Spring naar bijdragen

Reputatiessysteem


Gast

Reputatiessysteem  

163 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat van je van het reputatiesysteem?

    • Mag blijven, is een goede aanvulling
      17
    • Vind het niets, werkt stemmingmakerij in de hand
      129
    • Ik heb er geen problemen mee (neutraal)
      16


Aanbevolen berichten

Wat ik nou niet begrijp is dat er naar aanleiding van de mindere reakties op het reputatiesysteem het systeem gewoon aktief blijft. Lijkt er weer op dat team niet naar de gebruikers luistert. En inderdaad een dergelijk systeem zie je wel eens bij een social blog, waar je een schrijver kan waarderen op de kwaliteit van een al dan niet goed onderbouwd artikel. Hier staan geen artikelen, maar reakties van gebruikers. Dit is geen journalistiek platform waar hoogwaardige artikelen staan, maar slechts een discussieforum. Ik las ergens dat het aktief zou blijven tot eind december, ik mag hopen dat dit een geintje was en dat het per direkt uitgeschakeld wordt. Er is niet om gevraagd en het wordt duidelijk niet gewaardeerd door de gebruikers. En niet anoniem systeem met alleen maar plusjes kan ik nog wel waarderen, maar op een afreken- en vriendjespolitiek systeem zit niemand op te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik weet niet hoe je er bij komt dat reacties geen effect hebben. TS schrijft dat dit zal worden meegenomen in de vergadering van december. Dit draadje is juist gestart om de meningen te vernemen. Ik vindt het wel reeel om een dergelijk besluit niet binnen 1 dag te nemen. Niet iedereen komt immers dagelijks op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt maar ik zie eigenlijk alleen maar afwijzingen van het systeem, dus waarom wachten tot een vergadering in december?

 

Maar zoals gezegd, van mij mag er best een positief niet anoniem waarderingssysteem komen, maar zodra een ook-negatieve en anonieme waardering aktief wordt komt het verzet op gang, lees alle vorige reakties er maar op terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Firefox.

 

Ook ik zie bijna enkel afwijzingen (iig blijft die 80 procent tegen redelijk stabiel, was zo toen er 10 man gestemd hadden en is nu ook nog zo nu er iets meer dan 100 man gestemd hebben).

 

Maar de eigenaars of mods of wie dan ook hebben met elkaar afgesproeken om het tot december te proberen, dus dat vind ik dan ook goed (anders haal ik mijn neagtieve monsterscore niet).

Maar ik vind het goed omdat je iedereen een kans moet geven. Misschien is het voor ons conservatievelingen/ouwe carambalen/technofoben wel nodig om er even aan te wennen en gaan we het heel goed vinden. En stemmen we alsnog voor.

 

Ik zeg maar wat, maar ik denk niet dat je iets dat je probeert en verder geen schade toericht zo snel moet verwijderen omdat het niet lijkt te bevallen. Gewoon uitzitten die proefperiode of iig een redelijke proefperiode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Maar ik vind het goed omdat je iedereen een kans moet geven.

 

 

Juist! Voor- en tegenstanders en wellicht in een andere vorm. Ik heb een nieuwe poll opgestart met wat vriendelijker vormen waarin een dergelijk systeem gegoten kan worden:

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17199

 

Ik zie dus best voordelen in een reputatie systeem, maar niet als het een negatieve en anonieme insteek heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook tegen gestemt.

Vind het inderdaad maar niets om op deze manier kenbaar te maken of je het eens bent met de reactie of niet.

Helaas leven we in een maatschappij waar we elkaar niet meer aankijken wanner er een reactie gegeven wordt en dat maakt het makkelijk om dingen te zeggen(waar ik me ook schuldig aan maak)die eigenlijk niet zo bedoeld worden.

Dan ook het feit dat dit anoniem geplaatst kan worden vind ik ook niks, heb je een mening, dan moet je daar ook voor staan en je niet kunnen verschuilen achter een pc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben van mening dat het geen goede toevoeging is op de manier waarop het nu gebruikt wordt.

Dat komt ook met name door de zich vaak herhalende felle reacties van enkele gebruikers over dit topic.

In plaats van het systeem nu echt een kans te geven en daarmee het initiatief van de vrijwilligers te waarderen wordt er veel te serieus mee om gegaan.

 

Ik vind de reactie dat het op andere forums wel goed werkt wel veel zeggen over de gebruikers van dit forum.

 

Misschien gaat dit mij wel een aantal rood gekleurde punten opleveren, maar ik zit daar dus echt niet mee.

 

Daarnaast zou je ook dit kunnen zien als een systeem waarmee je de post kunt waarderen en dat kan m.i. voor newbies wel van belang zijn.

En denk er eens over na dat als je het ergens niet mee eens bent dat je niet eens hoeft te typen/schrijven. Je drukt eenvoudig op een knopje. Handig toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nou niet begrijp is dat er naar aanleiding van de mindere reakties op het reputatiesysteem het systeem gewoon aktief blijft. Lijkt er weer op dat team niet naar de gebruikers luistert. ...knipperdeknip...

 

De poll is pas 26 uur oud. Gun ze even de tijd. Daarnaast, de betrouwbaarheid van een poll wordt groter naarmate er meer mensen gestemd hebben.

Het feit dat men een poll start geeft al aan dat men open staat voor ideeën en wensen van gebruikers.

Ik ga er van uit dat men dan ook open staat voor de uitslag van de poll, wat die ook moge zijn.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor gestemd maar dan graag zonder een totaal op je profielpagina. Noem het ook geen reputatiesysteem maar een waardering voor een gegeven reactie op een vraag/discussie. Dit zou misschien ertoe kunnen leiden dat men soms wat genuanceerder reageerd op dit forum en niet meer zo fel en heetgebakerd uit de hoek komt zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben van mening dat het geen goede toevoeging is op de manier waarop het nu gebruikt wordt.

Dat komt ook met name door de zich vaak herhalende felle reacties van enkele gebruikers over dit topic.

In plaats van het systeem nu echt een kans te geven en daarmee het initiatief van de vrijwilligers te waarderen wordt er veel te serieus mee om gegaan.

 

Ik vind de reactie dat het op andere forums wel goed werkt wel veel zeggen over de gebruikers van dit forum.

 

Misschien gaat dit mij wel een aantal rood gekleurde punten opleveren, maar ik zit daar dus echt niet mee.

 

Daarnaast zou je ook dit kunnen zien als een systeem waarmee je de post kunt waarderen en dat kan m.i. voor newbies wel van belang zijn.

En denk er eens over na dat als je het ergens niet mee eens bent dat je niet eens hoeft te typen/schrijven. Je drukt eenvoudig op een knopje. Handig toch...

 

A - het is serieus bedoeld.

B - je hebt een plusje gekregen

C- het zegt niet alleen iets over de post, maar ook over de poster

d - precies, je drukt gewoon op een knopje. hoef je ook niet na te denken, kun je heerlijk met je gevoel denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is en blijft natuurlijk maar net hoe zo'n systeem wordt gebruikt.

Ik zag dat het uitgebreide en positieve startbericht van "hunt for red oktober" met een - was beoordeeld.

Op die manier heeft zo'n systeem (of welk systeem dan ook) geen enkele zin.

Een reactie zou moeten worden beoordeeld op het nut van zijn/haar bijdrage.

Niet op de persoon.

En ook niet om aan te geven of iemand het met de mening eens is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel nou eens, dat er iemand op dit forum rond dwaalt, die mij niet ziet zitten.... Dat kan nietwaar....*&^%$. Ik kan dan schrijven wat ik wil, maar al mijn berichtjes worden systematisch ANONIEM door iemand afgestemd. Dat betekent, dat ik na enige tijd wel een heel negatieve indruk maak op mensen, die voor de eerste keer op mijn profiel kijken om te zien met wat voor een vogel ze van doen hebben....

 

Kortom, ik kan hier worden gebrandmerkt voor malloot en negatieveling zonder dat ik daar ook maar enige invloed op heb. Dat kan en zou ook niet de bedoeling mogen zijn van de mensen, die achter dit forum zitten.

 

Ik zou dat overigens zelf ook kunnen doen bij een groep van mensen of iemand, die ik niet zie zitten.... Meestal kom ik pas in zo'n staat na 10 borrels (en dat komt niet alle dagen voor)... maar toch....

 

En wat draagt het bij aan de kwaliteit van dit forum? Als dat het criterium zou zijn en iemand kan mij overtuigen van een kwaliteitsupdate, dan zou ik er nog eens over kunnen nadenken, maar het zijn dezelfde mensen, die schrijven met dezelfde emoties en inzichten, dus ik kan me niet voorstellen, dat dit "keursysteem" iets zal bijdragen aan de verhoging van de kwaliteit....

 

Gelukkig denken de meeste forumgebruikers er ook zo over, dus mogen we met z'n allen hopen, dat met het vallen der bladeren de wijsheid terugkeert bij de forumbeheerders en dat het systeem naar de prullenbak wordt verwezen.....

 

mij benieuwen, hoeveel rode puntjes hier nou weer op komen.... Het systeem heeft ook wel iets spannends..... :yes: :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mij benieuwen, hoeveel rode puntjes hier nou weer op komen.... Het systeem heeft ook wel iets spannends..... :yes: :yes:

Nou vooruit, omdat je zo graag wil. Krijg je er van mij 1.

 

Maar hier sla je nou precies de spijker op de kop. En vooral omdat het wordt verbonden aan rep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mij benieuwen, hoeveel rode puntjes hier nou weer op komen.... Het systeem heeft ook wel iets spannends..... :yes: :yes:

Nou vooruit, omdat je zo graag wil. Krijg je er van mij 1.

 

Maar hier sla je nou precies de spijker op de kop. En vooral omdat het wordt verbonden aan rep.

 

Dank voor je rode puntje!!! Krijg je van mij een groene!!! Dat krikt je reputatie weer behoorlijk op..... Maar welke reputatie eigenlijk??? Als mens???? Als geocacher???? Als schrijver???? Of misschien toch als minnaar??? Als dat laatste zo is, raad ik je aan een cursus te volgen..... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Het bewijst nog maar eens welke waarde aan dit systeem gehecht kan worden!!!! Geen enkele dus!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik plus je wel bij MacDD :lol:

Thnx, but no thnx.

 

Iemand zit mij stiekem plusjes te geven.

 

Wees dan een mens en kom er dan ook eerlijk voor uit dat je vindt dat ik iets zinnigs plaats hier.

Ik kan het me zelf niet voorstellen, maar ja, de heer heeft vreemde kostgangers.

 

BTW, het aantal tegen blijft rond de 80% liggen.

 

In d epost fan TFF ligt dat wat lager maar die heeft nog als extra mogelijkheden.

Maar daar zie je toch ook dat het aantal voorstemmers voor het huidige systeem ook maar 10% is, net als in deze poll.

 

Oftewel, ze ontlopen elkaar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...