Spring naar bijdragen

Wat Maakt Een Goede Cache? De Maat Koker, De Creativiteit Van De Co Of


mmjjt

Aanbevolen berichten

Telkenmale is er dezelfde discussie, maar wat vinden wij met zijn allen ((actieve) forumbezoekers) nu echt belangrijk als het gaat om een goede geocache?

Is het de locatie? de maat van de cache? de creativiteit van de C.O. of ligt het ingewikkelder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is vast véééél ingewikkelder, maar voor mij is het een mooie (liefst fiets)tocht in een mooie omgeving. Dat hoeft niet ver te zijn, ben vlak bij huis op verrassende voor mij onbekende plekjes geweest. Als daar dan nog een cachebehuizing ligt waar de creativiteit van de CO vanaf spat is mijn dag helemaal goed. De grootte van de cache vind ik minder belangrijk, maar als er een coin of TB in kan is dat wel het leukste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is een goede cache: het gevoel van de dag, het gezelschap waarin je verkeert, de natuur waar je doorheen loopt, het gevoel van opwinding aan het einde van de rit en als afsluiting de verwoording van een fijne dag in een mooi logje. Alle andere zaken, zoals hierboven genoemd kunnen verder bijdragen aan een goed gevoel, maar vormen niet de hoofdzaak. Zij vormen slechts de opmaat naar een goed beleefde dag.

 

Het is als wanneer men zegt...."Laten we daar en daar wat gaan drinken of eten, want dat is een gezellige tent..." Onzin, het is met name het gezelschap waarin je verkeert, de mensen, die je omringen, het goede gesprek aan tafel en de geestesstaat, waarin je je zelf bevindt die bepalen of een "tent" gezellig is of niet. En dat geldt ook voor een cache, die je loopt.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, je vraag gaat om een goede cache, niet om een leuke. Toch wil ik daar even mee starten:

Een leuke cache is er eentje die je zelf als leuk ervaart. Dat heeft te maken met de weg naar de cache toe (een multi bv), de omgeving (lokatie dus), het weer, je gemoedsstemming het (eventuele) gezelschap enz enz. Dat is gewoon allemaal heel persoonlijk, en wat je vandaag leuk vind kan morgen tegenvallen.

 

Wat een goede geocache is kan ik niet bepalen. Ook dat is iets wat iedereen voor zich uitmaakt. Wat voor mij een cache goed maakt is een goed gekozen lokatie (die hoeft niet perse mooi te zijn), en dat de cache goed verzorgd is. Bij een multi gaat het natuurlijk niet alleen om de eindcache, daar is het ook fijn als de waypoints goed verzorgd zijn.

 

Ik denk dat iedereen zo zijn eigen idee heeft over wat een cache goed maakt. Veel van die ideeën zullen overeenkomen, andere niet. Maar het belangrijkste blijft of je het zelf goed vind en dat je er plezier aan beleeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste reactie is: creativiteit, verrast worden. Maar als ik de reacties hierboven lees dan denk ik verder. Een mooie omgeving vind ik het belangrijkste. Prettig gezelschap vind ik het belangrijkste. Ik denk dus diverse elementen.

 

Ik heb nog niet zoveel caches gelopen (minder dan 200), maar de cache waar ik nog steeds met veel plezier aan terugdenk is "Raiders of the lost Ark" van Dukkie. Creativiteit, prachtig gebied, technische hoogstandjes. Maar ook: het was mooi weer en een prettig gezelschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij, team LinkaLovers, houden van lange multi‘s door de natuur. Lekker een hele (mid-) dag lopen, je door de legger van de multi laten verassen en aan het eind gewoon een simpele cache ( we hebben er tenslotte de hele dag voor gelopen ).

 

Maar…. er zijn nog zoveel anderen, ieder met hun eigen favoriete type cache. Van oppakker naar multi, van makkelijk tot hersenkraker, van eenvoudig tot levensgevaarlijk. Ben ik wat vergeten, vul dat dan zelf maar in: van … naar/tot …...
Gelukkig maar, als we allemaal de zelfde smaak hebben, wordt het volgens mij een saaie bedoeling.

 

Wat is een goede cache? Ik DENK dat dat een samenspel is tussen legger en de zoeker. Als de legger ‘trots’ is op zijn cache(s) is en ze geplaatst heeft voor zijn medecacher, dan is zijn taak volbracht. Dan is het de taak van zijn medecacher, om de cache naar zijn ‘smaak‘ te beoordelen en als bedankje naar de Co, dan een zinnige log te schrijven en eventueel een Favo uit te delen.

 

Als een cache ( na maanden ) nog maar enkele nietszeggende logs heeft, dan zou je misschien kunnen zeggen dat de cache niet wordt gewaardeerd en zou de Co tot de conclusie kunnen komen dat deze cache …………..

 

Maar wie ben ik……..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een cache ( na maanden ) nog maar enkele nietszeggende logs heeft, dan zou je misschien kunnen zeggen dat de cache niet wordt gewaardeerd en zou de Co tot de conclusie kunnen komen dat deze cache …………..

dat deze cache nog niet door de juiste cachers bezocht is? :w00t2:

 

Ik weet natuurlijk goed wat je bedoelt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is geocachen een combinatie van buiten zijn en puzzelen. De mooiste caches hebben die combinatie in zich: ze liggen op een mooie plek en dagen mij op een creatieve manier uit om mijn hersens te gebruiken. Bijvoorbeeld door inventieve puzzels of een originele verstopmethode. Maar ook een eenvoudige wandelcache door een mooi gebied vind ik prima. De grootte van de cache maakt me niet veel uit. Liefst een regular, maar ik zal er nooit een selectiecriterium van maken bij het zoeken van een leuke cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan zelf geen definitie geven van een goede cache of een leuke cache. Ik heb puzzels gemaakt die ik geweldig vond, maar op locatie alleen een kokertje wat dan tegen valt. Terwijl ik ook minder leuke puzzels heb gemaakt waar de stash zo gaaf gemaakt en bedacht was, dat ik het niet snel vergeet.

Ik denk dat het bij mij vooral om het verhaal er om heen gaat. Wat is de reden of het idee achter de cache en hoe is het afgewerkt.

Ik kan genieten van een simpele stip op de kaart, het idee erachter, het niet kunnen leggen van een ammo in een ander zijn tuin...

Maar ook van de heerlijke wandeling van een multi, met mooie/leuke puzzels waypoints om aan het eind een ammo vol met tb en coins.

Ik denk dat hier al een verschil wordt gemaakt door de verwachting die de co zelf schetst. Vaak kun je uit een cachepagina al zien wat je kunt verwachten. Als die verwachting klopt of zelfs beter is, dan is de cache voor mij geslaagd.

 

Vaak vind ik het leuk om met een ander of meerdere te coachen. Maar ook het in me eentje zitten vloeken omdat ik dat stomme ding niet kan vinden, vind ik wel wat hebben. Zeker als er dan gezelschap komt van een onbekende cacher voor mij. Even socializen (of hoe je dat ook schrijft...)

Zo zijn er dus heel veel factoren die voor mij bepalen of ik een cache echt leuk vind of niet. Vaak kun je in mijn logs terug zien wat ik er echt van vond. Hoe korter hoe minder interessant, maar ik bedank wel altijd. Ik ga altijd van het goede uit en dat de cache owner er tijd en moeite in heeft gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...