Spring naar bijdragen

Favorites Op Gearchiveerde Caches


Flaker91

Aanbevolen berichten

 

Je kunt natuurlijk wel een kokertje onder een bankje klemmen met van daaruit een mooi uitzicht, maar dat uitzicht is niet door de CO gecreëerd.... Dat was er al een tijdje..... En met dat kokertje verdien je bij ons geen favo.

Maar de co brengt je wel op dat plekje waar je anders niet komt. Een favo is voor mij niet per definitie alleen voor een mooie behuizing, juist die mooie plekjes is waar het cachen voor bedoeld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op de profielpagina van een CO zie je in één oogopslag welke caches hij gelegd heeft, inclusief de favo's die elk gekregen heeft. Zijn dat in totaal veel favo's, dan ben ik al snel geneigd om ook de nieuwe caches van die CO te gaan doen. En als er meerderen die zo denken, dan zal dat het bezoek verhogen. En dat zou ik als CO prettig vinden.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik haal de favos niet altijd weg bij een gearchiveerde cache.

het geven van een favo ls bij mij afhankelijk van verschillende factoren waarvan er al enkele zijn genoemd.

een leerzame cache of een cache waar je een bepaalde ervaring aan over houd krijgen van mij ook vaak een favo net als tradjes waar je iets voor moet doen en waar je achteraf van denkt wouw deze zat goed in elkaar of was verrekes goed verstopt.

ieder zijn smaak gelukkig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slechts 10% weggegeven dus nog velen te gaan, dus laat ik ze gewoon staan.

Ook een kwestie van je standaard bepalen. Wat vind jij dat er echt boven uit steekt.

Helaas constateer ik dat er dat de laatste tijd minder worden, enkele nieuwe uitgezonderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij laten de favo's gewoon staan. Eenmaal gegeven, blijft gegeven. Op dat moment vonden we de cache het waard om er een te geven.

Dit onderwerp is in een ander draadje ook al eens onderwerp van gesprek geweest. Ik herken een aantal meningen die ik toen ook heb verkondigd en waar ik het dus mee eens ben.

 

Zoals;

 

Op het moment dat ik een favo geef heb ik daar mijn redenen voor. Eenmaal gegeven blijft gegeven, een cadeautje dat ik geef, vraag ik later niet terug.

Favo's geef ik niet omdat het een mooie cache is, maar omdat ik een nieuwe beleving onderga. Originaliteit is een belangrijke factor. Althans origineel voor mij, iets wat ik nog niet eerder heb gezien.

Ik ga niet oppikkers vergaren om punten te verzamelen zodat ik weer favo's kan uitdelen, want mijn hobby is geocachen, niet punten verzamelen en favo's uitdelen.

Ik leg de lat hoog genoeg voor het verstrekken van favo's om nooit zonder te zitten.

Ik geef soms een favo als aanmoediging aan iemand die met beperkte middelen maar met volle overgave toch iets leuks heeft gemaakt.

 

Zo zie je maar, ook dit onderwerp is een subjectieve ervaring.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een chronisch tekort aan Favo's. Creatieve caches zoals van de TheHa serie krijgen gewoon allemaal een favo van me. Ik hou daarvan. Geen simpel kokertje. Maar een veldpuzzel van een half uur voor je bij een logboek bent. En dan ook nog op mooie plekjes in de bossen! Tsja, en dan moet je dus voor die 14 caches wel 140 andere caches vinden die je geen favo waardig vindt. Dat is bij ons in de buurt met al die nieuwe prachtige caches niet zo gemakkelijk.


Dat is dus de reden dat ik 1 geacrhiveerde cache als favo teruggetrokken heb. Ik zou hem qua voortschrijdend inzicht niet meer gegeven hebben. En dat in combinatie met de archivering zorgde voor het terugtrekken.

 

Bij andere geachiveerde favo-caches was de reden om te geven te goed. Dus die trek ik niet terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als jij vind dat de favo dubbel op is moet je dat gewoon doen

voor de huidige prutsers is mijn inziends een favo geven 9 van de 10 gevallen een "zalfje" voor de onwil een passende of unieke log te schrijven

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een chronisch tekort aan Favo's. Creatieve caches zoals van de TheHa serie krijgen gewoon allemaal een favo van me. Ik hou daarvan. Geen simpel kokertje. Maar een veldpuzzel van een half uur voor je bij een logboek bent. En dan ook nog op mooie plekjes in de bossen! Tsja, en dan moet je dus voor die 14 caches wel 140 andere caches vinden die je geen favo waardig vindt. Dat is bij ons in de buurt met al die nieuwe prachtige caches niet zo gemakkelijk.

 

Zoals gezegd het is ook wat je standaard is, en inderdaad liggen er bij jou in de buurt wel enkele mooie caches, mooier dan doorsnee.

Maar om een FAVO van mij te krijgen moet hij er echt boven uit steken. Zoals ik eerder aangaf selchts 10% uitgedeeld van wat ik uit zou mogen delen.

 

 

@ Barny

Je hebt gelijk dat je zegt dat een log veel duidelijk maakt, maar ik vind het wel handig om via Favo's op een leuke/mooie cache gewezen te worden. Dat is bij mij dan vaak pas de aanleiding om de logs eens te gaan doornemen. Andersom werkt net iets minder denk ik.

Ik zie ze dus als een signaal om even te kijken, maar andere caches zonder favo's komen net zo goed aan bod hoor. Uiteindelijk is het toch een beetje een subjectief gebeuren. Voorbeeld; Er zijn mensen die een favo geven omdat de puzzel 5* was (misschien wel 10 maar dat kan niet) en zij deze toevallig wel konden oplossen. Ik geef dan absoluut geen Favo omdat je dan m.i. op een denksport site thuishoort hoe geweldig die puzzel dan misschien wel mag zijn. Zo ook zie ik vaak dat mensen een Favo geven omdat ze een FTF hadden! Dus allemaal zo subjectief dat het niet alles zegt. Boven 25 favo's zegt me meestal wel dat het iets bijzonders is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het luie leunstoel cachen zegeviert hoogtij, waar is het avontuur gebleven?

gewoon wat coords in je GPS drukken en gaan!, laten verrassen wat je onderweg tegen komt.

tegenwoordig ben je bijna verplicht om uren achter de computer te zitten om je te verzekeren dat je geen lantarenpaal kokers raapt met licht gele papiertjes die stinken naar urine

zo word de cache geen verrassing meer, maar meer een herkenning van wat je al van achter het beeldscherm heb gezien

 

geocachen volgens de televisie gids om toch wat "interessants" te kunnen zien

las gister ook een tweet van een trailrondje eigenaar dat de er 3.000 favo's en 20.000 bulk logs gegeven waren

hoe is het geocachen toch verarmt dat ruim 400 mensen 20.000 logjes plaatsen 3.000 favo's geven op kokers die niet iets anders zijn vermomt?

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...