Spring naar bijdragen

Lange Afstand Cache Route


Rovel

Aanbevolen berichten

Vaassen - Heerde bestaat intussen op papier. Cache moet ik nog plaatsen.

Heerde - Hattem/Zwolle bestaat op kaart. Route moet verder in detail worden uitgestippeld, maar "zit tussen de oren" :beer:

 

Hattem - Ommen hoop ik ergens eind april te kunnen doen (route heb ik al wel, maar nog niet de finesses), maar ik ben somber vwb halen van 1 mei. Scouting vraagt veel tijd momenteel, en mijn werkgever ook (die laatste is niet te negeren ivm financiele consequenties :thumbsup: ). Dus als er iemand is die Hattem - Ommen wil overnemen, heel graag. Anders doe ik het met alle liefde en plezier, maar op een tijd die mij beter past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
ReizenReizen

Oei! 33 pagina's in dit topic. Dan maar even zo:

 

* wat zijn de eigenschappen van / eisen aan een stuk route? Is het "gewoon" een uitgestippelde fietsroute, of wordt ook een cache verwacht? Moet er ook een beschrijving bij?

Ik zou zeggen, neem de tijd en lees de topic even door. 33 pagina's is voldoende leesvoer, neem de laptop op schoot, ga lekker buiten zitten. Het is 20 graden en de zon schijnt...

 

Uittreksels doen we nog niet aan..... Ook niet voor "gemakzuchtige" forumleden. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De route is een aaneenschakeling van door geocachers uitgezette routes. Dit zijn dus geen bestaande fietsroutes, hoewel delen ervan natuurlijk wel onderdeel zijn van een bestaande fietsroute. De routes zijn allemaal ongeveer 40km lang, en eindigen in de buurt van een overnachtingsmogelijkheid. Waar de ene cacher eindigt gaat de volgende verder. Ja, er moet een cache geplaatst worden langs de route. En ja een routebeschrijving met WP's lijkt me handig.

 

Gr. Alex (die wel aan uittreksels doet en binnenkort zijn route in het ronde archief gooit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Resumé en zie ook in de voet van mijn berichten:

 

Ieder trajekt is voorzien van één cache. Bij het maken van de route is als uitgangspunt genomen dat de route per fiets gedaan wordt. Dat stelt enige eisen aan de locatie van de cache.

 

Om te zorgen dat fietsen en bagage bij het zoeken naar de cache niet onbeheerd gelaten hoeven te worden, wordt ernaar gestreefd de cache te leggen in de buurt van een overnachtingsplaats waar de bagage kan worden ondergebracht en de fietsen kunnen worden gestald. Een overnachtingsplaats kan zijn een camping, een pension, of een hotel, of (bij voorkeur) een combinatie van deze drie.

 

Hierdoor zal de cache veelal aan het einde van een trajekt komen te liggen. Wordt ervoor gekozen de cache niet bij de overnachtingsplaats te leggen, dan blijft de voorwaarde van kracht dat de cache zodanig geplaatst moet worden, dat bij het zoeken van de cache de fietsen en de bagage niet onbeheerd gelaten hoeven te worden. Het is dan wel aan te raden te zorgen dat het trajekt bij een overnachtingsplaats eindigt.

 

We moeten ervoor zorgen dat het zoeken naar de cache niet vele uren in beslag hoeft te nemen. Naast het zoeken moet er immers ook gefietst worden. Daarom mag de locatie van de cache niet op een grotere afstand dan één uur (maximaal 5 kwartier) lopen van de overnachtingsplaats of van het trajekt afliggen.

 

De cache mag een multicache zijn, mits de totale loopafstand niet meer dan de eerder genoemde één uur (maximaal 5 kwartier) in beslag neemt.

 

Er is niets op tegen om de fietstocht boeiender te maken door aanwijzingen voor de locatie van de cache in het trajekt te verwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Sooo, heel lang niets vernomen (en ook zelf niet erg aktief geweest in onderzoek :huh: ).

Maar denk dat het bij mij kwestie is van route nog een keer checken en dan box neerleggen. En dan langs remco zien te komen :no:

Ben eigenlijk niet zeker wat de bedoeling is: alles tegelijk aanmelden of ieder voor zich of zijn eigen tijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Al een poosje geen enkele vordering gezien. Het lijkt ook of het totaal niet meer leeft.

Ik denk ook dat we gewoon hadden moeten beginnen met het plaatsen van de routes die gereed waren. Dit had geholpen met de motivatie om het af te ronden.

 

Dat ik dit berichtje plaats geeft ook wel aan dat ik er nog steeds iets in zie maar dat als er de komende maanden niets gebeurd het mij verstandiger lijkt het project te beeindigen of op een andere wijze voort te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al een poosje geen enkele vordering gezien. Het lijkt ook of het totaal niet meer leeft.

 

Dat ik dit berichtje plaats geeft ook wel aan dat ik er nog steeds iets in zie maar dat als er de komende maanden niets gebeurd het mij verstandiger lijkt het project te beeindigen of op een andere wijze voort te zetten.

 

Ja delta123 gezien de haast vorig jaar heb ik mijn route geheel overgedragen met waypoints. De route moest alleen nog gereden worden.

Deze is getest. Genoeg waypoints zodat de route ook gereden kon worden zonder enige kennis van het gebied.

Door een tweede operatie in een jaar tijd kon ik niet toen niet overzien wanneer ik de route kon testen en onderhouden.

Goh nu zou het geen probleem zijn jammer, maar ach ik heb iemand aan een aardige route geholpen.

 

Als ik jou was zou ik gewoon je eigen plan trekken! Ik zal hem zeker gaan rijden! Nu de schoudertjes weer goed zijn!

groet

 

Skansen.

bewerkt door skansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De cachelocatie die ik in gedachten had voor mijn route is gekraakt. Er ligt een andere cache van Palpation. Dat is zijn goed recht natuurlijk.

 

Na mijn reactie van 5 augustus heb ik geen reacties gezien die uitzicht geven op een voltooing van dit project. :crybaby: Als er iemand is die mijn traject over wil nemen,GRAAG! :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook mijn erste cachelocatie is al bezet. ik denk erover, als dit project ooit af komt, om alleen maar een fietsroute te presenteren. een cache onderweg fabriceer ik tegen die tijd wel.

 

Nu erover nadenken heeft geen zin.

 

Jammer.

 

p.s. wie wil mijn route overnemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe internetsite North Sea Trail

 

Op 16 augustus jl. is de nieuwe site van het Noordzee Kustpad, www.northseatrail.nl, on line gegaan. Het Noordzee Kustpad (North Sea Trail) is een internationaal wandelpad waarvoor landen en regio's rond de gehele Noordzee een partnerschap zijn aangegaan met het doel nieuwe kustpaden te ontwikkelen en bestaande kustpaden rond de Noordzee te verbinden. De nieuwe internetsite geeft op heldere wijze informatie over dit project.

 

Misschien kunnen een aantal duincaches hier naar toe linken?

bewerkt door kipchen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste, nee allerbeste werkers aan de LACR:

 

het zag er veelbelovend uit en ik had echt het idee dat het er van zou komen:

een hele afstand overbruggen van het ene eind van het land naar het andere, van zuidwest naar noordoost. De langste route ooit.

 

De wil van de meesten die zich hadden aangemeld om het idee te realiseren en tot een goed einde te brengen was er overduidelijk wel. Jullie hebben me verrast. Door jullie betrokkenheid. Door de snelheid waarmee trajekten werden gemaakt, door het vinden van een vervanger als het niet meer op te brengen was, door het maken van één of meerdere extra trajekten als het 'gat' te groot was. Op enig moment was ik er van overtuigd dat het zou lukken. Helaas. Er is nu al vele maanden geen vordering meer te melden. Ondanks toezeggingen en beloftes hebben enkelingen waar het wachten op was niets meer van zich laten horen. Noch een bericht dat ze een trajekt gemaakt hebben, noch een bericht dat ze het sowieso niet meer zullen doen.

Ik vind dat geen basis om dit projekt nog verder door te zetten. Zeker nu de dagen gaan korten en het weer 'slechter' wordt is de hoop ijdel dat zij nog iets zullen doen.

 

De trajekten en caches moeten ook nog onderhouden worden, zorgen dat alles er nog is en klopt. Daarmee wordt teleurstelling bij hen die de route gaan afleggen voorkomen. Ik vind dat zij er van uit mogen gaan dat alles nog in orde is, voordat zij aan de 'reis' beginnen. Het niet nakomen van beloftes mee te doen aan dit projekt biedt geen vertrouwen dat het onderhoud ook zal gebeuren.

 

Het doel was een complete route te maken: van noord naar zuid. Een route maken die ergens begint maar nergens eindigt is nooit mijn bedoeling geweest en dat is het nog steeds niet.

Ik geloof er niet in dat als de geplande trajekten officieël gemaakt worden en de caches worden gelegd, dat de hele route dan wel wordt afgemaakt. We blijven afhankelijk van de medewerking van allemaal en iedereen. Als die er niet is, dan wordt het gewoon niets. Of er nou al een deel van de route is of niet.

 

Mijn teleurstelling is groot en mijn belangstelling door de tijd heen is gedaald.

Mocht iemand het willen oppakken, dan vind ik dat prima, maar bij deze stop ik het projekt.

 

Ik dank iedereen die zijn medewerking heeft verleend hartelijk. De contacten die ik met jullie heb gehad waren zeer plezierig en ik vind jullie een fantastisch stel mensen bij elkaar.

 

Het spijt me.

bewerkt door Rovel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...