Spring naar bijdragen

Lege Logjes


isabellverhoef

Aanbevolen berichten

Maar waarom dan niet gewoon TFTC (zijn net zoveel karaters om te typen) ;-)

Don't ask me, ik heb net even in mijn stats gekeken en zie dat mijn gemiddelde loglengte inmiddels 106 woorden per log bedraagt. Als ik me in een log er ergens van af maak met TFTC, dan reken maar dat ik het echt bagger vond.

Maar ja, aan de andere kant, iets wat me niet op voorhand interesseert daar ga ik ook niet heen en beland per ommegaande op de ignorelist, dus meestal ben ik wel blij met wat ik allemaal tijdens het cachen tegen kom en schrijf ik ook een logje dat ietsje langer is dan "TFTC".

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even een steekproefje gedaan: ik zie toch echt wel twee logs, nl. bij de mysteries GC269RAen GC23VX9. In het tweede logje zie je dat hij/zij een cachemaatje heeft. Haha, dit begint allemaal een beetje op een puzzel-cache te lijken, maar dan een nieuw type: the human cache :D Ik denk dat er geen kwade opzet is, misschien op de één of andere manier een lege log genoteerd met de bedoeling die later in te vullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een duitse kwam ik al eens een "logo" tegen waarin werd aangegeven dat men tegen "Kurzlogs" is. Het kan natuurlijk zo zijn dat zo'n korte log als indicatie voor de cache geldt maar het valt me op dat een heleboel "nieuwe" cachers het wel erg kort houden. Jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds februari cachende reken ik mezelf tot "nieuweling". Mijn gemiddelde log staat op 55 woorden...

en juist daarom.....

een heleboel "nieuwe" cachers

.......staat in mijn tekst ook "heleboel" i.p.v. allemaal en het woord nieuwe tussen aanhalingstekens.

Happy caching!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je schijnt heel makkelijk een lege log te kunnen maken met je iphone. Ik had de betreffende persoon gemaild en gevraagd of hij alsnog iets wilde schrijven, want het is niet leuk voor de legger maar ook voor de volgende cachers kan het soms makkelijk zijn...je kan er soms toch info uithalen om het gewilde toch te kunnen vinden.

 

Ik kreeg het volgende antwoord:

 

 

De reden is dat ik ter plaatse gelogged heb met mijn iphone puur om niet te vergeten welke ik al had gehad. een verhaaltje typen of bedanken kan in mijn ogen ook op een later tijdstip zodra ik er tijd voor heb,

 

 

Dus dit mysterie is opgelost, alleen is het natuurlijk jammer dat de legger maar 1 x een mailtje krijgt en dus telkens moet gaan kijken op de site of er al iets geschreven is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik geen iphone, maar ik vraag me af of je daar niet op een eenvoudige manier kunt opslaan wat je gevonden hebt, net zoals er op mijn GPS bij de cache een "open" kistje staat in plaats van een "gesloten" kistje? Dan hoef je niet van die vreemde lege logjes te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reden is dat ik ter plaatse gelogged heb met mijn iphone puur om niet te vergeten welke ik al had gehad. een verhaaltje typen of bedanken kan in mijn ogen ook op een later tijdstip zodra ik er tijd voor heb,

Mijn geheugen laat me nog wel eens in de steek maar ik kan me 's avonds als ik thuis kom nog echt wel herinneren waar ik geweest bent, ook als ik meerdere caches hebt gevonden. Aan de andere kant is dit misschien wel het gevolg van de drang om paperless te cachen. Men schrijft niets meer op .. op een ouwerwets stukkie papier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip...

 

Ik kreeg het volgende antwoord:

 

 

De reden is dat ik ter plaatse gelogged heb met mijn iphone puur om niet te vergeten welke ik al had gehad. een verhaaltje typen of bedanken kan in mijn ogen ook op een later tijdstip zodra ik er tijd voor heb,

 

...knip

 

Als cachelegger zou ik dit een zeer onbevredigend antwoord vinden. Als je iets als geocaching bewust doet kan het er bij mij niet in dat je vergeet dat je een cache gezocht hebt.

 

Daarnaast en veel erger nog: Toch gek dat je dan vaak ziet dat er dagen later tijd is om opnieuw op zoek te gaan naar een andere cache, maar er geen tijd wordt genomen om de reeds gevonden caches even van een iets uitgebreidere log dan een spatie, TFTC of "logged from my iphone" te voorzien.

 

Mijn indruk: het feit dat het puntje erbij geteld wordt is kennelijk nog vééél belangrijker dan even de tijd nemen voor een fatsoenlijke log te schrijven.

En helaas, als de iets ervarener garde het verkeerde voorbeeld blijft geven moeten we niet gek opkijken als nieuwe cachers dit gedrag overnemen.

 

Al drie weken prijkt op een van de twee eerder in dit draadje genoemde caches de log: "FTF, log volgt", met 6 big smiles erbij rond het woord "FTF". :thumbdown:

En ook vandaag is desbetreffend account weer ingelogd geweest bij gc.com ...

 

Greetz Bloodwoosj.

 

edit: typo's

bewerkt door Bloodwoosj
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik cache ook paperless met mijn Dakota. Als we een dagje intensief gaan cachen, print ik wel een lijstje uit GSAK om daar makkelijk op bij te houden welke we hoe laat gevonden hebben, evt. een korte krabbel en zeker even de gedropte trackables noteren. Vooral daarmee kun je gauw de mist in gaan als je er veel op een dag hebt. Eigenlijk een kleine moeite al met al, waar een wil is, is ook een weg. Het loggen is tenslotte onderdeel van de hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hoef je met de moderne GPS'en van Garmin helemaal niet moeilijk meer te doen. Mijn Oregon (en ik gok dus ook de Dakota en Colorado) houden een .txt-bestandje bij (geocache_visits.txt) als je een cache als 'found' registreert op het apparaat. Dit bestandje zet ik na het cachen ff over naar mijn PC en daar hou ik ook de teller bij. Na het toevoegen van deze teller plaats ik het bestandje weer terug. Reuze makkelijk zo'n extra 'geheugen'...

 

Groet, Leo

bewerkt door LeoCache
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och het "voordeel" kan ook zijn: Je logt eerst met je mobiel en daarna thuis via de computer. Het "voordeel" is dan dat je twee founds krijgt voor één cache. Dat schiet lekker op. :dribble:

Wij hebben dit verschijnsel al bij diverse caches gezien. Ze vergeten de eerdere mobiele log te verwijderen. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...