Spring naar bijdragen

Done Of Not Done


elmasj

Aanbevolen berichten

Het is wellicht al eens ter sprake geweest, maar ik vraag me af hoe iedereen er over denkt

 

Dus is het done of is het not done

 

Een cache meenemen van de locatie (met of zonder toestemming van de eigenaar) om hem op een andere locatie door andere cachers te laten loggen?

 

Een aantal voorbeelden:

 

- Amsterdam Urban 1 cache meegenomen door de eigenaar om op een event in Hardenberg door de deelnemers te laten loggen

 

- Drenthepad hitchhiker die door een cachers is meegenomen naar een event in Noord Holland om daar door iedereen te laten loggen

 

Ik ben benieuwd naar de meningen

 

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, het "nieuwe cachen".....bijna alle HH zijn al op zielige wijze gekidnapt en vastgehouden voor events om vervolgens collectief verkracht te worden door een cache-bang. En als je er naar vraagt of er iets van zegt krijg je een typisch ecocentrisch antwoord "er staat toch niet dat het niet mag?" Met andere woorden "ik doe waar ik zin in heb en heb schijt aan de rest..." :thumbdown:.

Nu weet ik wie er voornamelijk achter deze sneue acties zit en dat verbaasd me steeds weer, want het is een cacher die toch al wat jaren meeloopt. Maar ja, met HH's maak je VRIENDEN en dat is waarschijnlijk zijn doel. Alleen ik begrijp het niet, misschien kan hij het eens uitleggen?

Blijft sneu, een HH hoort gewoon van cache naar cache te reizen en bij wijze van toeval gevonden te worden.

Helaas het nivo (in het algemeen) gaat procentueel steeds verder omlaag en het zal wel niet meer veranderen.

 

En helemaal voor deze route-vaste-HH Drenthepad, hoe zielig om je zijn om dat niet te begrijpen? :no:

Valt me ook tegen dat bepaalde "bekende" namen ook gewoon lekker loggen. Die zullen ook wel denken, straks ligt ie in het archief en nu heb ik hem nog ff.

 

En waarschijnlijk lacht ie zich weer een rolberoerte omdat de brave Hendriken weer op het forum hun beklag doen. Jammer dan, ik vind het alleen maar slap van hem.

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze gisteren ook voorbij zien komen op het eierbalevent, ik heb ook al die zogenaamde "eerlijke en echte" cachers zien wachten totdat "sinterklaas" twinlive eindelijk eens kwam met zijn zak vol HH, en Ow wat waren de kindertjes blij op zijn komst, de HHers gingen vlot van hand tot hand, de klatjes volgeschreven met codes om tb en coins te discufferen werden weer tervoorschijn gehaald en ook de gc codes werden er tussen gezet en zo werd het toch nog gezellig,,,,,,,,,, nadat iedereen de HH codes had opgeschreven gingen ze weer in de tas in voor de volgende rapeontmoeting ergens in het land.

Ook ik kom mijn mond niet houden maar de gegeven exusses was dat ze anders maar kwijt konden raken door de explosieve groei van cachers die niet eens weten wat HH zijn (ook dat klopt wel).

Ik was ook bij die schandalige vertoning toen urban1 verkracht werd op meer dan 100 km van zijn stek, ook die ging gretig van hand tot hand en werd gelogt door de hele normen en waarden predekende GC.NL ploeg , en vele andere "échte cachers" ook daar was ik een roepende in de puntjes geile woestijn.

Natuurlijk cachen we allemaal niet voor de puntjes, natuurlijk lossen we alles zelf op natuurlijk houden we ons aan de richtlijnen die overal worden omhelst als ze het zo uitkomt.

Laat me toch niet lachen, de eerste niet leugenachtige geocacher móet nog steeds geboren worden.

Voorlopig gaan we massaal door met het hypokriet zijn en ons openbaar als zedepredeker opstellen.

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut not done! En een cache van zijn plaats trekken en door jan-en-alleman laten loggen..... wat is de volgende stap, een 'los" logboekje laten invullen door een man of vijftig en dat later in de cache mikken? Oeps, laat ik mensen niet op ideen brengen.

 

Knip...Ook ik kom mijn mond niet houden maar de gegeven exusses was dat ze anders maar kwijt konden raken door de explosieve groei van cachers die niet eens weten wat HH zijn (ook dat klopt wel).

 

Ja nou, je inlezen in je nieuwe hobby is kennelijk ook teveel gevraagd. Ook hier in Limburg stijgt het aantal cachers explosief, wat recentelijk al leidde tot een paar illegaal geplaatste caches in een natuurgebied (inmiddels gearchiveerd).

Hulde Barny dat je er toch wat van hebt gezegd, ook al zal het weinig uitmaken vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook in vind het niet kunnen.

Ik werd al erg verdrietig van de Drenthepad estafette. Bij mij zal de herinnering aan het uitvogelen van de route van het Drenthepad en het lopen van een deel ervan altijd blijven. Bij de loggers tijdens het eten van een Eierbal waarschijnlijk niet...

Van het ontvoeren van Amsterdam Urban 1 had ik nog niet gehoord. Dat is, zo mogelijk, nog een graadje erger.

Er staat nu in de regels dat je een cache pas mag loggen als je naam in het logboekje staat. Moet er nu echt nog bijkomen dat je de cache ook op de bedoelde locatie moet vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp ergens de hitchhiker manie wel, normaal weet je waar je een cache kan vinden omdat je weet waar hij ligt, maar een hitchhiker kan ergens opduiken en misschien heb je daarna nooit meer de gelegenheid om hem te loggen.... Maar aan de andere kant.. Wij zitten al een flinke tijd te azen op de HH 't is maar een spelletje.. We hebben een aanbod gehad om hem op een event te kunnen loggen, maar de lol om met een stel vrienden een gezellige avond te beleven is veel aantrekkelijker.. Dus we wachten rustig af... Hij komt hopelijk nog wel een keer in de buurt.

 

 

Er staat nu in de regels dat je een cache pas mag loggen als je naam in het logboekje staat. Moet er nu echt nog bijkomen dat je de cache ook op de bedoelde locatie moet vinden?

 

Daar is toch het coordinaat voor bovenaan de pagina? Dat vind ik echt not done, wij hebben in de buurt ook nog wel een serie liggen die ik niemand aan kan raden, zal ik daar voor het eerstvolgende event ook maar alle kokertjes weghalen om ze door iedereen te laten loggen, zijn de puntjes net zo snel verdient en het scheelt weer een hoop ergernis over de plekjes waar ze verstopt liggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fantasties Vandaag , 13:22

 

het moet niet gekker worden.... Cache meenemen naar andere locatie ? Bedoel je misschien een cache rippen? Nee dat is not done.

 

Het gaat hier om een HH.

Dus niet een rip.

Hij is alleen een beetje ver van zijn opdracht!

 

Zoals met sommige coins die nederland niet mogen verlaten (racecoins) en dan ver in het buitenland gedropt worden !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het wat betreft een HH geen bezwaar, maar voor een cache die normaal een vaste locatie heeft lijkt het mij "Not Done"!

 

 

"Drenthepad Estafette; GCH82Y

 

Cache and carry estafette. Doe mee met het lange afstand wandelteam en help de cache het uitgezette traject te volgen.

LET OP, neem de laatste coördinaat / laatste log mee!

Dit is onze derde lange afstandswandeling. Deze keer een wandeling binnen de provincie Drenthe, althans dat doet de naam vermoeden. Maar ook Friesland wordt aangedaan!

De cache is een afvoerpijpje, met log en superklein ruilgoed. Maar hierdoor makkelijk mee te nemen tijdens de wandeling.

Het is namelijk de bedoeling de cache mee te nemen tijdens een stukje van de wandeling.

Je kunt er een flink eind mee lopen, zeg tot maximaal één dagtrip, maar je kunt natuurlijk ook een eindje heen en weer lopen, b.v. een 500 meter.

Voor de lange trips kun je misschien retour met een bus of trein, of vind zelf een creatieve oplossing.

Om de cache te localiseren en het traject te kunnen volgen, kijk naar dit kaartje of hier voor meer datail.

Of gebruik de volgende waypoints: OziExplorer of Tekst file & cacher track info.

Je dient de cache op een mooi en rustig plekje te verstoppen, als het even kan vlak bij een markeringsvlaggetje.

En natuurlijk goed afdekken met bladeren of een graszode.

Graag in de log erg duidelijk aangeven hoe de volgende deze terug kan vinden, eens lekker spoilen kan geen kwaad.

Om problemen met simultaan zoeken te voorkomen graag vooraf een note loggen met je plan deze cache te verplaatsen.

Mocht iemand anders op de zelfde dag ook het team willen versterken, dan kan hij/zij dit onderling even afstemmen.

Graag geen wilde discussies, maar onderling mailen en bellen.

 

PS. Met de fiets kan ook, met de auto de cache verplaatsen is een beetje flauw."

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...