Spring naar bijdragen

Positief En Niet Anoniem Reputatie Systeem Gewenst?


Team Firefox

  

104 leden hebben gestemd

  1. 1. Willen we een reputatie systeem en zo ja: wat?

    • Geen reputatie systeem
      74
    • Het huidige reputatie systeem (dus positief/negatief en anoniem)
      9
    • Een anoniem reputatie systeem, met alleen de mogelijkheid positief te waarderen
      9
    • Een niet anoniem en uitsluitend positief reputatie systeem
      10
    • Geen voorkeur
      2


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Vreemd, ik stem negatief en hij staat er nig niet bij.

edit ; stem lijkt er nu wel bij te staan. ook goed.

 

Maar oke, geen systeem dat rep geeft.

 

Wel een soort oke stem bij een post die enkel en alleen bij die post staat. Voor al sidd een oplossing goed is.

Maar dan ook geldend voor iedereen.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet zo'n behoefte aan een reputatiesysteem. Als ik de post van iemand waardeer, dan zeg ik dat wel gewoon.

Bij LinkedIn kan je ook aanbevelingen geven aan personen. Die aanbevelingen blijken in 90% van de gevallen over en weer te gaan. 'Als je mij een plusje geeft, dan geef ik jou er ook een.' :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reputatiesysteem? Voor caches, cachers of voor forumgebruikers?

 

Voor caches is er al Geo d'Or.

Ik zou niet weten waarom we cachers zouden willen beoordelen.

En forumbezoekers boeit al helemaal niemand!

bewerkt door madman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijkt moeilijk uit te leggen waar het nu werkelijk over gaat (zie bijvoorbeeld bovenstaand bericht)

 

Als we het altijd al gehad hadden was het waarschijnlijk voor niemand ooit een probleem geweest en had het kunnen werken. Nu een nieuwe mogelijkheid wordt ingevoerd valt iedereen erover, meestal omdat men niet snapt wat er nu precies gewaardeerd wordt.

Het nut van de totaalscore op je profiel ontgaat mij echter ook. Vooral omdat het zo opvallend in beeld komt.

 

Groet Delta123

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik e.e.a. even doortrek naar andere fora, dan gaat het er mi om dat we kunnen aangeven of een bepaalde reactie op een vraag van een TS goed of fout is. In die zin of het het correcte antwoord is of niet. De post met de meeste stemmen zal in de meeste gevallen het correcte antwoord zijn.

Voorbeeld: Iemand vraagt wat wordt meer gebruikt, ware of magnetische noorden. Wellicht komen beide antwoorden voor. In plaats van het antwoord in een eigen post te herhalen zou je dan ook met een plus kunnen aangeven dat 1 antwoord volgens jou goed is. Als dit het doel is van het stemmen, dan ben ik het er mee eens.

 

Als het echter gebruikt gaat worden om een bepaalde forum-poster alleen maar minnen te geven, dan voegt het niks toe.

 

Voor topics waarin gediscussieerd wordt(zoals dit) heeft het stemmen dus geen zin lijkt me...

 

Dat een totaaltelling in het profiel zichtbaar is, lijkt ook mij overbodig.

 

Ik zou het daarom wel handig vinden, het kan de topics korter houden, waardoor een vraag sneller beantwoord is en zoeken meer zin heeft. Je hoeft dan immers geen ellenlange topics door te akkeren.

 

Maar mischien heb ik teveel vertrouwen in de mensheid.....

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het ook in andere fora, maar daar is toch een verschil mee;

Iedereen kan daar geven en krijgen, hier hebben de beheerders en mods zich buitengesloten (of een muur rond zich opgetrokken). En daarom blijf ik zowiezo tegen, ook al staat het niet meer in mijn profiel.

 

Ennuh geen nut om enkel minnen te geven? Echt wel, try me.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik het begreep (en dat kan ook wel weer fout zijn) gaat het niet om het stemmen over een antwoord (zoals true of magnetic north) maar om aan te geven of een antwoord on topic is of niet. We weten allemaal dat er op dit forum veel wordt ge...kletst... en dat er veel posts zijn die weinig toevoegen. (Bijvoorbeeld een post met de tekst "helemaal mee eens".) Dat voegt niks toe want wat kan ons het schelen wat die poster vindt. Een nieuw punt toevoegen aan een discussie is interessant omdat het mensen helpt hun eigen mening te vormen. Maar wie het allemaal met een mening eens is is dan weer niet interessant.

Het zou dus, wat mij betreft, mooi zijn wanneer posts worden gekenmerkt als zijnde "voegt iets toe". En dan zou het toch geweldig zijn wanneer ik een filter kan activeren dat mij alleen die antwoorden laat zien die (a) iets toevoegen of (B) minder dan twee (of vier) uur oud zijn.

 

Dat gaat dus niet over de reputatie van een forum gebruiker maar de relevantie van de post. Probeer zo iets eens a.u.b.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...