Spring naar bijdragen

Lange Afstand Cache Route


Rovel

Aanbevolen berichten

Het bericht dat mevrouw Pieterpad overleden is, doet me denken aan een weggezakt idee dat ik ooit eens had.

 

Zou het niet aardig zijn om een lange-afstands-cache-route te hebben?.

Dus een serie caches,die op een bepaalde afstand van elkaar liggen in een route die loopt van bijv. Maastricht naar Den Helder.

 

Route voor de fiets (caches op dag fietsafstand 30-40 km van elkaar)

Route voor de wandel (caches op dag wandelafstand 10-15 km van elkaar)

 

Zou het mogelijk zijn dergelijke routes te maken en te onderhouden?

Is er belangstelling om dit te organiseren.

Zou zo'n route gedaan worden?

 

Wie breinstormt er mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb ook al eens gedacht om een soort cache route te maken die begint in het oosten van het land en eindigt in het westen.

 

Deze zou dan moeten bestaan uit een aantal losse caches. Bij iedere cache krijg je dan een aanwijzing of cijfer of iets dergelijks en als je ze allemaal hebt, kan je de laatste cache doen.

 

Hiervoor heb je dus nodig een aantal cachers die langs de route wonen en de afzonderlijke caches kunnen onderhouden. De route die ik in gedachten heb loopt ongeveer langs de A12, van zeg maar van Winterswijk tot Den Haag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, wat een naar bericht dat Mevr. Toos Goorhuis-Tjalsma is overleden.

 

Over LAW caches, we hebben er zelf 3 uitgezet, het Hanzenstedenpad, het Drenthepad en natuurlijk het Pieterpad.

Links:

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...s.aspx?ID=98851 (Hanzenstedenpad)

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai....aspx?ID=103106 (Drenthepad)

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai....aspx?ID=101176 (Pieterpad)

Het zijn estafette caches, elk cachersteam verplaatst de cache een stukje. Zie de cache logs voor de deatails!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, zie net dat terwijl ik mijn verhaal aan elkaar brei, er twee replys zijn geweest en nu is teco me een slag voor :wine: Desalnietemin hier ook mijn bijdrage..... die nu wat dubbel lijkt

Zou het niet aardig zijn om een lange-afstands-cache-route te hebben?.

Dus een serie caches,die op een bepaalde afstand van elkaar liggen in een route die loopt van bijv. Maastricht naar Den Helder.

Pieterpad loopt van Pieterburen naar Pietersberg...

Route voor de fiets (caches op dag fietsafstand 30-40 km van elkaar)

Route voor de wandel (caches op dag wandelafstand 10-15 km van elkaar)

Je bedoelt niet de caches die teco en marjo pas gelanceerd hebben, o.a. Pieterpad estafette enz? Hanzestad estafette en Drenthepad. Pieterpad estafette gaat ook van Pieterburen naar Pietersberg.

 

Zou het mogelijk zijn dergelijke routes te maken en te onderhouden?

Mogelijk wel, maar uitvoerbaar is iets anders. het is mogelijk als we geen toestemming hoeven te hebben voor deze caches. Stel iedere 15 km of iedere 30 km een cache? Hoe wil je voor al deze caches toestemming krijgen of van de landeigenaren of van de approvers? Iedere onderdeel van de route kan wel weer een andere landeigenaar opleveren. Ik ben nu al 5 maanden bezig om toestemming voor een normale cache te krijgen in een voor jan en alleman opengesteld bos in Emmen.

Zou zo'n route gedaan worden?

Natuurlijk. Gekken genoeg. Ikzelf ga hooguit 100 tot 150 km in vogelvlucht op pad voor een cache en verder niet. Dus mochten ze van Noord naar zuid gaan, dan wel via Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel omdat wij anders wel afhaken :o

 

 

Gewoon doorgaan met denken. Het wordt wel steeds moeilijker om een goede cache te verzinnen die er nog niet is.

Doet me denken aan afgelopen zomer toen de Kralenfee en ik begonnen met onze serie caches die ieder voor zichzelf stonden maar als geheel ook weer een cache zou zijn. Allemaal multi. 15 stuks. Alles uitgewerkt, routes gemaakt, foto's en coördinaten. Het zou in zijn geheel zuid-oost Drenthe bevatten. Een onderwerp hadden we en ook al een naam.

Toen kwam de eerste domper. alles uitgewerkt, tot en met de cacheplek. Het kon zo het internet op. Een heel toepasselijke naam hadden we ook al verzonnen. De grote multicache met zou Waterdragers gaan heten en deze multi zo overall 15 kleinere multicaches bevatten.

Tot onze stomme verbazing bleek de nam al te bestaag. Echt een domper. De naam zat verwerkt in de cache, was een thema van de cache enz. Alles voor niets.

Weer een andere manier opgebouwd en...... dan begint het gedoe van toestemming zus en toestemming zo en nu een half jaar later is er nog niets. Of ze moeten alle 15 in de grond of geeneen. Het zal wel geeneen worden.

Ik heb zegge en schrijve voor een van de 15 toestemming en heb er geen fluit aan. Voor alle caches geldt dat ik me aan de "huis"regels hou van het bos. De paden niet verlaat, geen broedgebieden binnen kom of wat dan ook voor mogelijke plekken die schade zouden kunnen oplopen.

 

Suc6 dus

 

GRTZ

 

Kruimeldief :wistling:Er is veel verstand voor nodig om sommige dingen onbegrijpelijk te vinden.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het mogelijk zijn dergelijke routes te maken en te onderhouden?

Is er belangstelling om dit te organiseren.

Zou zo'n route gedaan worden?

 

Wie breinstormt er mee?

was van plan om vechtdal XXL te maken.misschien te combineren.

mochten de plannen zover zijn, dan hoor ik het wel.

En anders maken we er nog ééntje bij,of 2 :gebied van het vechtdal en Zwolle Kampen of elders (Noord Twente) wil ik wel voor mijn rekening nemen.(ligt er aan hoe de route loopt, Misschien niet eens in het mooie Vechtdal :wistling: )

 

Jacco Vechtdal team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net zoals men in de vakantie een route van hot naar her fietst, zou er ook belangstelling kunnen zijn om een weekje een trajekt langs caches te fietsen.

Maar dat stelt wel voorwaarden aan de caches en hun plaatsing. Anders dan bij gewoon cachen, is het vinden van de caches niet het doel, maar is dat de route. De caches zullen daarom relatief eenvoudig te vinden moeten zijn, met de fiets bereikbaar moeten zijn en in de buurt van overnachtingsplaatsen moeten liggen. Dit laatste omdat het niet kan zijn dat fietsen met bagage en al onbeheerd achter gelaten moeten worden om wandelend de caches te zoeken.

 

Organisatorisch kleven er nogal wat problemen aan:

Zo zal een groep van 5-7 cache eigenaren gevormd moeten worden (uitgaande van een route van ca. 200 km). Zij moeten de intentie hebben de caches gedurende zeer lange tijd te onderhouden en regelmatig controle uit te voeren of de caches er nog liggen.Dit alles om de vakantieganger de zekerheid te geven dat de caches aanwezig zijn.

 

De vraag is of dit haalbaar is.

En om daar achter te komen dus de vraag;

Wie zou een cache willen plaatsen met (vooralsnog) de voorwaarden zoals aangegeven en in welke omgeving zou die dan kunnen komen te liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:no: Gezien toename caches lijkt me dat hiervoor belangstelling kan zijn. Ken genoeg mensen die Noord Zuid willen fietsen. Rondje IJsselmeer. Lange afstand wandelingen.

 

Mij zou het zeker aanspreken als zo'n route er zou zijn. Onderhoud heb ik tijd voor. Brainstormen ook.

Ik heb geen ervaring met plaatsen van caches ;) . Lijkt me niet zo'n probleem. Vanaf begin augustus heb ik verschillende caches gedaan. Mijn voorkeuren heb ik wel duidelijk. En sta altijd open voor advies van anderen. :wine:

Tijdens wandelingen met anderen, welke tegenwoordig gecombineerd worden met GC krijg ik alleen positieve reacties.

 

Skansen

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och, ligt eraan waar de route langs gaat. Ik zie geen problemen om een gewone, simpele cache hier in het Zuid-Oosten van Drenthe te onderhouden. Als er maar toestemming is om de cache te plaatsen. Je kunt zo her en der lezen dat men in Drenthe nogal moeilijk doet soms.

 

Ik denk ook dat menig cacher, op verzoek, best wel voor een collega cacher een cache in de gaten wil houden. Dat lijkt mij een van de minste problemen.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :wine: Jachthond tegen fazant: "Sorry, even het evenwicht in de natuur herstellen."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behoefte ontstaat op het moment dat het er naar uit gaat zien dat we caches in een lijn kunnen krijgen van Noord naar Zuid (of v.v.) of in een andere lopende lijn.

Dus even kijken hoe ver we komen. Je staat bij deze genoteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk helpen wij ook mee, indien gewenst! :thumbup: Laten we zeggen tussen tussen Gouda en Utrecht kan gemakkelijk nog wat neergelegd worden. Dat is dan weliswaar meer een gebied waar een oost-west v.v. lange afstandsroute langs zou kunnen lopen. Hopen fietsroutes/paden waar ik zelf regelmatig de nodige kilometers met een noodgang wegtrap. Maar ook gebieden als Ede e.o. behoren tot de mogelijkheden, Texel kan altijd wat neergelegd worden.

 

Alexander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen ervaring met plaatsen van caches  :D . Lijkt me niet zo'n probleem.

Mooi! In welke omgeving zou je er dan eentje eventueel kunnen leggen?

:D plaatsen van de cach hangt toch af van de route. Neem je bijv. LF route van Maastricht den Helder dan lijkt het me misschien handig om eerst de route te bepalen en dan ;) de plek van de cach.

Routes die ik gereden heb hebben genoeg punten waar een cach verstopt zou kunnen worden. Je wordt toch een beetje van de doorgaande wegen weggehouden. Dus bike en run hoeft er niet te zijn.

:) Bij de weg. LF route is een voorbeeld. Zou eerder zelf een route maken aan de hand van...

 

De omgeving hangt volgens mij dus af van de te volgen route. Die plannen en dan met groepje welke de caches willen plaatsen en onderhouden afspreken.

 

Ik woon in Utrecht. Ben mobiel. Heb me jaren uit de fietstrui gefiets dus... misschien kan dat een beetje helpen. Lange afstanden hard gelopen idem. Kan mijn tijd zelf indelen. Dus een tochtje zuid, noord, maakt me niet veel uit. Als de tocht maar mooi is en goed opgezegd door makers (eventueel incl. ik) ben ik tot veel bereid. Fun en genieten staat voor mij op nr. 1.

 

Skansen.

Skansen Online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jou moeten we dus hebben!

 

Het is de-kip-en-het-ei verhaal. Je kunt een mooie route maken, maar zonder cachers heb je er in dit verband niet veel aan. Of je kijkt wie bereid is waar een cache te leggen en te onderhouden en daar frunnik je een route langs.

 

Volgens dat laatste scenario kunnen we nu denken aan een route die globaal loopt (fietst) van (zuid)west Nederland naar Oost Nederland. Als er nog een paar cachers bijkomen die in Noord (-Oost) Nederland of in Zeeland iets willen neerleggen, kunnen we toch een aardig trajektje bakken.

 

Al je (men) vindt dat trajekt Den Helder - Maastricht (v.v) leuker is, dan moeten we nu inderdaad een andere insteek gaan kiezen. Wat is wijsheid?

 

Ik ben het eens dat het een route moet worden die over verharde paden en (ver) van de doorgaande weg komt te liggen. Het is nog te bezien of de route vooraf in detail moet worden gepresenteerd, of dat het de fietser is die van cache tot cache zelf zijn route bepaalt en aan 'ons' dan slechts de taak om te zorgen dat een acceptabele route voorhanden is, zodat die logischerwijze toch genomen zal gaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...