Spring naar bijdragen

Positief En Niet Anoniem Reputatie Systeem Gewenst?


Team Firefox

  

104 leden hebben gestemd

  1. 1. Willen we een reputatie systeem en zo ja: wat?

    • Geen reputatie systeem
      74
    • Het huidige reputatie systeem (dus positief/negatief en anoniem)
      9
    • Een anoniem reputatie systeem, met alleen de mogelijkheid positief te waarderen
      9
    • Een niet anoniem en uitsluitend positief reputatie systeem
      10
    • Geen voorkeur
      2


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Ik kan het heel even niet meer volgen.

 

In een andere poll, gestart door een teamlid (Team Beetle) spreekt 80% van de stemmers zich uit tegen het reputatiesysteem.

De poll zou vanaf 28 oktober een maand open blijven en het resultaat zou in de teamvergadering van december meegenomen worden.

 

In deze poll, gestart door Team Firefox waarin gevraagd wordt of men dan misschien voor een uitsluitend positief en niet anoniem reputatiesysteem is spreekt vervolgens 70% van de stemmers zich uit voor "geen reputatiesysteem".

Beide polls wijzen naar mijn idee dus uit: afschaffen die zaak.

 

Vervolgens zie ik zonder verdere aankondiging (of zie ik iets over het hoofd?) vandaag (maar misschien is het al langer zo) dat de mogelijkheid tot "minnen" van postjes en antwoorden verdwenen is en de plus er nog steeds staat.

Bij mijn weten is december nog niet begonnen, toch is het systeem aangepast en wel zodanig dat het niet met de uitslag van beide polls overeen komt.

 

Wat hebben polls eigenlijk nog voor nut als er toch niet naar geluisterd wordt?

 

Greetz Bloodwoosj.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...........Wat hebben polls eigenlijk nog voor nut als er toch niet naar geluisterd wordt?

Greetz Bloodwoosj.

 

Goede vraag, waar ik het antwoord ook wel op zou willen weten.

bewerkt door Sivota
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij hoeft het niet zo. Andere fora maken misschien gebruik van dit soort systemen, maar er is een verschil: het gaat dan vaak om opiniefora, waar je kan aangeven het al dan niet eens te zijn met iemands mening. (alsof dat interessant is- een mening is tenslotte een mening.... vreemd dat je daar een waarde oordeel aan hangt)

 

Het geocachingforum is voor mij een plaats om ervaringen te delen en vragen te stellen en te beantwoorden, en in die zin een informatie-forum. Ik vindt dat een fundamenteel verschil in benadering en op dit forum is een dergelijk systeem eenvoudigweg niet van toepassing.

 

PS: om Bloodwoosj te pesten heb ik 'm een "plusje" gegeven :lol1:

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij hebt ook nog ergens een cache liggen toch?

Greetz Bloodwoosj :huh:

 

 

Kijk, dat krijg je nou van die reputatiesystemen. Daar gaat m'n reputatie :ph34r: .... en m'n caches.... :lol1:

 

Moet je nagaan als ik een minnetje had gegeven.....

Dan had ik nu al je adres via via achterhaald en zat je met een jas aan achter de peecee dankzij een gebroken raam :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig maar :lol:

 

Edit: Ik bedoel natuurlijk, gelukkig maar, want het regent & waait hier in Limburg en ik wil het Bloodwoosj niet aandoen om met een baksteen in z'n handen door dat weer naar Munstergeleen te moeten fietsen. Ook al is het geen 5 km... (en dat is het lang niet) :lol1:

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste medecachers,

 

We hebben hier afgelopen vrijdag in het team over gesproken.

Noem ons dom, noem ons idealisten, maar we willen de variant van een positief reputatiesysteem toch ook een kans geven.

Het werkt goed in andere fora, bijvoorbeeld in België, en we willen graag ervaren of deze variant bij ons ook een meerwaarde kan hebben.

Natuurlijk, dat hadden we ook direct bij aanvang zo kunnen instellen, maar dat hebben we niet gedaan, en daar zijn we denk ik terecht mee om de oren geslagen.

We dachten dat het plus en min systeem zou kunnen werken in onze geocache-community.

Het is echter nooit onze bedoeling geweest mensen te shockeren met die grote banner en die rode min-teller.

 

De eerste aanpassing is gisteravond geslaagd, je kunt nu als je wilt een post positief beoordelen.

Heel graag willen we het systeem ook nog niet-anoniem maken, en voor àlle posts, dus ook die van moderatoren.

Helaas is dat via een eenvoudig knopje niet te regelen, maar er wordt aan gewerkt!

 

Het team dat geocaching.nl in de lucht houdt bestaat uit een hele rij vrijwilligers die allemaal erg hun best doen op hun eigen terrein.

Het blijkt echter niet altijd gemakkelijk om de diverse acties gelijktijdig te coördineren en zo kan het dan gebeuren dat de een het systeem volgens afspraak op de positief-stand zet,

terwijl de ander nog niet zo ver is dat hij weet hoe het systeem niet-anoniem is te maken. Natuurlijk kan het smarter, maar het is zoals het is.

 

Geef het een kans zou ik zeggen, vooraleer we alles afschaffen en misschien het kind met het badwater weggooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De inspanningen en innovaties van het team staan buiten kijf en worden zeker gewaardeerd. Toch wil ik jullie in dit geval het volgende ter overdenking meegeven: Bloodwoosj en ik maken er hier wel een grapje van in de laatste posts, maar bij een dergelijk reputatiesysteem kunnen mensen zich wel degelijk beledigd voelen en er lopen wat rare gasten rond tegenwoordig. (dat bedoel ik algemeen, niet zozeer onder geocachers)

 

Dat het systeem nu alleen-positief is vindt ik een hele verbetering, maar, ik zie de toegevoegde waarde op dit forum werkelijk niet, vanwege de eerder genoemde insteek van het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een voorbeeld:

Iemand geeft een goede oplossing voor een probleem waar je wat aan had, dan kun je dat bericht waarderen. Zo kunnen anderen ook zien dat het een werkbare oplossing was.

Iemand post een reactie, stelling of wat dan ook, je kunt je daar in vinden, dus beoordeel je het bericht positief.

 

Natuurlijk kun je ook als je wat meer te vertellen hebben gewoon een reactie posten maar merk bijvoorbeeld zelf dat ik eerder op een plusje klik als ik er wel voor ben, het een goede oplossing vind, maar eigenlijk niets zinnigs in een post zou kunnen toevoegen dan de zinnen: ja het werkt, of ja ben ik het helemaal mee eens.

 

Op deze manier wordt het op meerdere fora gebruikt, ook op geocaching.be en daar werkt het prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat er nu meerdere verklaringen en verduidelijkingen komen, maar was het niet beter geweest dat eerst te doen en dan daarna pas de dingen invoeren en of weer wijzigingen.

Nu leidt het weer tot grappen hoe goed bedoeld die ook zijn. Ik weet ook wel dat er nu weer gedacht zal worden, nu passen we het aan en is het weer niet goed, maar daar gaat het niet om.

Eerst eens polsen, verduidelijken en verklaren wat men wil en waarom men wat wil lijkt mij veel beter.

bewerkt door christoffel2010
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...