klinki Geplaatst 11 december 2011 Geplaatst 11 december 2011 Hallo, Ik heb een Garmin 62s, en een klein probleem hoop ik. Als ik een Multi-cache loop met 10 wp,s moet ik die 1 voor 1 invoeren. Dan wil ik volgend stadium doen en dan moeten de coordinaten van wp2 er staan. Zo dat het veel simpeler is. Ik zet het er in als gpx bestand van geocaching.com. alvast bedankt, Klinki
StefandD Geplaatst 12 december 2011 Geplaatst 12 december 2011 Dat kan aan vele dingen liggen. Ben je Premium Member op .com? Hoe zet je de gpx in je toestel? Zie je wel de cachebeschrijving? Over welke cache hebben we het?
BigFurryMonster Geplaatst 12 december 2011 Geplaatst 12 december 2011 Bedoel je dat je wilt weten hoe je een GPX-bestand moet invoeren, of heb je dat geprobeerd en lukt het niet? Doet 'send [cache] to GPS' vanaf de cachepagina het wel?
klinki Geplaatst 12 december 2011 Auteur Geplaatst 12 december 2011 Hallo, Het gpx bestand zet ik op de pc en dan op de sd kaart. Dan zie ik de cache beschrijving en de logs. Ik ben premium member. Het werkt allemaal wel, maar ik wil gewoon naar volgend stadium toe zonder iedere keer de coordinaten te moeten invoeren. Bij sommige multi,s kan dat als er meer wp,s zijn. Die je niet hoeft te wijzigen in verband met een vraag. groetjes klinki.
topzoekertje Geplaatst 12 december 2011 Geplaatst 12 december 2011 Additional waypoints kun je zien via de keuze navigeer naar -> waypoints. Dan zie je alle waypoints in de buurt van je huidige plek. Je benadert de waypoints dus niet direct vanaf de geocachepagina. Althans: zo werkt het op mijn Oregon. Ik verwacht dat het op de 62 niet veel anders is.
klinki Geplaatst 12 december 2011 Auteur Geplaatst 12 december 2011 hallo, Ik wil gewoon met volgend stadium naar wp 2 enz en dan moet het er staan. Anders is mij dat te ingewikkeld. op een simpele manier. groet klinki
regenboog2 Geplaatst 12 december 2011 Geplaatst 12 december 2011 Hallo Klinki Ik weet wat je bedoelt, maar ik heb geen idee of dat wel kan. Als ik op volgend stadium duw, moet ik het coördinaat ook met de hand aanpassen. Ik ga toch eens uitproberen of het op de manier van de Oregon beter lukt.
Triskelle Geplaatst 12 december 2011 Geplaatst 12 december 2011 Bij sommige multi-caches zijn zogenaamde Additional Waypoints opgenomen. Deze waypoints, die worden aangemaakt door de cache-eigenaar en onder de beschrijving zijn te vinden, worden - tenzij het hidden waypoints zijn - opgenomen in de GPX-file en komen dan als waypoints op jouw apparaat. Op de door Topzoekertje uiteengezette wijze kun je dan van waypoint naar waypoint navigeren. Het probleem - of eigenlijk jouw probleem - is dat niet alle cache-eigenaren gebruik maken van Additional Waypoints of dat de opzet van de cache zich niet leent voor het gebruik van Additional Waypoints, bijvoorbeeld als gevonden informatie gebruikt moet worden om het volgende waypoint te berekenen. In dat geval zul je de tussenliggende waypoints handmatig in moeten voeren*) of natuurlijk die cache links links laten liggen. *) Je zou ook kunnen overwegen om zelf additionele wegpunten aan te maken in GSAK en die te exporteren naar de GPSr ... maar dat is wellicht iets voor later.
topzoekertje Geplaatst 12 december 2011 Geplaatst 12 december 2011 Ik denk, maar nu ben ik wel aan het invullen, dat topic-starter vanuit de geocache-functie de additional waypoonts zou willen benaderen. Eigenlijk zou dat een heel logische optie zijn, maar helaas is die er niet en moet je dus altijd de geocache verlaten en via waypoints navigeren.
klinki Geplaatst 12 december 2011 Auteur Geplaatst 12 december 2011 Het is dus niet zo simpel als ik dacht. Maar zondag tijdens een geocache kwamen we medecachers tegen,die tegen mij zeiden toets je dat nog 1 voor 1 in. Ik had beter even kunnen vragen hoe of zij dat hebben,niet gedaan dus. En het is al eerder gebeurt onderweg. Een andere gps zal het wel zijn dan. Nou toch nog maar even verder uitvogelen of het niet anders kan. In ieder geval bedankt voor de reacties. Klinki
thex Geplaatst 12 december 2011 Geplaatst 12 december 2011 Wat zal ik hierop antwoorden ? Ten eerste kan paperles cachen niet. Zo kan het zijn dat je voor een wp een formule moet uitrekenen. Dat doet de 62s echt niet voor je. Of een kruispijling moet maken, of projecteren. Allemaal handelingen die je dwingen de geocache mode te verlaten !!!!. Stel dat een cache vaste waypoints met vooraf bekende coordinaten heeft, kun je deze ook opslaan als een point of interest, of een waypoint vanaf je pc. Dan kun je wel zonder de coordinaat in te typen, deze selekteren en hierop gaan lopen. Die mede geocachers die je in het bos ontmoet hebt zijn erg dom dat ze denken dat dit allemaal met minder effort kan Het aantal gevallen waarbij de coordinaten vooraf bekend zijn, zijn minimaal, en zeg nou zelf: de eindcoordinaat zit er echt niet tussen
klinki Geplaatst 13 december 2011 Auteur Geplaatst 13 december 2011 Dat is wel heel kort door de bocht. klinki
Miniatuur Geplaatst 13 december 2011 Geplaatst 13 december 2011 Heel veel informatie is te vinden in het volgende dagboek van bloodwoosj: http://www.bloodwoosj.nl/van%2060%20naar%2062/Van60csxnaar62s.htm
Bloodwoosj Geplaatst 13 december 2011 Geplaatst 13 december 2011 Maarrrrr, daar moet binnenkort nog een stukje bij over "paperless" caching op de 60csx en de 62s. Greetz Bloodwoosj.
Aanbevolen berichten