Spring naar bijdragen

Positief En Niet Anoniem Reputatie Systeem Gewenst?


Team Firefox

  

104 leden hebben gestemd

  1. 1. Willen we een reputatie systeem en zo ja: wat?

    • Geen reputatie systeem
      74
    • Het huidige reputatie systeem (dus positief/negatief en anoniem)
      9
    • Een anoniem reputatie systeem, met alleen de mogelijkheid positief te waarderen
      9
    • Een niet anoniem en uitsluitend positief reputatie systeem
      10
    • Geen voorkeur
      2


Aanbevolen berichten

een voorbeeld:

Iemand geeft een goede oplossing voor een probleem waar je wat aan had, dan kun je dat bericht waarderen. Zo kunnen anderen ook zien dat het een werkbare oplossing was.

Iemand post een reactie, stelling of wat dan ook, je kunt je daar in vinden, dus beoordeel je het bericht positief.

 

Natuurlijk kun je ook als je wat meer te vertellen hebben gewoon een reactie posten maar merk bijvoorbeeld zelf dat ik eerder op een plusje klik als ik er wel voor ben, het een goede oplossing vind, maar eigenlijk niets zinnigs in een post zou kunnen toevoegen dan de zinnen: ja het werkt, of ja ben ik het helemaal mee eens.

 

Op deze manier wordt het op meerdere fora gebruikt, ook op geocaching.be en daar werkt het prima.

 

Ik blijf alleen positief beoordelen KOLDER vinden.

 

Doet me een beetje denken aan bepaalde landen waar je alleen een positieve mening mag hebben en anders gewoon je mond houden.

 

De manier waarop, tegen de uitslag van de poll in door het team toch anders wordt beslist doet me dan weer een beetje denken aan onze eigen "democratie"

Nederlanders zeggen "nee" tegen de Euro....maar wij politici doen het lekker toch.

 

Geef mij dan die Noren maar....als het volk daar NEE zegt, is het gewoon NEE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maakt niet uit wat je doet, er zullen altijd zeurders zijn die niks goed vinden en alles af willen kraken. :thumbdown:

 

Klopt, maar als de handelswijze zo blijft, vraagt men er ook om. Vertel eerst wat de bedoeling en de achtergrond is en voor het dan pas door, niet andersom.

Geld ook voor zaken als pols, niet veranderen van regels voordat de tijd die gesteld is verstreken is, ook dat werkt niet, op die wijze vraagt men om problemen.

Mensen, dus ook cachers laten zicht niets veel meer wijsmaken, ook niet door een site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt niet uit wat je doet, er zullen altijd zeurders zijn die niks goed vinden en alles af willen kraken. :thumbdown:

 

Klopt, maar als de handelswijze zo blijft, vraagt men er ook om. Vertel eerst wat de bedoeling en de achtergrond is en voor het dan pas door, niet andersom.

Geld ook voor zaken als pols, niet veranderen van regels voordat de tijd die gesteld is verstreken is, ook dat werkt niet, op die wijze vraagt men om problemen.

Mensen, dus ook cachers laten zicht niets veel meer wijsmaken, ook niet door een site.

 

Logt weer eens in hier. Ow we kunnen gaan minnen. Leuk ongefundeerd afschieten van iedereen met wie ik ooit een probleem heb gehad. De droom van iedere trol/flamer ( here I am ) start with minnen :D.

 

Als ik net als anderen een multi account start (nix te maken met deze reply, das toeval, echt hoor!) kan ik nog veel meer ongefundeerd andere users afschieten! Start maar niet met dat reputation system.

 

Clear cookies / Gebruik een proxy en het unlimited "minnen" kan beginnen. Begin er maar niet aan. In een ander forum met 200k users ging dat gigantisch fout om de redenen die boven zijn omschreven. Daarbij wat heeft het nu voor nut? Iemand met 200 plusjes die wat zegt over gravity heeft meer positive feedback als de afgestudeerde gravity IR die net een week lid is?

 

Dont!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje triest vind ik het eigenlijk, dat we plusjes kunnen gaan uitdelen wanneer we iets positiefs aan iemands advies of hulp hebben gehad.

 

Ik zie hier gewoon nog wel eens een "bedankt, dat heeft geholpen" verschijnen.

 

Kennelijk hoeven we dat nu ook niet meer te schrijven, maar kunnen we nu een plusje aanklikken.

Dat scheelt weer bedenken wat je zal schrijven, al dat typewerk en lastige spelfouten etc.

Althans dat lijkt de bedoeling, wanneer ik dat goed begrijp uit de, nu verschenen, uitleg.

 

Ik vind het een verarming en een verkeerde stimulans.

 

Het gegeven dat het op andere sites goed werkt vind ik al evenmin een sterk argument om dit door te voeren.

Andere fora hebben een totaal ander karakter en sfeer, het genoemde forum in Belgie is daarvan hier ook een goed voorbeeld.

Om te vergelijken zou je daar dan ook naar moeten kijken en het mogelijke effect wat zorgvuldiger afwegen.

 

Wanneer we het vertikken om vriendelijk tegen elkaar te zijn, dan denk ik dat dit met dit plusjes uitdelen ook niet gaat gebeuren.

Ik hoop persoonlijk dat het niet averechts gaat werken, want dat kan ook nog,

Natuurlijk gechargeerd, maar een bedankje op dit forum is nu met het aanklikken van een knopje geregeld. Verder hoef je niets meer te doen. :crybaby:

 

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sivota, dankjewel voor je bericht.

Ik sta er helemaal achter.

Communicatie is erg belangrijk en vormt de spil van een forum.

Alle goedbedoelde initiatieven die uiteindelijk bijdragen aan een vermindering van communicatie mogen in de zak van Piet.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de meerderheid zegt dat de zon in het westen opkomt, is dat dan waar? Ik hoor liever goede argumenten dan een puntje geven voor waardering. Ik ben nog niet overtuigd door argumenten voor het puntenwaarderingssysteem. Voor mij maakt het niet zo uit of er een waarderingsysteem is, iets waar ik niet in geloof of het nut van begrijp, daar maak ik gewoon geen gebruik van. Maar misschien ben ik wel dom. :)

 

En ik ben ook tegenstrijdig; ik geloof ook niet zo in polls, maar heb toch tegen gestemd.

bewerkt door JackHoe
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De eerste aanpassing is gisteravond geslaagd, je kunt nu als je wilt een post positief beoordelen.

Heel graag willen we het systeem ook nog niet-anoniem maken, en voor àlle posts, dus ook die van moderatoren.

 

 

Op zich zou het een positieve ontwikkeling zijn als al deze aanpassingen technisch haalbaar zijn. Was voor mij ook de reden om deze poll online te zetten, omdat het mijn idee bevat. Alleen de uitslag van de poll geeft aan dat slechts 10 procent hier voorstander van is, ruim 70 procent van de gebruikers blijft ronduit tegen!

 

 

Noem ons dom, noem ons idealisten, maar we willen de variant van een positief reputatiesysteem toch ook een kans geven.

 

 

Nee, dat is niet dom en heeft weinig met idealisme te maken, maar dit is puur het arrogant doordrammen van een idee wat koste wat kost ingevoerd moet worden. Het oorspronkelijke idee werd afgeschoten, bij een mildere vorm is nog steeds ruim 70 procent tegen. Lees de cijfertjes, kijk naar de uitslag, hoor de reakties van de gebruikers zelf en schaf het geheel per direkt af.

 

Neem het verlies of druist dat ergens in tegen het eer gevoel? Staat het team deze reaktie niet aan, verwijder het dan maar :lol:

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste medecachers,

 

We hebben hier afgelopen vrijdag in het team over gesproken.

Noem ons dom, noem ons idealisten, maar we willen de variant van een positief reputatiesysteem toch ook een kans geven.

 

Sorry dat ik het zeg, maar wie eerst een poll start, waarin ie aankondigt de resultaten na een maand mee te nemen in een overleg, en dan na ruwweg een halve maand de zaak onaangekondigt aanpast en daarbij ook nog geheel voorbij gaat aan de tussenstand in deze en die andere poll is volgens mij gewoon eigenwijs en wekt de indruk in het geheel niet open te staan voor de mening van de gebruikers.

 

De eerste aanpassing is gisteravond geslaagd, je kunt nu als je wilt een post positief beoordelen.

Heel graag willen we het systeem ook nog niet-anoniem maken, en voor àlle posts, dus ook die van moderatoren.

Helaas is dat via een eenvoudig knopje niet te regelen, maar er wordt aan gewerkt!

Ik begrijp hieruit dat de door Team Beetle gedane uitspraak dat in december de oorspronkelijke poll-uitslag meegenomen zou worden in de team-vergadering hiermee van de baan is en de uitslag van de poll er eigenlijk helemaal niet meer toe doet?

 

Het team dat geocaching.nl in de lucht houdt bestaat uit een hele rij vrijwilligers die allemaal erg hun best doen op hun eigen terrein.

Het blijkt echter niet altijd gemakkelijk om de diverse acties gelijktijdig te coördineren en zo kan het dan gebeuren dat de een het systeem volgens afspraak op de positief-stand zet,

terwijl de ander nog niet zo ver is dat hij weet hoe het systeem niet-anoniem is te maken. Natuurlijk kan het smarter, maar het is zoals het is.

Ik twijfel er niet aan dat alle vrijwilgers hun best doen.

Maar, iedere forumgebruiker kan sinds ongeveer twee weken lezen dat Team Beetle gezegd heeft dat het team van .nl de uitslag van de poll zal meenemen in de team-vergadering. Iedere forumgebruiker die het forum regelmatig bezoekt weet wat er op het forum ongeveer leeft en zal beide polls wel eens gezien hebben, ook al neemt men zelf niet overal actief deel aan.

Ieder teamlid neemt (naar ik toch hopelijk mag aannemen) ook wel eens een kijkje op dat forum (en zeker als ie iets zou kunnen veranderen op dat forum waarover twee draadjes met polls en meningen lopen). Dan zou bij ieder teamlid, en zeker degenen die in staat zijn de forumsoftware aan te passen, enige bekendheid met de lopende polls verondersteld mogen worden. Zelfs zonder interne communicatie zou dan toch duidelijk mogen zijn dat tussentijds aanpassen niet bepaald een handige zet is?

Dat heeft niets met een moeilijke coördinatie te maken naar mijn mening.

 

Geef het een kans zou ik zeggen, vooraleer we alles afschaffen en misschien het kind met het badwater weggooien.

Geef die polls nou nog twee weken een kans en maak daarna een beslissing die in overeenstemming is met de uitslag zou ik zeggen.

 

Greetz, Bloodwoosj.

 

Edit, typo's

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...