Spring naar bijdragen

Reputatiessysteem


Gast

Reputatiessysteem  

163 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat van je van het reputatiesysteem?

    • Mag blijven, is een goede aanvulling
      17
    • Vind het niets, werkt stemmingmakerij in de hand
      129
    • Ik heb er geen problemen mee (neutraal)
      16


Aanbevolen berichten

Wat ik ook heel slecht vind is het sterren systeem per profiel (zie je links bovenin). Omdat in het begin iemand mij 1 ster heeft gegeven sta ik nu voor altijd als slecht....

 

 

Juist..... en waar gaat het nu helemaal over... Ranking the Stars of Geocaching. Ik kan niet wachten tot dit systeem voor alle deelnemers van deze site gaat gelden :) of misschien ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij is de bedoeling zo snel mogelijk 10.000 minnetjes of 10.000 plusjes te krijgen.

Zoiets is ook de bedoeling met een coin geloof ik.

 

3 maal raden waar ik mee bezig ben.:dribble:

 

Maar even serieus.

Als ik het stemverloop zo zie gaan, dan denk ik niet dat het dit gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat er hier zo over gedacht wordt. Ik ben lid van tenminste 2 grote online communities waar een vergelijkbaar voting systeem in werking is, en dat gaat prima. Doordat "de massa" eerlijk stemt en meewerkt krijg je een goed beeld van de posts en van posters in het algemeen. Als er een post is met heel veel + dan is dat duidelijk iets van niveau, als het iets is met veel - dan sla ik die post meestal over (en terecht, zo blijkt als ik er toch wel eens naar kijk).

 

Blijkbaar zijn er hier mensen die gelijk erg verdrietig zijn van het krijgen van een negatieve beoordeling. Ik kan me wel ergere dingen indenken... En als je dan straks 100 of 1000 minnetjes hebt? Tsja, misschien moet je dan toch eens bij jezelf gaan nadenken of je niet te negatief bezig bent, of je misschien dingen op een vriendelijkere manier kan zeggen, etc. En als je veel plusjes hebt dan doe je dat blijkbaar beter. En dat betekent niet dat je niet kritisch kunt zijn of niks negatiefs mag zeggen, want van mij zou je juist voor een kritische noot een plus kunnen krijgen. Alleen dan moet dat natuurlijk wel op een vriendelijke manier gebeuren.

 

Kortom: ik weet dat dit systeem kan werken, en ik denk dat het een goede manier kan zijn om dit forum wat leesbaarder te houden. 1 plus of min zegt weinig, maar juist doordat het maar 1 muisklik vergt zorgt de menigte ervoor dat er een overzicht ontstaat van wat "het grote publiek" vindt. En iedereen die daar het nut niet van in ziet wil ik aanraden om het in elk geval eens te proberen, op zo'n korte termijn werkt zo'n systeem natuurlijk nog niet goed, daarvoor moet eerst een grotere groep mensen mee gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat iets kan binnen de software voor dit forum, wil nog niet zeggen dat je het ook moet gebruiken.

Ben je het niet eens met een opmerking, vertel dat dan. Niets mis mee. Wil je niet regageren, ook goed.

Maar plussen en minnen uitdelen.... mensen waar hebben we het over. Ga genieten van geocachen.

Hoe je verre van Gedoe. Meer is het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wedstrijdelement? Prestatiesysteem? waarderingssysteem? Hoeveel heb jij er al? Hoeveel kan jij er op een dag? Hoe goed ben jij?

500 op één dag? Goed zeg!

 

Jongens hou hier aub mee op. Hou het bij geocachen of meldt je bij een sportclub.

Je kunt iemand nooit op een eerlijke manier beoordelen over een schriftelijke inbreng. De schrijver kan het goed heel anders bedoelen dan wat er staat.

De een kan iets gemakkelijker op schrift stellen dan de ander. Je gaat op deze manier mensen zeer zeker verkeerd beoordelen. Dat gebeurt nu al regelmatig.

Wij zijn een tijd niet op het forum geweest omdat we ook door mod verkeerd beoordeeld waren. Dat gebeurt sneller dan je wilt.

 

Hou het forum waar het voor bedoelt is: het uitwisselen van kennis en het helpen van cachevrienden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het plezierig vinden, indien het systeem per direkt wordt uitgeschakeld. Het is geen zinnige bijdrage aan dit forum, waarbij het over geocaching moet gaan. Mensen kunnen elkaar helpen met het oplossen van problemen. Men kan ook tips geven aan medecachers over de aard van caches.

 

Maar als ik daarbij beoordeeld wordt met plusjes en minnetjes, dan hou ik het pijlsnel voor gezien....

 

Ik zal zelf een andermans berichtje nooit beoordelen met plusjes en minnetjes en velen zullen er net zo over denken...? Wie ben ik om dat te doen en wat zijn richtlijnen om zoiets te doen??? Moet ik iemand een minnetje geven, omdat zijn of haar taalgebruik misschien niet helemaal correct is, terwijl de inhoud misschien wél zinvol is? Of moet ik iemand een plusje of minnetje geven omdat hij of zij met veel wollig taalgebruik helemaal niets te zeggen heeft????

 

Niemand heeft hier om gevraagd. Alleen, omdat het systeem de mogelijkheid geeft om dit onderdeel te installeren, gebeurt het. Ik kwalificeer dit als freubelarij van de beheerders, die hun speeltje in volle omvang willen presenteren....

 

Als gezegd... weg ermee en het liefst vandaag nog!!!! En voor dit bericht geef ik mezelf 7 plusjes!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan ook nog de benamingen die erbij staan.

Ik sta momenteel op -13 (mag trouwnes nog lager), maar dan staat er bij rep ; matig.

Dus niet enkel is het in het rood, nee er wordt ook nog een waarde-oordeel aan gegeven.

 

Ik ben er steeds meer op tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De plusjes en minnetjes waren me gisteren wel opgevallen, maar sinds dit draadje snap ik de bedoeling.

Ik heb dus direct een aantal postjes een plusje gegeven, totdat ik een pop-up kreeg dat ik mijn maximum aantal van positieve beoordelingen voor vandaag had bereikt. Ik heb daarna dus maar een paar minnetjes uitgedeeld, want dat kon nog wel...

 

Komt er ook nog een ranglijst van forumgebruikers? Als je namelijk weet wie het meest negatief wordt beoordeeld, kan je zijn bijdragen in een discussie direct overslaan. Of juist alleen die lezen (ligt eraan wat je instelling is...)

 

Ik heb dus tegen gestemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu, dat kennelijk iemand mij berichtje met twee minnetjes beoordeeld heeft. Dat vind ik prima, maar voor een goed begrip zou ik wél graag willen weten wie dat gedaan heeft en waarom. Normaal komt er een quote en een reactie van iemand, die het niet eens is met de inhoud van een bericht (of dat nou van mij is of van een ander, dat maakt niet uit). Nu kan iemand lui achteroverliggend strooien met minnetjes zonder überhaupt nog een reactie te hoeven geven.... Anoniem negatief doen.... Tjonge jonge.... Wie verzint dit???

 

Dit is toch een discussieforum? Of is dit forum verworden tot een stembureau???

 

Stoppen met die handel.

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou de waarderingen van GCVote als 1 ster = poor, 1.5 ster = worthless en 2 sterren = below average toch niet als positieve beoordeling zien.

 

of is geovote iets anders dan gcvote?

 

Ik heb er eens naar gekeken.

Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar het grote verschil is dat dit over 1 cache gaat en niet over de persoon.

Ik kan wel een slechte cache hebben gemaakt, maar dat staat niet in mijn profiel, en het geeft ook nix aan over mij als persoon. Er wordt geen rep aan geplakt en dat doet dit systeem wel.

 

P.s wil niemand, maar dan ook niemand mij ook dan maar enig +je geven.

Dank u.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn stem: "Vind het niets"

 

Ik ben iemand die niet veel [tot op heden] schrijft in dit forum maar vooral veeeeel leest.

Ik heb wel de mogelijkheid dus om te stemmen op iemands reactie met - of + . Het is toch niet reëel om nooit wat te schrijven en wel te plussen en te minnen.

 

Die + en - voor een reactie had ik al wel gezien maar had geen idee hoe het in iemands profiel zichtbaar is. Nu ik dit eens heb bekeken kan ik vertellen dat dit wel op een vreemde manier gepresenteerd wordt in een profiel.

 

Op een ander forum heb ik eens gezien dat je aan kan geven dat een reactie je tot de juiste oplossing geholpen heeft. Dat vond ik pas zinning. Het is dan nl. een kwestie van zoeken naar de vraag die je zelf ook hebt en zien of er aangegeven is of de vraag opgelost is. Zeer handig.

Maar dat is een forum over een heel ander onderwerp waar de meeste bezoekers alleen maar zoeken naar bepaalde antwoorden. Dat is hier niet aan de orde, dus ook niet mogelijk voor dit forum.

 

Laat een ieder gewoon schrijven hier in dit forum zodat anderen kunnen lezen en zelf kunnen beoordelen wat ze er mee willen.

Zwijgen óf een reactie schrijven lijkt me beter. Laat die + en - optie maar weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...