Spring naar bijdragen

Prijs Nieuw Premium Membership Stijgt Van $30 (€23) Naar €30 (+ 3


DanPan

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik zie dat inmiddels iedereen is verdwenen op dit topic, dus ik kan ongestoord mijn dagboek bijwerken.

 

Staatsbosbeheer gaat vanwege minder subsidies o.a. wegbermen verkopen. Het bespaarde geld van het PM-schap (on-topic) tezamen met de gratificatie die ik vandaag mocht ontvangen vanwege 40 jaren wangedrag heb ik besteed aan de aankoop van de wegbermen langs het fietspad van Zwolle naar Apeldoorn. 40 Kilometer ter beschikking, niemand toestemming hoeven vragen. Het wordt een superpowertrail. Geen kokertjes om de 161 meter. Ik ga nu op zoek naar 250 ammoboxen.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het antwoord van GS:

Thanks to everyone for their feedback on this topic.

 

First, I'd like to apologize for the lack of clear and proactive communication. You deserve better and we'll do our best to provide clear information more proactively in the future.

 

As of April 17th, Groundspeak is collecting and remitting VAT on sales of Premium Memberships within the EU. Where applicable, receipts for PM payments will include the statement "VAT Inclusive" going forward. We believe this is the legal requirement we are required to meet. We are registered for VAT via the U.K. under the special scheme for non-EU Businesses and we have an EU Vat Registration Number. We are currently researching whether is it OK for us to provide this number publicly. We do not want to publish the registration number if it is not permitted or if it would cause other issues. For those who question whether we are in fact registered, the best I can do now is to give you my word that it is true. If we can provide more, we will.

 

Because of the wide range of VAT rates throughout Europe and the United Kingdom, and also for ease of explanation on the site, we settled on one price for all EU and UK customers: 29,99 euros and 24,99 pounds, respectively.

 

With a static $ PM charge, European customers have historically held the risk of currency fluctuations. Each year of Premium Membership (for non-recurring payments) would be charged at a rate that depends on currency fluctuations. Going forward, by presenting the fees in foreign currencies, Groundspeak will bear the risk of currency fluctuation and customers will pay the same price year after year, should they choose to remain Premium Members. We recognize that this is currently more than $30 after VAT and does include additional revenue to cover associated costs (such as currency conversion fees) and to hedge against future currency fluctuations.

 

We have always believed that the value of a Premium Membership is fair and, ultimately, the customers will decide if this is correct. Although we have never adjusted our prices in the past, with the new required change to include the corresponding VAT charge that we will be remitting to the EU, we continue to believe that the price is reasonable for the service provided. Some of you will agree and some of you will disagree. Regardless, we are making our very best efforts to deliver value for the cost and, as you know, your support is what keeps the website, mobile applications and company going forward.

link

 

Furthermore: Still no answer to the question: Is there already a US State or Federal VAT included in the original 29.99$?

No, because that's not the way sales tax generally works in the US. We have to charge sales tax on any memberships sold to Washington State residents only. On top of that is any applicable county sales tax. In Seattle, where Groundspeak resides, an annual premium membership runs $32.84.

 

link bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Destijds heb ik me laten overhalen om PM te worden als dank voor wat Groundspeak allemaal voor ons doet. Maar ik maak geen gebruik van de voordelen die een PM heeft. Dus twee jaren donateur zijn vind ik genoeg, volgende keer weer gewoon simpele member.

 

Ook mijn insteek. Het geld is het probleem niet, maar wel wat ik er voor terugkrijg. Statistieken interesseren me niet zo veel en een printje kan ik prima maken. Buiten dat zijn PQ's voor multi's totaal niet handig bij gebrek aan afbeeldingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge, wat een heisa voor 4 tot 6 euro extra. Dat is weer typisch Nederlands :frusty: .

 

Betaal die €30,- of wordt geen lid ( dat kan natuurlijk ook ), maar loop de zaak niet te bedonderen voor die paar euro.

 

Het is toch te gek voor woorden, om je voor te doen als verwegistaan, omdat dat 6 euro goedkoper is.

 

 

Tegen alle 'bespaarders' van die 6 euro, zeg ik "Shame on you". :crybaby:

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, als je er vanuit gaat dat GS inderdaad volgens de EU-richtlijnen BTW-plichtig is (en dat kan ik me best voorstellen omdat de EU nu ook overal en nergens geld tracht te 'vinden'), zouden ze nu in Nederland € 4.83 moeten afdragen (met de huidige 21%). Volgens mij gaat de BTW komend jaar verder omhoog in Nederland naar de richtlijnen van Brussel en komen we uit op 23%. Dan moet GS dus al € 5,29 afdragen. Dit betekent dat een commercieel bedrijf als GS tóch gewoon is, slechts een winstverhoging heeft van € 1.71 per PM. Dat bedragje zou zelfs nog lager kunnen worden omdat waarschijnlijk ook de kosten stijgen ivm het administratieve systeem dat nodig is voor de afdracht. Ofwel vraag ik me af of de nu zwaar onder vuur liggende GS zelf veel gaat merken van deze prijsverhoging.

En weet je... Mijn andere hobby (de motor) kost me jaarlijks véél meer en ik denk dat anderen ook nog wel hobbies naast het GC hebben waar ze hetzelfde over zeggen. Natuurlijk is het goed om een vraag te stellen als er een naar verhouding forse prijsverhoging wordt doorgevoerd, maar om daar nou zo'n hetze van te maken???

 

Groet, Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge, wat een heisa voor 4 tot 6 euro extra. Dat is weer typisch Nederlands :frusty: .

 

Betaal die €30,- of wordt geen lid ( dat kan natuurlijk ook ), maar loop de zaak niet te bedonderen voor die paar euro.

 

Het is toch te gek voor woorden, om je voor te doen als verwegistaan, omdat dat 6 euro goedkoper is.

 

 

Tegen alle 'bespaarders' van die 6 euro, zeg ik "Shame on you". :crybaby:

 

Als je de discussie volgt op het GS forum zal je vaststellen dat het NIET gaat over die enkele euros meer, maar wel over de manier waarop GS dit invoert en communiceert (lees zero communicatie en geen transparantie).

 

Hun argumentatie (VAT inclusive) voor de 30% stijging doet véél vragen rijzen.

Alsook waarom er geen VAT inbegrepen is in de $30, maar wel in de €30.

 

Ook doen ze nogal geheimzinnig om het BTW nummer (EU) vrij te geven.

 

Voor Europeanen en ook de rest van de wereld met een oude en recurrente (auto-renewal) PM wordt het niet toegepast. Moeten die dan geen BTW betalen. Discriminatie?

 

Ook hun aloude belofte om de prijs niet te verhogen voor PMs die hun membership continue vernieuwen, is een loze belofte en voor velen in het verkeerde keelgat geschoten.

 

Polen behoren tot de EU maar beschikken niet over euros. Moeten nu in € betalen i.p.v. $

bewerkt door DanPan
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge, wat een heisa voor 4 tot 6 euro extra. Dat is weer typisch Nederlands :frusty: .

...knip

 

Dat "typisch Nederlands" valt wel mee.

Ook in de fora van Vlaanderen, Duitsland, Zwitserland en wellicht nog veel meer landen storen zich tal van cachers aan de gang van zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ELK gezond bedrijf probeert zo veel mogelijk omzet uit het klantenbestand te halen en Groundspeak vormt daarop geen uitzondering. Iedereen wordt bijna dagelijks geconfronteerd met prijsverhogingen, maar als het bedrijf Groundspeak heet zijn de rapen gaar. Je betaalt voor een product. Vind je het te duur, koop het dan niet. Daarmee geef je een duidelijker signaal af dan door te klagen op een forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals met veel dingen... Een goede communicatie had veel onrust kunnen voorkomen. Dat geven ze zelf inmiddels ook wel toe. Ook ik vind het vreemd, dat iemand, die zijn contributie jaarlijks automatische laat verlengen géén verhoging betaalt en iemand, die zijn zaakjes zélf wil beheren wél. Hoe moet je dat nou aan je klanten uitleggen? BTW is BTW en zou voor iedereen moeten gelden. Automatische verlenging of niet.

 

Voor een goed begrip. Mijn bijdrage wordt automatisch via Eurocard verlengd. Ik zou er dus geen "last" van moeten hebben.... En ik zou er ook geen probleem mee hebben gehad, indien de contributie verhoogd zou zijn tot 30 Euro. Ik vind er voldoende tegenover staan om dit jaarlijkse bedrag te rechtvaardigen. En iemand, die dat niet vindt, die moet gewoon geen premium member worden. Zo simpel is dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist. Groundspeak kweekt een behoefte en biedt een product om die behoefte te bevredigen. Dat heet marketing. De prijs wordt in dit geval bepaald door 'wat de gek er voor geeft'. Als monopolist test Groundspeak wat de gek er voor wil geven. Dat heet marktonderzoek. Als je vindt dat je waar voor je geld krijgt zul je graag betalen. En Groundspeak rekent erop dat meer klanten graag extra zullen betalen dan er af zullen haken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...