo is het leven en voor mij dus ook met een waardering uitspreken middels een favo.

Op dat moment in tijd, plaats en inzicht was een cache op één of andere manier favo-waardig.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap dat een cache owner het fijn vindt om favorieten puntje te ontvangen, maar als ik naar mezelf kijk, dan selecteer ik ook regelmatig op het aantal favorite's. Om die reden haal ik een gegeven favorite terug, als de cache eenmaal gearchiveerd is. Ik heb mijn waardering uitgesproken toen de cache online was, maar vind het niet nodig die waardering te laten staan, nadat de cache in het archief is gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laat mijn Favorieten gewoon staan: gegeven is gegeven & verdiend is verdiend :yes: . PUNT.

 

 

Ik heb nog voldoende ( "...Resterende..." ) punten staan, maar als ik steeds geen nieuwe punten zou hebben en deze toch wil uitgeven, dan:

 

- Minder Favo's uitgeven, de lat voor een Favo iets hoger leggen.

 

- Meer caches lopen. Niet alle caches krijgen van mij een Favoriet, maar dat betekend niet, dat ik ze niet leuk vind. Of dat anderen er geen Favo aan geven ( gelukkig hebben we allemaal een verschillende smaak, anders zou het een saaie boel worden ).

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een toelichting op mijn "situatie":

Ik cache niet veel, maar wat ik vind, zijn veelal mooiere creaties.

De "voorraad" zal dus binnenkort misschien op raken.

Ik heb nog iets van 7 punten over (het valt nog mee).

 

De lat hoger leggen is inderdaad voor de nieuwe finds zeer zeker een optie.

Toch zit ik dan nog met de oude caches die ik toentertijd (soms twee jaar geleden) gefavo'd heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het is moeilijk ( gelukkig heb ik genoeg Favo's over ). Gelukkig is het maar een spelletje :wink2:

 

Maar, als ik me inleef in de CO, dan zal hij/zij blij zijn met de Favo's die hij in zijn CO-'loopbaan' heeft verdiend. Persoonlijk hecht ik daar meer waarde aan, dan het aantal founds van iemand ( dus de status van Favo-per-persoon versus founds-per-persoon ). En we weten allemaal hoe belangrijk sommigen hun statistieken vinden.

 

 

Ps. Ik ben geen CO.

 

Edit: als ik dit zo ( opnieuw ) lees, dan zou je dit ook persoonlijk kunnen opvatten: Dit is echter BESLIST niet zo bedoeld. Ik wil er alleen maar mee zeggen: veel mensen cachen alleen voor hun statistieken, gun de CO dus ook zijn 'status'!

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook van mening dat Favo's dienen om caches aan te bevelen bij onze cache zoekers. Als een cache is gearchiveerd kan deze dus niet meer worden bezocht. Ook wij hebben nog voldoende Favo's om te vergeven, maar als we door de voorraad zijn zullen wij ook de Favo van gearchiveerde caches weghalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...