masterchef Geplaatst 29 juli 2010 Geplaatst 29 juli 2010 Waarom PM caches?? A Het kan als je PM bent B Om mijn dure behuizingen te beschermen tegen grote groepen zoals tinkerteam ook aan geeft C Scheelt onderhoud* D De run is de eerste maanden een stuk minder dus de kans op ontdekking is minder. * Ja echt het scheelt onderhoud, ik had 2 caches die alle 2 een tradi waren en die op evenveel lopen lagen. De PM werd in een jaar 60 keer gedaan de niet PM werd ruim 250 keer gedaan in een jaar. Reken maar uit wat het scheelt. En als je er niet bij kan gewoon PM worden dan kun je er wel bij. Dan kun je gebruik maken van meer opties die je als normaal member niet hebt. Ach er kan wel €300 voor een gpsr af en hoge kosten aan brandstof om de caches te doen, maar €25,00 p.j. voor een PM is te veel. Sorry maar dat begrijp ik niet. Masterchef
Miniatuur Geplaatst 29 juli 2010 Geplaatst 29 juli 2010 Waarom PM caches?? * Ja echt het scheelt onderhoud, ik had 2 caches die alle 2 een tradi waren en die op evenveel lopen lagen. De PM werd in een jaar 60 keer gedaan de niet PM werd ruim 250 keer gedaan in een jaar. Reken maar uit wat het scheelt. En als je er niet bij kan gewoon PM worden dan kun je er wel bij. Masterchef Een heel dom advies. Want als cachers deze raad opvolgen, wordt de cache weer heel vaak gezocht/gevonden. En welke oplossing moet er dan komen om cachers bij een cache weg te houden?
thex Geplaatst 29 juli 2010 Geplaatst 29 juli 2010 Mocht je hem nog niet gedaan hebben dan kan ik je die toch wel aanraden. OK, dank voor de info: ik word nieuwsgierig
Bloodwoosj Geplaatst 29 juli 2010 Geplaatst 29 juli 2010 Er zijn in het verleden ook cachers geweest die bepaalde gewone caches van zichzelf PM-only gemaakt hebben nadat ze een aantal malen geript waren. In een aantal gevallen bestond het vermoeden dat een niet-cacher member geworden was met alleen het doel caches uit/in zijn gebied te rippen. En dat bleek vaak plotseling te stoppen toen de cache(s) PM-only gemaakt werd en de cacheplek een paar meter verschoven werd. Greetz Bloodwoosj.
Team WilP Geplaatst 29 juli 2010 Geplaatst 29 juli 2010 (bewerkt) Moet ik ff over nadenken want mijn eerste reacties was dat ik meteen 2 van mijn caches PM wil maken. 29 juli 2010 bewerkt door Cernunnos overbodige quote verwijderd, tekst staat gewoon boven dit bericht dus is quoten niet nodig.
flet Geplaatst 29 juli 2010 Geplaatst 29 juli 2010 Een heel dom advies. Want als cachers deze raad opvolgen, wordt de cache weer heel vaak gezocht/gevonden.En welke oplossing moet er dan komen om cachers bij een cache weg te houden? Verkeerde coördinaten geven.
Itserik Geplaatst 29 juli 2010 Geplaatst 29 juli 2010 Waarom wordt dit naar voren gebracht, wat is Delbar Halpipe's motivatie om hier een discussie over te beginnen? Ik ben gewoon een geïntrigeerd door die PMcaches. Ik ben zelf geen PM, maar heb deze zomer wel (illegaal?) een PMcache gedaan (eigenlijk een korte serie over een moord bij Borger) die ik natuurlijk niet kon/mocht loggen. Gaandeweg vroeg ik me af waarom iemand zo'n leuke cacheserie alleen voor PM geschikt maakt. Ik kon toen niets logisch verzinnen. Je maakt toch een cache om gelopen te worden. Bovendien waarom zou je nou mensen sturen richting een PMship? WIIFY (What's in it for you)?! Loggen van PM caches kan natuurlijk altijd. Logvoorwaardes mogen namelijk niet van hun eigen regeltjes... Als je deze url zo aanpast dat voor <GCcode> de gc-code staat dan kun je de cache netjes loggen: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?wp=<GCCode>
parreg Geplaatst 29 juli 2010 Geplaatst 29 juli 2010 Waarom PM caches?? * Ja echt het scheelt onderhoud, ik had 2 caches die alle 2 een tradi waren en die op evenveel lopen lagen. De PM werd in een jaar 60 keer gedaan de niet PM werd ruim 250 keer gedaan in een jaar. Reken maar uit wat het scheelt. En als je er niet bij kan gewoon PM worden dan kun je er wel bij. Masterchef Een heel dom advies. Want als cachers deze raad opvolgen, wordt de cache weer heel vaak gezocht/gevonden. En welke oplossing moet er dan komen om cachers bij een cache weg te houden? Misschien een (lastige) mystery maken i.p.v. de coördinaten zo 'weggeven'?
De Oliva's Geplaatst 29 juli 2010 Geplaatst 29 juli 2010 Een heel dom advies. Want als cachers deze raad opvolgen, wordt de cache weer heel vaak gezocht/gevonden.En welke oplossing moet er dan komen om cachers bij een cache weg te houden? Als het je bedoeling is om cachers bij een cache weg te houden, waarom plaats je dan uberhaupt een cache?
thex Geplaatst 29 juli 2010 Geplaatst 29 juli 2010 (bewerkt) Als het je bedoeling is om cachers bij een cache weg te houden, waarom plaats je dan uberhaupt een cache? Uitdaging = plezier en status achteraf. Als alles makkelijk is waarom doen we dit spelletje dan. Een fysiek opwerpinkje, wat mentale zaken, een bijzonder experience. Prima toch? Een cache is goed als je hem jaren later nog herinenren kan, er nog van geniet als je er over verhaald, en hem aan anderen aanbeveeld Of hij nou voor een beperktere groep geld, is geen wezenlijk issue. Maar draagt betalen bij aan de experience: dat betwijfel ik. 29 juli 2010 bewerkt door thex
De Oliva's Geplaatst 29 juli 2010 Geplaatst 29 juli 2010 (bewerkt) Ja OK, dat begrijp ik. Een cache moeilijk maken door 'm erg lastig te verstoppen, een forse cryptografische puzzel er aan te hangen of 20 kilometer (nacht)wandeling, daar kan ik inkomen. Dat is inderdaad een uitdaging en dat zijn caches die je uiteindelijk met een heel brede glimlach kan gaan loggen. Maar (zoals je al zegt eigenlijk) gewoon met wat euries over de brug komen en je 'mag" dan de cache gaan vinden? Lijkt me weinig spannend. 29 juli 2010 bewerkt door Cernunnos overbodige quote verwijderd, tekst staat gewoon boven dit bericht dus is quoten niet nodig.
Cernunnos Geplaatst 29 juli 2010 Geplaatst 29 juli 2010 Wat een discussie weer. Er zitten meer voordelen aan een pm lidmaatschap dan het kunnen lopen van pm caches. Het geeft je op de site wat extra mogelijkheden die een niet betalend lid niet heeft. Ik snap niet waarom er zo op af moet worden gegeven en bewoordingen die neigen naar weinig respectvol zijn naar een ander. Ben je geen pm en wil je dat ook niet, geen probleem toch? Je krijgt nl toch niet leeg ook al ben je geen pm, daar zijn er simpelweg teveel caches voor LOL. Laat mensen die om wat voor een reden dan ook wel pm zijn of hun cache op pm only hebben gezet in hun waarde. Het is bewezen dat het effect heeft om je cache op pm te zetten. Ieder kan daar zijn of haar motivatie voor hebben, daar kunnen we eeuwig over heen en weer discussiëren maar gaan daar ook niet uitkomen omdat de meningen verdeeld zullen blijven. De vraag was dan ook "waarom premium member caches?" Daar hebben een aantal cache leggers al een antwoord op gegeven. Dit is hun keus, dat recht en die mogelijkheid hebben ze nu eenmaal. Ik hoop dat de vraagsteller door dit topic nu wel een beeld heeft gekregen over de voor en nadelen en het waarom van een pm cache. Laten we die vraag dus in het achterhoofd houden "waarom Premium caches?" en dus niet de vraag waarom GEEN premium caches.
dijk6jes Geplaatst 30 juli 2010 Geplaatst 30 juli 2010 Mocht je hem nog niet gedaan hebben dan kan ik je die toch wel aanraden. OK, dank voor de info: ik word nieuwsgierig We wachten met spanning op je log Thex ........ hij is echt leuk & gaaf (al zeggen we het zelf) en zoonlief is er trots op hoor en deze originele Carpool Cache heeft zelfs Geo d'Ors. MacOZ58 dank voor jullie reactie! Blijft grappig hoe men zo zijn mening geeft mbt dit forum onderwerp HAP HAP HAP
Bloodwoosj Geplaatst 30 juli 2010 Geplaatst 30 juli 2010 Een nog niet genoemd extraatje bij PM-caches: deze hebben de feature dat de owner kan zien welke cachers zijn pagina bezocht hebben. Greetz Bloodwoosj.
Aanbevolen berichten