Spring naar bijdragen

Reputatiessysteem


Gast

Reputatiessysteem  

163 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat van je van het reputatiesysteem?

    • Mag blijven, is een goede aanvulling
      17
    • Vind het niets, werkt stemmingmakerij in de hand
      129
    • Ik heb er geen problemen mee (neutraal)
      16


Aanbevolen berichten

Volgens mij is het systeem gewoon:

Wie het meest in de min staat durft zijn mening te vertellen

Wie er in de plus staat is een kudde dier een zegt gewoon wat moderators van hem verwachten.....

 

[EDIT] Waarom krijg ik nu opeens zoveel plusjes?

bewerkt door Waldio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

vraagje

wat maakt een repy waardevol.

Gaat het om wat erin staat of hoe het geschreven is. Dat maakt het voor dyslectise mensen moeilijker.

En wat ik waardevol vindt hoeft een ander niet te vinden.

In hoevere is dit systeem betrouwbaar als mensen mekaar nu al plusjes en minnetjes geven omdat ze erom vragen.

 

Is het niet de taak van de mensen die deze site beheren om op te letten of de reply's van mensen wel binnen de fatsoensnorm valen. EN daar eventueel actie op te ondernemen ipv dat de punten laten beslissen

 

groetjes

marlies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij mag het blijven op voorwaarde dat:

  • je enkel positieve reputatie stemmen kan geven
  • je kan zien van wie je die stem hebt gekregen
  • max. 5 stemmen per dag

Hierdoor stijgt misschien de kwaliteit van de antwoorden...

 

Deze instellingen zijn mogelijk in de configuratie van de forumsoftware.

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djeez peoples.

 

Wat een ophef over een rood of groen vakje.... Ter vergelijk: bij elk van mijn YouTube filmpjes kan een commentaar geschreven worden, en kan er op een "duimpje omhoog" of "duimpje omlaag" geklikt worden. Wekelijks kijk ik even hoeveel hits een bepaald filmpje krijgt en hoe die gewaardeerd wordt. Het is zelfs mogelijk dat ik een filmpje verwijder bij teveel negatieve reacties. Maar dat gebeurt alleen als ik toch al twijfels had over de kwaliteit ervan. Zie dit systeem gewoon als leuke referentie...

 

BushMan_NL (die hopenlijk dit weekend al kan gaan cachen met zijn nieuwe GPSMAP 62S (rating: *****)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een forum is een forum en bedoeld om meningen uit te wisselen over een bepaald onderwerp. Uiteindelijk kan dat tot gemeenschappelijke meningen of standpunten leiden. Het anoniem beoordelen van iemand zijn mening binnen een forum is daarom onwenselijk: het haalt de nuance uit de discussie en brengt hoogstens een 'gesundenes volksempfinden' :crybaby: naar de oppervlakte. De afwijkende mening krijgt het dan op voorhand moeilijker. Schrijven wat iedereen graag wil horen ligt dan voor de hand.

Dat er communities zijn waar dat wel werkt zegt nog niets over de kwaliteit van wat daar gebeurt: het is maar wat je wilt horen. De mening dat dat iets zegt over de gebruikers van dit forum hier laat ik graag aan de steller. Ik zie tien keer liever dat mensen elkaar hier verbaal de tent uit vechten (mèt oog voor de spelregels...) dan de anonieme druk van de meute door een plusjes en minnetjes systeem.

Het probeersel is leuk en mag van mij tot december duren. Zo zie je nog eens wat langskomen aan meningen!

 

En nu ga ik weer cachen. :thumbup:

 

T-Bones

bewerkt door t-bones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wat nou stiekem, ik heb het toch gemeld :blush: .

 

Jij wel ja, maar ik ging van -25 naar -15.

Zal Firefox wel zijn, die is jaloers

 

Okee ik geef toe het systeem te beinvloeden, zo moeilijk is het niet.

 

Voor dit berichtje krijg je uiteraard weer een plusje :yes:

 

 

Volgens mij is het systeem gewoon:

Wie het meest in de min staat durft zijn mening te vertellen

Wie er in de plus staat is een kudde dier een zegt gewoon wat moderators van hem verwachten.....

 

 

Kijk aan, deze is leuk om te zien.

 

Waldio zegt gewoon recht voor zijn raap waar het op staat en dat wordt gewaardeerd met 7 MIN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moeten wij ons motiveren voor jullie ronduit ziek idee ? Als ik je een puntje kon geven had ik dat zeker niet gelaten. Motiveer jij eerst maar eens hier wat .nl met deze ludieke actie beoogt te bereiken, en naar wie jullie geluisterd hebben ?

 

Kijk, ik krijg er meteen weer een puntje bij :dribble:

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste omdat ik dat gevraagd heb in m'n eerste bericht van dit topic en je anders post om het posten (dat zal niet de bedoeling zijn) en ik benieuwd was naar de ervaringen van jullie met het reputatiesysteem (het heet nu eenmaal zo binnen de forumsoftware en nee, die naam kan ik niet veranderen, het zit erin gebakken). We hadden gehoopt als team dat het mogelijk een aanvulling had geweest op het forum, maar het schijnt bij de meesten (tot nu toe) in het verkeerde keelgat te vallen, helaas, terwijl hetzelfde idee, maar misschien anders uitgevoerd heb gezien op andere websites wel kan werken.

 

Het is nog steeds een experiment en er zijn tal van instellingen en het staat nu op de standaard instellingen.

Ook voor ons is het forum nieuw en zijn er heel veel instellingen mogelijk, o.a. dat de reputatie in het profiel uitgezet kan worden, negatief stemmen uitgezet kan worden etc.

 

Voor de overzichtelijkheid zullen de berichtjes die geen motivatie bevatten verwijderd worden, zodat we het overzichtelijk houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wees een vent en zet het dan uit. Ik heb nog amper voorstanders gehoord hier. Waarom moet dit feest tot december duren. Wat is dat voor kul. Standaard instelling ? Ik had ook ergens gezien dat het aangezet is. Niets standaard, gewoon knopje.

Read the manual B)

Kijk: alweer 2 puntjes ar af. Iemand wil dit toch graag :ph34r:

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich heb ik niet zo veel moeite met het systeem.

Maar dan wel voor iedereen dezelfde functionaliteit, dus ook voor de modjes/admins een + en - knopje bij hun posts.

bewerkt door GeSi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wees een vent en zet het dan uit. Ik heb nog amper voorstanders gehoord hier. Waarom moet dit feest tot december duren. Wat is dat voor kul. Standaard instelling ? Ik had ook ergens gezien dat het aangezet is. Niets standaard, gewoon knopje.

Read the manual B)

Kijk: alweer 2 puntjes ar af. Iemand wil dit toch graag :ph34r:

 

Dat moet ik even nuanceren. Via de chat hoor ik geluiden dat het niet zozeer het systeem op zich is maar vooral de banner in het profiel men tegen de borst stoot. Die heb ik nu even weggehaald.

Het hoeft inderdaad geen maand te duren (als ik de reacties zo lees) om een beslissing te maken over het systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...