Spring naar bijdragen

Prijs Nieuw Premium Membership Stijgt Van $30 (€23) Naar €30 (+ 3


DanPan

Aanbevolen berichten

Tjonge jonge, wat een heisa voor 4 tot 6 euro extra. Dat is weer typisch Nederlands :frusty: .

 

Betaal die €30,- of wordt geen lid ( dat kan natuurlijk ook ), maar loop de zaak niet te bedonderen voor die paar euro.

 

Het is toch te gek voor woorden, om je voor te doen als verwegistaan, omdat dat 6 euro goedkoper is.

 

 

Tegen alle 'bespaarders' van die 6 euro, zeg ik "Shame on you". :crybaby:

 

Mmhh, meer typisch Nederlands vind ik meegaan in alle prijsverhogingen. Geld zat kennelijk in Nederland. Voor mij is die 6 euro ook geen probleem, maar het gaat om het principe. Waar betaal ik voor? Voor een onoverzichtelijke site, waar een nieuweling zich geen weg weet. Ik wil best een vergoeding betalen voor hun servergebruik en onderhoud van de site. Maar via hun advertenties komt er genoeg geld binnen, geloof me. Afgezien van de inkomsten van de geocaching-shop.

 

Nu meegaan in deze waanzin, betekent dat je over 5 jaar 50 euro voor hetzelfde betaalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Tjonge jonge, wat een heisa voor 4 tot 6 euro extra. Dat is weer typisch Nederlands :frusty: .

 

Betaal die €30,- of wordt geen lid ( dat kan natuurlijk ook ), maar loop de zaak niet te bedonderen voor die paar euro.

 

Het is toch te gek voor woorden, om je voor te doen als verwegistaan, omdat dat 6 euro goedkoper is.

 

Tegen alle 'bespaarders' van die 6 euro, zeg ik "Shame on you". :crybaby:

 

Mmhh, meer typisch Nederlands vind ik meegaan in alle prijsverhogingen. Geld zat kennelijk in Nederland. Voor mij is die 6 euro ook geen probleem, maar het gaat om het principe. Waar betaal ik voor? Voor een onoverzichtelijke site, waar een nieuweling zich geen weg weet. Ik wil best een vergoeding betalen voor hun servergebruik en onderhoud van de site. Maar via hun advertenties komt er genoeg geld binnen, geloof me. Afgezien van de inkomsten van de geocaching-shop.

 

Nu meegaan in deze waanzin, betekent dat je over 5 jaar 50 euro voor hetzelfde betaalt.

 

 

Als je het bedrag ( 30 euro = 8 cent per dag ) te veel vindt voor het geleverde, dan betaal je toch niet. Er zit geen wurgcontract aan, als je niet betaald, ben je tzt. PM af. Simpeler kan het niet. Volgens menig Geocacher kan je ook zonder een PM, dus dat kan ook geen belemmering zijn voor deze mooie hobby.

 

Met al je argumenten kan ik het wel eens zijn, echter voor 30 euro per jaar ( = 8 cent per dag ), accepteer ik dat.

 

Waar mijn logje ( zie quote ) vooral om gaat, is dat er nu Geocachers zijn ( zie een paar logjes terug ), die zich voordoen als verweggistaan ( m.b.v. “Not your location” optie ) om zo 4 tot 6 euro te ‘besparen’, maar vergeten dat ze nu zelf de zaak bedonderen. Wat is erger?

 

Wat er over 5 jaar gebeurt, dat zien we dan wel. Zoals ik het nu ‘bekijk’, ben ik over 5 jaar geen Geocacher meer. Er komen steeds minder kwalitatief goede caches ( lees voor ons: multi’s ) bij en omdat we nu ook caches vinden, moeten we er steeds verder voor rijden. Dat is voor ons de beperkende factor, de vervoerskosten. Stap maar eens in de auto en ga 60km rijden ( 30 km. heen + 30 km. terug ), kijk eens wat dat per jaar kost, dan staat die 30 euro ( op jaar basis ), ver achter de komma.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna iedere hobby kost geld, die 30 euro per jaar is me niet teveel.

het percentage caches dat me interesseert is weliswaar gedaald t.o.v. de tijd toen ik begon met geocachen, maar in absolute aantallen is er nog genoeg leuks te zoeken en te vinden.

Ik kan de gedachtengang nog steeds niet volgen dat een recurring PM-lid minder betaalt dan een nieuw PM-lid.

De uitleg van Groundspeak over de af te dragen BTW zou voor twee mensen uit hetzelfde land gelijk moeten zijn, ongeacht of de ene nieuw lid is en de ander bestaand lid. Ik zie nergens iets staan (zoals ik ergens als verklaring van een cacher op een forum las) dat Groundspeak in het tweede geval als extraatje voor de bestaande leden de BTW voor eigen rekening zou nemen, dus dat kan de verklaring niet zijn.

Ook volg ik niet dat in alle landen van de EU dezelfde eindprijs van 29,99 euro gehanteerd wordt. Als het zoals Groundspeak beweert een BTW maatregel is, dan zou per EU land bekeken moeten worden wat het BTW percentage is en zou er dus per land een verschillend eindtarief aan uit moeten komen.

Zwitserland opeens wel 30 dollar omdat het niet bij de EU hoort? Ook dat volg ik niet, immers ook Zwitsers dienen BTW te betalen over ingevoerde diensten en goederen.

Dat mensen gaan shoppen op het internet en allerlei constructies gaan bedenken om zo goedkoop mogelijk uit te zijn is niet verwonderlijk. Wat met fysieke goederen gebeurt (ik denk dat velen van ons echt wel kijken of er bij de verschillende aanbieders prijsverschillen tussen de verschillende coin- goodies- en geocache-artikelen zitten) zal ook met diensten gebeuren (waar is mijn abo het goedkoopste?).

Kortom, Groundspeak had zich m.i. veel commentaar van gebruikers kunnen besparen als ze tevoren nagedacht en gecommuniceerd hadden over het hoe en waarom van deze onaangekondigde prijsverhoging voor EU-cachers in plaats van te komen met ad-hoc verklaringen achteraf waaraan nog het nodige lijkt te rammelen.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat is voor ons de beperkende factor, de vervoerskosten. Stap maar eens in de auto en ga 60km rijden ( 30 km. heen + 30 km. terug ), kijk eens wat dat per jaar kost, dan staat die 30 euro ( op jaar basis ), ver achter de komma.

 

 

Ik heb een weekend vrij abonnement van de NS. €40,- per maand en dan elk weekend treinen wat je maar wil in Nederland. Dus ik denk dat ik nog wel even blijf cachen :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een weekend vrij abonnement van de NS. €40,- per maand en dan elk weekend treinen wat je maar wil in Nederland. Dus ik denk dat ik nog wel even blijf cachen :wink2:

Oké, goed zo :thumbsup: ................. de NS heeft dus toch nog tevreden klanten ( sorry, beslist niet persoonlijk, maar ik kon het niet laten ) :lol1:

 

Wij lopen eigenlijk alleen maar multi's in de natuur en daar waar de NS stopt, is vaak geen van beide. Tevens loop ik nooit alleen ( daar vind ik echt niets aan ), dus dat verveelvoudigd de trein/OV kosten. Daardoor is de auto vaak/altijd goedkoper dan trein & OV ( en met de auto stap je uit, daar waar de Multi begint ). Maar als de mooie/goede multi's steeds verder weg liggen en de benzine/diesel ( in de komende jaren ) steeds duurder worden, komt het moment dat.... :crybaby:

 

De komende tijd blijft ik dus gewoon PM en ik maak me verder niet druk, waar GC mijn geld aan besteed of hoe ze dat doen ( of juist niet doen ). Maar hoe dat volgend jaar is.......

 

Verder heeft iedereen natuurlijk wel een beetje gelijk ( slechte/geen communicatie, onaangekondigde prijsverhoging, onduidelijke verklaringen achteraf......noemt u maar, roept u maar..... ). Maar voor die 30 euro, ga ik me niet druk maken en steek mijn energie liever in een mooie Multi.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Zou jammer zijn, Linkalovers, maar wellicht is carpoolen een optie. Daarmee bedoel ik uiteraard niet rotzooi rapen langs de snelweg, maar als je een oproep plaatst op dit forum melden zich vast wel cachers die mee willen rijden of je een lift kunnen geven. Er zijn nogal wat spelers die niet graag alleen lopen en als de één zorgt voor een gevulde picknickmand brengt de ander de benzinekosten vast niet ter sprake.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels is dit een OV-draadje geworden. Ik ben een tevreden klant van de NS. Nederlanders zijn (een beetje) verwend. Vorig jaar heb ik op Kreta drie uur op een trein staan wachten en toen kwam hij nog niet.

En ook dat gezeur over de benzineprijs, ik betaal 1.75 per liter. Weet je wel hoeveel een liter Beerenburg kost?

 

Maar ja, 30 euro wegsluizen naar de USA, dat gaat wel heel ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Me na lange tijd weer eens laten verleiden tot een bezoek aan het forum. Nog niks veranderd. Nog steeds voert condomologie de boventoon.

 

Groeten van de Juttertjes

Klopt, het is weer ouderwets gezellig, maar het gaat wel ergens over. Kosten-batenanalyse van het PM-schap t.o.v. overige cachekosten.

En weer een woord geleerd dat ik nog niet kende, condomologie. Volgens de Dikke Vandalen heeft dat iets te maken met het verantwoord de kerk uitgaan na het zingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opnieuw het topic ontdaan van 'off topic' posts :yawn:

Je hebt het maar druk met ons zooitje ongeregeld.

 

Maar geocachen is een leuke hobby, die heel veel andere hobby's combineert. Puzzelen, wandelen, klimmen, waterballet, lost places, voortuinen bekijken, mechanische en elektronische hoogstandjes en zoveel meer. En lol, humor, mensen uitdagen. En wat mij betreft: misleiding.

 

En dat mag wat mij betreft het forum ook zijn: uitwisselen van ideeën, vragen stellen, lol, uitdagen. Neem alles met tien korreltjes zeezout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...