Spring naar bijdragen

Done Of Not Done


elmasj

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Even kijken of ik dit nou goed volg of niet;

 

De HH Drenthepad moet een vooraf bepaalde route volgen (de beide linkjes werken bij mij niet helaas)

Iemand heeft de opdracht niet goed begrepen, of heeft moedwillig de HH verplaatst richting Nieuwkoop (PIN)

Diegene heeft dus ook de nieuwe coordinaten (inclusief eventuele spoiler) niet op de cachepagina achtergelaten

Vervolgens heeft iemand de HH meegenomen naar een Event met eieren, waar Jan en alleman 'm logt.

 

Nou ben ik begin dit jaar nog maar begonnen met cachen, en had wel vaag van HH's gehoord. Leuk om erachter te komen wat dat nou precies inhoudt, daar niet van. Maar als ik dit draadje i.c.m. de cachepagina lees is het voor mij zonneklaar dat deze HH niets op een event in Huizen te zoeken heeft. Ik zou me een heel klein pietsie (of meer) schamen als ik deze HH op zo'n manier gelogd zou hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat HH meegenomen worden naar events was een heel gebruikelijk gebeuren en ook ik heb daar gebruik van gemaakt. En het hoort niet dat sommige mensen een HH gaan zien als een persoonlijk eigendom. Maar in deze wereld van geocachen is alles zo'n beetje toegestaan. Ik verbaas me er dan elke weer over dat er weer iemand opstaat om dit aan de orde te stellen.

Dat complete cache ook al meegenomen worden, biedt toch wel mogelijkheden. Ik zie al een event komen met als titel neem je eigen cache mee. Scheelt heel veel brandstof en je wordt er minder moe van. Nu moet ik soms veel kilometers lopen om er eentje te kunnen loggen. Of zit ik nu weer dingen door elkaar te halen. Blijft toch een moeilijke hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....Dat complete cache ook al meegenomen worden, biedt toch wel mogelijkheden. Ik zie al een event komen met als titel neem je eigen cache mee. Scheelt heel veel brandstof en je wordt er minder moe van. Nu moet ik soms veel kilometers lopen om er eentje te kunnen loggen....

 

:lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dit zo lees allemaal ben ik een beetje ouderwets denk ik. Ja, ik los alle puzzels zelf op, als ik echt vastloop vraag ik de CO om een hint en anders laat ik hem gewoon links liggen.. Ik ga niet voor puntjes maar voor leuke zoektochtjes. Ik beleef geen lol aan snelle oppikkers op met uitwerpselen besmeurde carpoolplaatsen maar ik blijf er ook steeds weer intrappen (niet te letterlijk nemen). Ik word intens gelukkig als ik iemand tegen kom die meer als 8000 finds heeft, nee... niet echt, ik hoop gewoon dat iedereen plezier beleeft aan zijn of haar hobby.

O ja.. Cache-raping is not done.. Vind ik.

Dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga binnenkort een cache leggen zal ik het logboekje vast rondmailen naar iedereen, dan hebben jullie hem alvast. Nog een moeilijkheidsgraad nodig op je matrix, zal ik er een 5-5 van maken??

 

Nu ben ik best bereid om een beetje vrij te denken, maar dit is toch wel om te :crybaby:

Als je persé zo veel mogelijk puntjes wil, doe het dan maar als Blakelockhart die gewoon de hele wereld over gaat op een dag om van alles te loggen.

Je logt hem als "Found"je moet dan toch wel wat gevonden hebben, en niet maar wat in je handen gedrukt hebben gekregen.

Ik neem aan dat de CO de founds er allemaal weer uit gooit??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het geval van Amsterdam Urban 1 was het een actie van de eigenaar zelf. Voor hem was het een eenmalige ludieke actie. Daar valt dan weinig op af te dingen.

Maar de vergelijking van HH's met TB's gaat een beetje mank. TB's worden meestal wel enigszins in de goede richting verplaatst als ze een specifieke doel hebben. Maar bij veel HH's wordt de wens van de eigenaar zowat continu genegeerd door de cachers.

 

Misschien moeten de HH's allemaal maar eens lekker in het archief gegooid worden door onze reviewers. Dan zijn we eindelijk van het welles-nietes gedoe af, en kunnen we lekker cachen. Per slot van rekening kan je tegenwoordig op bepaalde plekken binnen 1 dag meer puntjes scoren dan er aan HH's zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als al die harde schreeuwers die het er niet mee eens zijn dan even een needs archived zetten zijn we er in één keer vanaf.

wat ze natuurlijk niet doen omdat ze ze zelf ook gewoon loggen als ze op dat zelfde event zijn.

done of not done, als er op de cachepagina niet staat dat de hh alleen van cache naar cache wil is het niet verboden om ze in handen te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het geval van Amsterdam Urban 1 was het een actie van de eigenaar zelf. Voor hem was het een eenmalige ludieke actie. Daar valt dan weinig op af te dingen.

 

daar sla je de plank mis, jij was niet bij dat event en je heb de CO niet gesproken

de CO had de cache als voorbeeld meegenomen maar helemaal niet met de bedoeling om hem te laten loggen, maar toen hij nog geen eens met zijn verhaal klaar was en de koker (versie3 of zo) liet zien kwamen er meteen smeekbede's van alle (keurige) geocachenotabelen die aanwezige waren, en door die druk wilde hij niet de carambaligste zijn en heeft toen de cache maar uit handen gegeven, ik heb hem daar op aangesproken en hij verzekerde mij dat dat niet de bedoeling was waarom hij hem had meegenomen.

en al zou het zijn bedoeling geweest zijn, de co bepaalt gewoon niet het spel, als bijvoorbeeld een CO besloten heeft om een cache virtueel te maken of de tradie op een andere plek te zetten dan de coord die boven aan de pagina staat, gaat Groundspeak er niet mee accort en argiveert de cache, dus de CO bepaalt niet wat de spelregels zijn dat is nog altijd Groundspeak, daar is iedereen mee acoort gegaan toen hij zich inschreef.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als al die harde schreeuwers die het er niet mee eens zijn dan even een needs archived zetten zijn we er in één keer vanaf.

wat ze natuurlijk niet doen omdat ze ze zelf ook gewoon loggen als ze op dat zelfde event zijn.

done of not done, als er op de cachepagina niet staat dat de hh alleen van cache naar cache wil is het niet verboden om ze in handen te houden.

36884_nl-NL.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...