Spring naar bijdragen

Fc Geocaching


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

 

Volgens mij zijn hier een paar waarschuwingspuntjesjagers. :clown:

....

Zijn er daar eigenlijk ook badges voor te krijgen?

 

 

Gaan we daarvoor ook een registratie opzetten? Bijvoorbeeld: FTT ( First to Ten ). Misschien iets voor punten jagers :bag:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Volgens mij zijn hier een paar waarschuwingspuntjesjagers. :clown:

....

Zijn er daar eigenlijk ook badges voor te krijgen?

 

 

Gaan we daarvoor ook een registratie opzetten? Bijvoorbeeld: FTT ( First to Ten ). Misschien iets voor punten jagers :bag:

 

Ik ben geen puntenjager, ik ben een badgeslet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ja, hoe zit dat eigenlijk? Onder mijn berichtenaantal staat sinds kort 0 waarschuwingspunten. Is dat al een waarschuwing op zich? Zou ik ook wel eens willen weten n.a.v. wat dan. Kan ik misschien iemand mijn nederige excuses aanbieden en zeggen dat ik het nooit meer zal doen, ofzo.

 

Een waarschuwingscoin uitgeven is misschien ook wel leuk.( Ik krijg opeens een idee voor een waarschuwingscache, een 5* mystery multi, met nano in de voortuin van een carpool)

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hoe zit dat eigenlijk? Onder mijn berichtenaantal staat sinds kort 0 waarschuwingspunten. Is dat al een waarschuwing op zich? Zou ik ook wel eens willen weten n.a.v. wat dan. Kan ik misschien iemand mijn nederige excuses aanbieden en zeggen dat ik het nooit meer zal doen, ofzo.

 

Een waarschuwingscoin uitgeven is misschien ook wel leuk.( Ik krijg opeens een idee voor een waarschuwingscache, een 5* mystery multi, met nano in de voortuin van een carpool)

Vast een teken dat je nog veilig bent.

 

Als je ziet dat er een getal >0 staat, moet je misschien nog eens lezen of je tekst wel vriendelijk is? :P

 

En MacDD, ik probeer ook die badges te krijgen! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien BEN ik (nog) veilig, maar zo VOEL ik mij niet veilig. Net of er een Big Brother me aan het Watching is. Soort zwaard van Damocles boven mijn hoofd.

Het zwaard van Geoman is dat. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, alleen van jezelf en niet van anderen? Okee, ik dacht al, ben ik soms de enige!

 

Trouwens, met wiskunde vroeger geleerd; nul is niet niks. En een gewaarschuwd mens telt voor 2!

 

Het zwaard van Geoman? Da's meer een tandenstoker/cocktailprikker. Daar ga ik mij niet druk over maken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is/was een "moderator-ding" wat vroeger achter de schermen stond.

Moderators kunnen het aantal waarschuwingspunten van iedere gebruiker verhogen (en ook na een afgesproken tijd weer verlagen).

Achter het waarschuwingssysteem zit/zat een, voor gebruikers onzichtbaar, formulier waar je als moderator de reden van de verhoging, de eventueel uitgedeelde sanctie en de correspondentie i.v.m. de waarschuwing aan de gebruiker neerzet, zodat dit zichtbaar blijft voor de andere moderators/administrators.

Zo kun je zien of iets zich herhaalt, in welk tijdsbestek, wat een collega moderator al heeft ondernomen etc.

Enfin, organisatie van het moderatorwerk dus.

Of het op dit forum nog zo werkt en waarom de waarschuwingspunten hier voor de gebruikers zichtbaar zijn gemaakt weet ik niet, want je kunt er als gebruiker verder niets mee.

Misschien dient het als "reminder" of zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door een postje te lezen in het topic "mooiste log" werd ik doorgelinkt naar de site van qualitycaching. Daar heb ik even rondgeneusd en kwam op een pagina terecht, genoemd de leestafel. Daar las ik een bijdrage van Team Arargorn. Dat ging over het uitzetten van een Multi, waarbij tips vermeld staan om zogenaamde leunstoelcachers van je route te weren. Denkende dat ik een recente bijdrage aan het lezen was, vond ik het een hele interessante tekst.

 

Wat schetste echter mijn verbazing? Dit was in 2006 geschreven, binnen vijf jaar na de intrede van geocaching in Nederland. In mijn beleving werd de hobby op dat moment bedreven door de zogenaamde oude stompen. Nu lijkt het mij dat een leunstoelcacher dat met name doet om zo snel mogelijk naar een eindcoordinaat te kunnen gaan, om zo snel mogelijk een puntje te kunnen scoren.

 

Het lijkt mij dat Team Arargorn pas enige tijd na het ontdekken van dit fenomeen zijn of haar bijdrage heeft geschreven. Dan bereken ik dus gemakshalve dat de leunstoelcacher reeds in 2004 of 2005 zijn intrede heeft gedaan.

 

Dan is mijn vraag heel simpel: Is het niet zo dat de eerste leden zelf er voor hebben gezorgd dat het voetbalspelletje zoals door vlinder in zijn eerste post omschreven, is veranderd?

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is ook weinig nieuws onder de zon. In die tijd liepen de zelfde discussie's. Alleen het aantal caches in NL was significant kleiner maar die werden meestal wel weer meerdere keren per dag gelogd. Met de gigantische groei van het aantal caches in die tijd en dan vooral in voortuinen en hondenuitlaatparkjes. Het andere uiterste ontstond ook, caches waarvoor je alle provincies moest bezoeken of op zo goed als onmogelijke plaatsen.

 

Niet voor nix is toen het geo do'r systeem ontstaan... En de andere organisaties zoals qualitycaching en terracaching (die kennelijk geen van allen echt populair zijn).

 

Dit forum was toen wel populairder en minder de ééntonige klaagzang die het nu is. Kennelijk zijn de mensen die wel gaan voor grote aantallen of andere extreme ideeën hier helemaal verdwenen. Hoewel... Barny was toen kwa aantallen ook een topcacher.

 

Maar goed nu ik weer een maandje aan het cachen ben weet ik nog steeds niet of ik het blijf doen. Een selectie op favo en oude caches maakt het simpeler om een hoop troep te vermijden. Maar de charme van een gebied 'leegruimen' mis ik wel dan. Een logboekje is voor mij voldoende, dat mag best een micro zijn. Ook merk ik dat ik geen trek meer heb in multi's. Geef mij maar een tradi op een leuk plekje, al dan niet weg verder weg van een parkeerplaats. Mystery's heb ik ook niet zoveel mee. Een cache moet je gewoon naar een leuk plekje brengen met soms een uitdaging voor het zoeken. Het leuke plekjesspel dus, niet voor nix is mijn log-sig: De reis is het doel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...