Spring naar bijdragen

Wat Moet Een Multi Bevatten?


PeterMia345nl

Aanbevolen berichten

Wat vinden jullie leuk aan een multi? Zijn het kennisvragen, peilingen, projecties, tussencaches?

 

Wij zijn benieuwd welke compnenten jullie belangrijk vinden die een cache hoort te bevatten.

 

Het gaat om een cache met een route van zeg 10 tot 15 kilometer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik lees dat jullie door de duinen een route willen uitzetten gezamenlijk met de boswachter, dat is alleen al heel mooi, laat je adviseren door hem naar de minder bezochte plekken van het duinreservaat, met interessante achtergrond info.

 

En zeker als beginnende cachelegger zou ik er niet te veel poespas van maken gewoon een cache waar de wandeltocht de drijfveer is en waar ook de lokale cacher op plekken komt waar hij nog nooit geweest is maak je volgens mij iedereen tevreden mee.

 

 

barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de multi tussen de 10 en 15 km is, zou ik de wp's niet te moeilijk maken, niet teveel puzzel en rekenwerk. In dit geval is de wandeling het belangrijkst en niets is vervelender met 10 km in de benen erachter komen dat er ergens een fout zit en dan een stuk terug moeten lopen om te kijken waar je fout bent gegaan. Projecties zou je hier wel in kunnen verwerken.

 

Met een multi korter dan 7 km is kan je wat puzzeltjes of andere onverwachte dingen in de tocht verwerken. Wij vinden dit altijd erg leuk en alhoewel het niet voor iedereen geld zijn dit vaak wel de meest populaire caches, mits goed uitgevoerd. Om ideeen op te doen kan je ook eens in de geo d'or lijst kijken welke multi's wat meer geo d'ors hebben en er een aantal lopen voor inspiratie.

 

zo wie zo is het aan te raden iemand de cache te laten proeflopen voor je de cache ter review aan laat bieden, dan weet je ook gelijk dat de foutjes eruit zijn en misschien heeft de proefloper nog wat extra tips voor de afwerking. Laat je in ieder geval niet opjagen, beter in een keer goed, maar een maandje later, dan snel en met mankementen (zegt degene die al meer dan een jaar een multi helemaal klaar heeft liggen, maar de afronding nog niet helemaal goed is :P

 

Veel succes met uitzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees dat jullie door de duinen een route willen uitzetten gezamenlijk met de boswachter, dat is alleen al heel mooi, laat je adviseren door hem naar de minder bezochte plekken van het duinreservaat, met interessante achtergrond info.

 

En zeker als beginnende cachelegger zou ik er niet te veel poespas van maken gewoon een cache waar de wandeltocht de drijfveer is en waar ook de lokale cacher op plekken komt waar hij nog nooit geweest is maak je volgens mij iedereen tevreden mee.

Barny, ik ben het soms hardgrondig met je oneens. Nu dus niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een afstand van 10 km moet de wandeling (fietstocht) prioriteit hebben. Mooie natuur, mooie omgeving, genieten van het wandelen/fietsen. Niets is zo frustrerend als na 10 km ontdekken dat je een foute berekening gemaakt hebt. Houd het simpel en doeltreffend. Eenvoud is het kenmerk van het ware.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originaliteit. Verras ons met een nieuwe methode. Één die in deze streken nog onbekend is.

En een mooie omgeving die het waard is bezocht te worden.

 

Mijn ervaring is dat zo'n cache links gelaten wordt om rechts een andere te doen. Doe gewoon wat standaard dingen want anders is het te moeilijk.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de liefhebbers van "veel,snel en makkelijk" wel misschien. Maar er zijn nog genoeg andere cachers. En als bijgeleverde bonus krijg je dan ook nog eens minder copy&paste logjes, enthousiaste logjes etc.

Toegegeven, je krijgt er geen 50 per cache per weekend, maar of je daar nou zo blij mee moet zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties tot nu toe. We zijn het er zeker mee eens dat de nadruk op de wandeling en omgeving moet liggen, daaron hebben we ook voor dit reservaat gekozen; wij vinden het zo mooi. We zullen ook proberen om regelmatig van de vaste paaltjesroutes weg te komen.

 

We beseffen ons dat er geen 50 cachers per week zullen zijn die onze cache gaan lopen. Daar is de wandeling te lang voor. Maar we trekken er wel een paar cachers per maand mee naar de duinen, zeker op mooie wandeldagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar heel veel cachers waardering voor hebben is het plaatsen van fysieke waypoints. Dus niet: 'hoeveel bankjes staan hier? Dat antwoord is A' en 'wat staat hier? Boom: B=1, Huisje: B=4, etc.'

Probeer op de waypoints een plaatje te bevestigen met een coordinaat of een getal. Monteer de plaatjes uit het zicht, maar goed vindbaar voor een cacher. Je kunt er ook voor kiezen een plaatje wat moeilijker te verbergen: als je toestemming daarvoor hebt kun je een paar schoefjes van een 'ruiterpaaltje' losmaken zodat het plaatje van het paard weggedraaid kan worden. Daaronder staat dan je aanwijzing. Of verberg een doosje met een cijferslot halverwege met de mededeling: 'de code is ABCD'. Die letters heeft de cacher daarvóór al gevonden.

Het bovenstaande maakt de cache niet echt moeilijker maar wellicht wél aantrekkelijker. Dat resulteert dan weer in positieve logjes en een hogere waardering voor je cache.

Loop een aantal hooggewaardeerde caches en doe inspiratie op. Beter goed gejat dan slecht bedacht!

 

Succes!

 

Edit: tikfoutjes

bewerkt door Casteel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originaliteit. Verras ons met een nieuwe methode. Één die in deze streken nog onbekend is.

En een mooie omgeving die het waard is bezocht te worden.

 

Mijn ervaring is dat zo'n cache links gelaten wordt om rechts een andere te doen. Doe gewoon wat standaard dingen want anders is het te moeilijk.

 

Tc

Huh? Een originele cache links laten liggen? Juist niet, originaliteit is juist top!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originaliteit. Verras ons met een nieuwe methode. Één die in deze streken nog onbekend is.

En een mooie omgeving die het waard is bezocht te worden.

 

Mijn ervaring is dat zo'n cache links gelaten wordt om rechts een andere te doen. Doe gewoon wat standaard dingen want anders is het te moeilijk.

 

Tc

Huh? Een originele cache links laten liggen? Juist niet, originaliteit is juist top!

Ik geloof dat hier precies de juiste mensen reageren!

Maar dat BFM het wel anders bedoeld heeft dan het door deze personen wordt opgevat...

 

 

Verder: ook ik houd van originele caches, zowel links als rechts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Mijn ervaring is dat zo'n cache links gelaten wordt om rechts een andere te doen. Doe gewoon wat standaard dingen want anders is het te moeilijk.

 

Tc

 

Aan jouw logs te zien is alles te moeilijk :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...