Spring naar bijdragen

Lange Afstand Cache Route


Rovel

Aanbevolen berichten

Is het een idee om een groepje te vormen en dan de rest te verrassen. We zien of het werkt. Ik vind het een bijzonder leuk idee. Dus werk graag me. Z.W naar N.O vind ik ook best. Kom regelmatig in het land der Friezen, maar dan voor bootjes, en heb nog een contact in het NO tegen de D grens. Ik weet haast zeker dat daar ook wel iets kan van ons of mag.

Prachtige omgeving en niemand woont daar. Maar wel fietsen met chronische wind tegen i.p.v. de rug. Maar de rug is alleen rug als je echt de wind in de rug hebt, anders is het snel tegen. :blush:

:ph34r: Zijn er spijkers met koppen te slaan. :eek: Koppen met spijkers. Voor eerste aanzet.

 

Een lijst maken wie mee wil doen :yes: ?

Moeten we ff beslissen over ZW-NO of ZO-NW

Gezien de reacties lijkt het meer op ZWW-NO of vergis ik me daar in.

Skansen.

 

It's not the having, it's the geocaching.

Skansen Online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

als jullie nog iemand zoeken voor het onderhouden van een cach in het noord oosten van groningen is het voor twinlife geen probleem om dat te doen,twinlife woont er namelijk (N53 23.190 E6 50.214).

 

 

gr twinlife die nog wel tijd heeft om een cach te onderhouden

 

ik hoor het wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een lijst maken wie mee wil doen

Gezien de reacties lijkt het meer op ZWW-NO of vergis ik me daar in.

In dit draadje hebben zich er al 7 opgegeven. Gezien de reactie maakt dat 7 tot 8 caches mogelijk.

 

Aktiepunten:

1. we moeten overeenstemming krijgen hoe ver de caches maximaal en minimaal van

elkaar af moeten liggen.

 

2. op de kaart plotten waar de caches van diegenen die zich hebben aangemeld kunnen komen te liggen.

 

3. daar tussen een route zien te leggen.

 

Dan zien we waar de 'gaten' liggen. Daar moeten we dan nog gegadigden voor zien te vinden.

 

 

Mijn voorstel voor afstanden: maximaal 40 km (= 2 1/2 uur fietsen), minimaal 28 km (= 1 1/2 uur fietsen).

Hoe hard fietsen kinderen eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

twinlife woont er namelijk (N53 23.190 E6 50.214).

Zo, dat is inderdaad heel erg noordoost!

 

En dat midden tussen God en het bier in :yes:

++ Lex ++ die inderdaad graag coördinaten op een kaart opzoekt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit draadje hebben zich er al 7 opgegeven. Gezien de reactie maakt dat 7 tot 8 caches mogelijk.

 

Nou hebben wij het 'geluk' dat ons team niet erg dicht bijelkaar woont. Dat betekent dat wij meerdere caches voor onze rekening kunnen nemen. Te weten tussen Gouda en Utrecht en in de buurt van Ede (maar daar was nog iemand voor geloof ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe hard fietsen kinderen eigenlijk?

Afstand voor 12 jarige is te doen, maar kleintjes.... die zitten in de fietskar of worden geduwd. :blush:

 

Ik denk dat je wel een punt maakt. Mijn "lease kindje" vindt 40 km veel. Hij kan MTB in Ardennen, maar is erg erg zwaar. Idem over verharde route naar Cach.

Tempo gemiddelde stadfietser = 18km met stops denk ik zo. De snelle niet getrainde tegen de 30. De profs... :eek: zien start en gps niet eens :cry:

 

Skansen

 

Skansen Online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tempo gemiddelde stadfietser = 18km

Ik zie voor me dat pa, moe, kinders om 10 uur vertrekken, op hun gemak een stuk fietsen(tot 13.00), slaapplaats regelen(tot 14.00), cache zoeken(tot 17.00).

In dat geval kun je dus bij 18 km/u 54 km afleggen. Dat moet te doen zijn, maar voor kinderen is drie uur constant fietsen vrij lang. Dus ik denk dat we maar moeten uitgaan van die 40 maximale afstand.

 

Ik heb het nog niet op de kaart geplot, maar met delta123 mee komt ie globaal te lopen van Rotterdam naar diep in Noord Oost Nederland.

 

Dat zou mooi zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ligt de gemiddelde snelheid ook helemaal aan het soort fiets waarop je rijdt. Áls je uitgaat van gezinnetjes dan zie ik dat voor me op vrij goede dure nieuwe fietsen waarop je gemiddeld schat ik een kilometertje of 16-18 p/u haalt. Doe je het op een ATB zoals ik het zou doen dan haal ik gemiddeld 28 ofzo, doe je het op een racfiets dan ga je over de 30 p/u. Daarnaast verschilt de snelheid nogal naar gelang het gebied. In Limburg in de heuvels zal de snelheid beduidend lager liggen, daarentegen kan ie in de kust gebieden met de wind in de rug weer beduidend hoger liggen. Kortom: zo'n gemiddelde snelheid schatten heeft niet zoveel zin denk ik, te afhankelijk van te veel verschillende factoren. Mij lijkt 40 km wel een mooie afstand, ik denk dat dat voor iedereen te doen is. De snellere vogels kunnen natuurlijk altijd een 'halte' overslaan, niet de cache maar de overnachtingsplaats bedoel ik dan.

 

Tussen Rotterdam en Oost-Groningen? Zit 'mijn' gebiedje daar dan ook bij?

 

Alexander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even een paar boekjes nageplozen met fietsroutes voor dagtouristen. Meestal rondrit tours.

Over het algemeen wordt met 'kort' iets tussen de 25 en 30 km bedoeld en met 'lang' afstanden boven de 40.

Dat is dan óf een dag stevig voortfietsen óf een makkelijk dagje met rust, eten, drinken, kijken onderweg en tijd om banden te plakken zonder haast en honger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dan is 40 toch echt wel het maximum.

 

Ik heb een kaart van Nederland gemerkt op de plaatsen in de buurt waarvan een cache kan komen te liggen, gebaseerd op aanmeldingen tot nog toe en dat levert een route op die als volgt loopt:

 

Dordrecht (delta123)

Woerden (lex en leo team)

Driebergen ( skansen)

Hoenderloo (dwarreltje)

Rijssen (leo krabbendam)

Ommen (vechtdal)

Emmen (kruimeldief)

Delfzijl (twinlife)

 

Volgens mij zit tussen al deze plaatsen een hemelsbrede afstand van ca. 40km, behalve tussen Emen en Delfzijl.

 

We moeten het volgende weten:

1. -kunnen genoemde cacheleggers, gebaseerd op hun woongebied, in de buurt van genoemde plaatsen een cache plaatsen?

2 -hoe lang wordt elk traject tussen de genoemde plaatsen.

Ga daarbij uit van jouw cacheplaats, bedenk dan welke fietsroute er loopt naar de volgende cacheplaats en schat hoeveel kilometer dat is. 'Plaats' is in dit geval nog even de plaats als boven genoemd en de route loopt van zuid naar noord. Dus Delta 123 moet even kijken welke fietsroute loopt naar Woerden en hoeveel kilomter dat is. Lex en Leo Team doen(t) dat naar Driebergen etc.

 

Laten jullie dat even weten? Hetzij op dit forum, hetzij via PB.

 

Overigens is het niet mijn bedoeling dit alleen te doen, want een gezameenlijk project is wel zo aardig. Maar iemand moet toch de kar aantrekken. Vandaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel voor. Voorstel.

Het lijkt erop dat we genoeg mensen hebben. Laten we dan verder onderling mailen anders hebben ze de cach al ont.. enzo voor wij ook maar..... de bandjes vol en geplakt hebben. :blush:

 

Bij de Weg of Fietspad. Driebergen saai naar Utrecht is toch zo'n 16 km

Utrecht Woerden... ? 24 km saai... Utrecht Loosdrecht 18 (NieuwL)

 

Ik ga morgen even de LF routes bekijken en de km tellen. (Alleen als indicatie voor mooie route en afstand, niet voor cach route.) Nu ga ik uit :huh::eek::cry:

 

Skansen

Skansen Online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...