Spring naar bijdragen

Reputatiessysteem


Gast

Reputatiessysteem  

163 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat van je van het reputatiesysteem?

    • Mag blijven, is een goede aanvulling
      17
    • Vind het niets, werkt stemmingmakerij in de hand
      129
    • Ik heb er geen problemen mee (neutraal)
      16


Aanbevolen berichten

@MacDD Maar dit argument pleit dan toch ook tégen waarderingssystemen voor caches?? Achter iedere post/cache staat een geocacher; een persoonlijkheid waar anderen positief of negatief tegenover kunnen staan.

geovote kun je enkel positief beoordelen, hier ook negatief, en dat is het grote verschil.

En dit hangt vast aan je reputatie, voten op een cache niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zou de waarderingen van GCVote als 1 ster = poor, 1.5 ster = worthless en 2 sterren = below average toch niet als positieve beoordeling zien.

 

of is geovote iets anders dan gcvote?

bewerkt door de emmers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stemmen op een bericht vind ik wel kunnen, als manier om aan te geven of je iets een goed en duidelijk antwoord vind of dat je een bericht negatief vind omdat het gezeur of ruziemaken is. Dan komt er bij het bericht een + of - optelling te staan.

 

Maar dat dit doortelt en op het profiel terecht komt gaat dat mij toch echt 3 bruggen te ver. Zeker als iemand daardoor een positieve of negatieve "waarde" krijgt.

Daarom heb ik nee gestemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neutraal gestemd. Mits met beleid gebruikt zou het best iets kunnen toevoegen. Daar en tegen lijkt mij de kans op extra onrust groot. Ik ben het met andere posters eens dat het niet in je profiel thuis hoort. Dan lijkt het toch om beoordeling van de posters te gaan terwijl het om de reacties moet gaan. Zelf zal ik het systeem in elk geval spaarzaam inzetten. Als ik positief stem is dat omdat een reactie informatie en/of hulp en/of een constructieve mening bevat. Als ik negatief stem is dat omdat de reactie op de persoon speelt en/of stemming maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft onmiddellijk afschaffen.

Een forum is m.i. een plek waar je met elkaar van gedachten kunt wisselen of waar je informatie kunt uitwisselen.

Geen plek waar men elkaars "koopmanskunsten" gaat beoordelen door duimpjes omhoog of omlaag te doen.

Deden de Romeinen dat niet ooit op leven en dood?

Die tijden hebben we toch zeker al lang achter ons mag ik hopen.

Toegegeven, een extreem voorbeeld, maar laten we het gezellig houden en elkaar met woorden of reacties ondersteunen, maar alsjeblieft niet anoniem met een duimpje omhoog (een groen plusje) of een duimpje omlaag (een rood minnetje).

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft onmiddellijk afschaffen.

Een forum is m.i. een plek waar je met elkaar van gedachten kunt wisselen of waar je informatie kunt uitwisselen.

Geen plek waar men elkaars "koopmanskunsten" gaat beoordelen door duimpjes omhoog of omlaag te doen.

Deden de Romeinen dat niet ooit op leven en dood?

Die tijden hebben we toch zeker al lang achter ons mag ik hopen.

Toegegeven, een extreem voorbeeld, maar laten we het gezellig houden en elkaar met woorden of reacties ondersteunen, maar alsjeblieft niet anoniem met een duimpje omhoog (een groen plusje) of een duimpje omlaag (een rood minnetje).

Greetz Bloodwoosj.

 

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Dit heeft niks meer met geocaching te maken. Maar ja... zoals zoveel op het forum tegenwoordig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een forum. Dat is bedoeld om met je eigen (nick-)naam een mening te ventileren. Waarop anderen dan weer kunnen reageren. Het vervolgens opnieuw (anoniem) waarderen van de gedane boodschappen maakt een forum waardeloos: mensen hoeven niet meer te reageren met argumenten. Of zijn we op zoek naar het 'onderbuikgevoel' van de Nederlandse cacher? Die hebben hun plek al; op andere fora.

 

Wat mij betreft: niet doen.

 

T-bones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou moet ik zeggen dat ik het pas zag toen er een topic over geopend werd, maar ook ik vind het ronduit belachelijk.

Je moet dus heel erg op je tellen passen, want zodra je iets zegt dat de ander niet aanstaat, heb je een - te pakken.

Ik kan me voorstellen dat er mensen stoppen met het forum door dit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat 1 iemand één van mijn reacties negatief heeft beoerdeeld, staat er in mijn profiel een -1 in een groot rood vlak. Als ik niet beter wist zou ik er depressief van worden. Volgens mij heb ik ook ooit wel eens wat positiefs bijgedragen op dit forum, maar daar heeft (nog) niemand op gestemd. In deze vorm kan ik het waarderingssysteem niet als positief waarderen. Wat mij betreft mag het weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet dus heel erg op je tellen passen, want zodra je iets zegt dat de ander niet aanstaat, heb je een - te pakken.

Dat vind ik dus ook een nadeel, mensen gaan nu expres heel aardig doen.(weer een min te pakken?)

 

Wat ik ook heel slecht vind is het sterren systeem per profiel (zie je links bovenin). Omdat in het begin iemand mij 1 ster heeft gegeven sta ik nu voor altijd als slecht....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...