Spring naar bijdragen

Reputatiessysteem


Gast

Reputatiessysteem  

163 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat van je van het reputatiesysteem?

    • Mag blijven, is een goede aanvulling
      17
    • Vind het niets, werkt stemmingmakerij in de hand
      129
    • Ik heb er geen problemen mee (neutraal)
      16


Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Er zijn zelfscachers die dit:

 

Hallo all,

 

En voor de Maandaglezers ook weer even omhoog.

 

Groetsels Keske

 

Waarderen met -2 Reputatiepunten.

 

Bij deze een bedankje richting degene die het waardeerd :blush:

 

Even voor de duidelijkheid het gaat hierom:

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17209

 

Reactie nummer 12

 

Dus even voor de duidelijkheid:

Gewoon laten bestaan dan kunnen de modjes zien wie er de boel loopt te verneuk....nnnnnn

 

Groetjes Keske27

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat mij opvalt is dat er soms minpunten worden gegeven aan eerlijke vragen en/of leuke voorstellen.

Dat is al een reden waarom dit systeem niet gaat werken. Het is bedoeld voor nietszeggende reacties, off-topic, en opstoken (lijkt mij). En dan krijg je dit. :no:

Weg hiermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Er zijn zelfscachers die dit:

 

Hallo all,

 

En voor de Maandaglezers ook weer even omhoog.

 

Groetsels Keske

 

Waarderen met -2 Reputatiepunten.

 

Bij deze een bedankje richting degene die het waardeerd :blush:

 

Even voor de duidelijkheid het gaat hierom:

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17209

 

Reactie nummer 12

 

Dus even voor de duidelijkheid:

Gewoon laten bestaan dan kunnen de modjes zien wie er de boel loopt te verneuk....nnnnnn

 

Groetjes Keske27

 

Mag ik dan opmerken, dat ik dat niet onterecht vind.

Herhaald een draadje omhoogschoppen, zonder dat er nieuwe info wordt gegeven, vind ik tamelijk zinloos.

 

Een polletje met alleen maar open deuren waarvan je op voorhand al weel dat iedereen m.u.v. vraag 1 op de meeste vragen alleen maar met Ja antwoord, heeft niet zoveel nut.(in mijn optiek)

 

Daar haal je alleen maar uit wat je eigenlijk al wist.

De vraag of een echte bikkelevent voor echte bikkels moet zijn of voor watjes? welke informatie levert dat op?

Natuurlijk zegt iedereen daar ja op.

Ik wordt niet geprikkeld tot deelname met de info die ik tot dusver heb gehad.

 

Dat was in elk geval het gevoel wat ik kreeg toen ik het las en op het moment dat je MIJN minnetje kreeg.

Van wie dat andere minnetje komt moet je mij niet vragen.

 

Ik zie jouw voorbeeld dan ook niet als "misbruik" van het systeem.

 

Wie daar anders over denkt is volkomen vrij om het postje van de nodige plusjes te voorzien.

 

En nogmaals, dat plussen of minnen heeft niets met de persoon te maken, die achter het postje zit.

Keske weet best dat ik beslist geen hekel aan hem heb.

Het heeft te maken met de waarde die ik toeken aan het betreffende postje.

 

 

Waarderen met -2 Reputatiepunten.

 

Bij deze een bedankje richting degene die het waardeerd :blush:

 

 

Ik vraag me af hoe iedereen hier puntjes aan het uitdelen is ofwel:

 

- rationeel, dus op de inhoud van het bewuste berichtje

- emotioneel, dus op wie een bericht plaatst

 

Ik kan alleen voor mezelf spreken, en dan zeg ik in mijn geval "rationeel"

 

Want ik beschouw mezelf als een vriend van Kees, maar dat speelt bij de beoordeling van het postje bij mij niet mee.

bewerkt door Camo Crew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij opvalt is dat er soms minpunten worden gegeven aan eerlijke vragen en/of leuke voorstellen.

Dat is al een reden waarom dit systeem niet gaat werken. Het is bedoeld voor nietszeggende reacties, off-topic, en opstoken (lijkt mij). En dan krijg je dit.

Weg hiermee.

 

Mijn idee.

 

Ik gaf al eerder aan, de we daar op ons forum blijkbaar nog niet aan toe zijn.

Ofwel we begrijpen het systeem niet, ofwel we weten er niet op een volwassen manier mee om te gaan (zowel bij het uitdelen als het incasseren)

 

Dus.... weglaten.

Alleen maar positief beoordelen vind ik namelijk zinloos en ook een beetje kinderachtig.

Met alleen maar schouderklopjes verbeter je niet. Het is juist de negatieve, maar wel opbouwend bedoelde kritiek, waar je iets mee kunt.

Als we daar niet op een volwassen manier mee kunnen omgaan, moeten we het systeem (nog) niet invoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[

Dus.... weglaten.

Alleen maar positief beoordelen vind ik namelijk zinloos en ook een beetje kinderachtig.

Met alleen maar schouderklopjes verbeter je niet. Het is juist de negatieve, maar wel opbouwend bedoelde kritiek, waar je iets mee kunt.

Als we daar niet op een volwassen manier mee kunnen omgaan, moeten we het systeem (nog) niet invoeren.

 

Positief is ook maar enkel bedoeld oom wat tegenwicht te geven aan deze harde, egoistische graaiwereld.

En met -'tjes uitdelen lever je geen (opbouwende) kritiek, je zet gewoon een -'tje, meer niet.

 

En ik deel ze niet rationeel uit of uit gevoelens richting iemand, ik deel ze willekeurig uit.

Hier in dit topic dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En met -'tjes uitdelen lever je geen (opbouwende) kritiek, je zet gewoon een -'tje, meer niet.

 

Toch kun je daar, hoe miniem ook, informatie uithalen waar je iets mee kunt.

 

Als maar genoeg forumgebruikers op een bepaalde posting jou "belonen" met een minnetje, weet je dat je bijdrage of manier van antwoorden niet gewaardeerd werd en kun je het de volgende keer wellicht iets anders doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch kun je daar, hoe miniem ook, informatie uithalen waar je iets mee kunt.

Als maar genoeg forumgebruikers op een bepaalde posting jou "belonen" met een minnetje, weet je dat je bijdrage of manier van antwoorden niet gewaardeerd werd en kun je het de volgende keer wellicht iets anders doen.

Maar het probleem blijft dat sommige mensen hoe vriendelijk en goed hun post ook is negatief beoordeeld worden. Alleen omdat sommige mensen stemmen op de persoon...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zie je natuurlijk nu al.

 

Wat je nu ook ziet is dat mensen in dit postje te pas en te onpas plussen en minnen uitdelen (ik las ergens "willekeurig") omdat ze menen op die manier hun argumenten kracht bij te moeten zetten.

(lees: de boel te traineren om hun zin te krijgen)

Is natuurlijk een manier, maar persoonlijk vind ik "je standpunt goed beargumenteren" een betere manier.

 

Zoals ik in postje 141 (en eerder) al zei en nu voor de laatste maal herhaal: voor ons Forum, waar onbegrip, op de man spelen en onvolwassen gedrag helaas nog te veel voorkomen gaat zo'n systeem dus nooit werken zoals het ooit bedoeld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...