Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mijn cache "De hel van Loon", heb ik onlangs omgezet naar premium member cache.

Als ik met een gewoon account de cache benader krijg ik ook de melding dat deze alleen voor Premium members is. Nu krijg ik wel een log binnen van een gewoon lid.

Hoe kan dat?

Geplaatst

Op zich vind ik dat niet heel erg belangrijk :no: . Wat ik wel belangrijk vind, of een niet-PM'er ( sorry voor de bewoording, dit is beslist niet discriminerend bedoeld ) ook de gegevens/data/WP’s kan zien van een PM cache( i.v.m beschermen tegen rippen ).

Geplaatst

Naar mijn mening is deze optie geen probleem, er zijn zat kinderen die meelopen en loggen terwijl alleen ouders PM zijn, maar dan wel graag even een mailtje van degene die hem als regular member wenst te loggen voordat hij gelogt word toch? :thumbup:

Geplaatst

Ik zie dat ook niet zo als een probleem. Net voor ouders mey kinderen die zelf loggen, of als je met een groep gaat cachen waar niet iedereen pm is, is dit wel eens handig denk ik.

Jan

Geplaatst

Eigenlijk vind ik het vreemd dat het (via een achterdeur) toegestaan wordt door groundspeak, waarom zou de een wel moeten betalen voor een membership en een ander niet??? PM caches zijn niet voor niets zo gemaakt!! Je kunt als co de logjes wel verwijderen maar dat vind ik dan ook weer kinderachtig en eigenlijk de verantwoording van de cachers zelf, als je zo je puntjes bij elkaar wilt rapen........(zonder te betalen)

Groetjes, de stoethaspels

Geplaatst

Op zich vind ik dat niet heel erg belangrijk :no: . Wat ik wel belangrijk vind, of een niet-PM'er ( sorry voor de bewoording, dit is beslist niet discriminerend bedoeld ) ook de gegevens/data/WP’s kan zien van een PM cache( i.v.m beschermen tegen rippen ).

Waar trek je deze conclusie uit ?

Je kunt alleen loggen.

Geplaatst

Ik zie het probleem niet zo. Diegene die niet PM is kan inderdaad meelopen met iemand die wel PM is. Fijn dat je dan de cache ook nog op het web kunt loggen.

Welk recht heb jij om te vinden dat iemand moet betalen aan Groundspeak om jouw cache te loggen?

Voor mij de enige reden om een cache PM-only te maken is deze een beetje te beschermen tegen de eerste de beste muggle die toevallig via een appje op de smartphone tegen een cache-icoontje aanloopt. Hm, onze enige cache is een mystery(tje), maar wel PM omdat ie in een woonwijk ligt.

Geplaatst (bewerkt)

Als men Premium Member moet zijn of worden om een bepaalde cache te mogen loggen dan zou er sprake zijn van aanvullende logvoorwaarde (additional logging requirement, of ALR) en die mogen niet van Groundspeak. Vandaar dat dit kattenluikje open is gezet.

Edit: Woordje extra teveel weggehaald

bewerkt door Triskelle
Geplaatst

Op zich vind ik dat niet heel erg belangrijk :no: . Wat ik wel belangrijk vind, of een niet-PM'er ( sorry voor de bewoording, dit is beslist niet discriminerend bedoeld ) ook de gegevens/data/WP's kan zien van een PM cache( i.v.m beschermen tegen rippen ).

Waar trek je deze conclusie uit ?

Je kunt alleen loggen.

Ik trek geen conclusie. Wat ik in dit 'verhaal' belangrijk vind, is dat een niet PM'er geen gegevens ( data, WP's, coördinaten,... ) op het internet mag ( en kan? ) zien van een PM cache. Anders zijn alle PM caches 'open-en-bloot' voor iedereen die een gratis account heeft. Zoals je weet worden steeds meer caches als PM geplaatst, vaak als laatste redmiddel tegen het rippen.

Als ze inderdaad alleen maar kunnen loggen, dan wens ik ze veel Geocache plezier.

Geplaatst

Hoewel ik al lang premium member ben, ben ik ook lid van een ander team dat geen premium member is.

Dat levert nooit problemen op, er zijn caches genoeg, maar een enkele keer loop ik met het 'verkeerde' team een PM cache.

Ik vind het wel leuk wanneer ik dan toch als team kan loggen (ik ben wel PM, partner niet).

Ik zou het best wel raar vinden wanneer ik daarvoor twee PM lidmaatschappen moet betalen.

De reden dat ik lid ben van twee teams is dat we de founds zuiver wilden houden. Misschien moeten we ze uiteindelijk maar op een grote hoop gooien.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...