Spring naar bijdragen

Lange Afstand Cache Route


Rovel

Aanbevolen berichten

Ziehier zomaar wat vragen

Dat zijn inderdaad nogal wat vragen.

 

Allereerst het belangrijkste: je gaat de verkeerde kant op.

We moeten naar Hoenderloo, dus je moet zoeken in de richting van Leusden, Lunteren.

De polder gaan we zeker niet in. Veel te veel wind :dribble:

 

Dan je vragen. Over alles wat je vraagt is nog niet over 'gesproken'. Iedereen zal zo zijn eigen mening hebben en daar moeten we nadat we voldoende cacheplaatsers hebben en dus zeker weten dat we de route kunnen leggen, eens over bomen.

Het mag in iedere geval geen moeilijke en geen multicache zijn. Je moet er niet uren naar lopen zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik stel voor om een universele naamgeving aan te houden. Iets met LACR-west brabant in mijn geval.

Dat houdt de zaak overzichtelijk.

Ik wil komend weekeinde mijn tocht uitzetten. en hem dan gaan aanmelden.

Iemand bezwaar tegen deze standaard naamgeving? Rovel.

 

IK roep maar wat hoor. als er betere ideeen zijn ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, ik zal nog even pas op de plaats maken ( was al vol enthousiasme begonnen) totdat ik weet waar ik de aansluiting moet maken. Echter de opgegeven richting lijkt mij wel erg oostwaarts te gaan en we moesten toch naar Delfzijl ? Nu ik hoor het wel.

Nog een tip voor de makers van de (deel)caches, de volgende site verstrekt de nodige min of meer kant en klare route's. Waarom moeilijk, als het makkelijk kan.

 

http://www.fietsen.123.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet genoeg benadrukken, dat we nog niet weten of de route er komt.

Er zijn nog gaten in het noorden te vullen, dus alles wat je doet kan verloren moeite zijn.

 

Als, als de route er komt, dan denk ik inderdaad wel, dat alle caches die deel van de route uitmaken dezelfde naam moeten hebben, waarbij iedere cache afzonderlijk, als eigen identiteit, een eigen toevoeging mag krijgen.

Iedere cache afzonderlijkl moet ook wel aangemeld worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben dit draadje een beetje aan het volgen en lees nu dat er in ieder geval geen multi's geplaatst gaan worden. Wat is er eigenlijk op tegen om in de, te fietsen, route een makkelijke multi te verwerken? Ik bedoel; aan elk begin van een traject een startcoördinaat, gaandeweg de te fietsen routes de vervolg coördinaten, en zo ongeveer op het eind van het traject de cache. De cache in het totaal geeft dan de te fietsen route. Ik wil geen knuppel in het hoenderhok gooien, maar bij het begin van dit draadje, kreeg ik de indruk, dat dit de opzet ging worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de opgegeven richting lijkt mij wel erg oostwaarts te gaan en we moesten toch naar Delfzijl

We gaan met een bochtje.

Dat komt omdat de cacheplaatsers die zich aangemeld hebben, zich in het oosten des lands bevinden.

Zouden we dwars door de polder gaan, rechtstreeks naar Delfzijl, dan moeten zouden we hen letterlijk en figuurlijk passeren. En ik denk dat de route zo wel mooier wordt. Bij fietsen door de polder moet ik altijd denken aan dat liedje dat begint met: hoe sterk is de eenzame fietser, die kromgebogen tegen de wind...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil geen knuppel in het hoenderhok gooien

Hoe meer knuppels er gegooid worden, hoe meer ideeën er ontstaan. Alleen uitkijken dat er geen hoenders geraakt worden.

Dit is zo'n idee waar ik in ieder geval niet aan gedacht heb en ik zie hier dan ook geen enkel bezwaar tegen, mede omdat dit een andere opzet is dan ik in gedachten had.

Wat ik namelijk vervelend zou vinden is, dat als men een tijd gefietst heeft, daarna nog zich het schompus moet lopen om diverse aanwijzingen voor de cache te vinden. Met kinderen lijkt me dat dan wel lange dagen worden.

Tenzij jullie vinden dat het wel kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had wel in gedachten om onderweg cijfers op te rapen, om de cache daarmee te vinden.

Ja, ja, ook na de reactie van Pentagram lijkt ook mij dit niet verkeerd om te doen. Dat maakt het wel zo leuk. Doen!

 

Als je de coördinaten van het eindpunt weet, geef je die dan door aan Delta 123? Misschien dat die ook wel alvast wil gaan plannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta123 is mijn oom, en we hebben goed contact.... ik weet precies mijn eindpunt/zijn beginpunt.

 

Komt goed. !!

 

En de puzzeltocht zal niet zo intensief worden dat het de tocht belemmerd ! eerder onderweg een huisnummer oppakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gevoel dat we staan te trappelen van ongeduld om te beginnen. En niets pleziert mij meer, om maar het taalgebruik van onze zuiderburen over te nemen.

Tijdens het stofzuigen vroeg ik mij af of we wel moeten wachten tot we de hele route kunnen leggen. Zoals het er nu voor staat, lijkt het erop alsof we tot en met Hoenderloo de route hebben. En voordat we met het maken van trajecten in het noord-oosten zijn, duurt het nog wel even.

 

Gaarne jullie mening over het voorstel om maar met het leggen van de route te beginnen.

 

Als we gaan beginnen, dan geeft

Franky639 de eindcoördinaten van zijn trajekt door aan Delta123

Delta123 de eindcoördinaten van zijn trajekt door aan Lex en Leo Team

Lex en Leo Team die van zijn trajekt aan Geo Hoppers,

Geo Hoppers aan Skansken

Skansken aan Dwarreltje

 

Bij Dwarreltje stopt het dan even, omdat de sprong naar Leo Krabbendam vooralsnog te groot is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals de zaken er nu voor staan zoeken we zeker nog iemand (misschien wel twee) tussen Emmen en Delfzijl.

 

Dus, wat mij betreft: als je iemand weet waarvan je weet dat hij/zij een traject-gat op zou willen vullen, benader hem / haar maar.

misschien dat kruimeldief nog iemand weet die tussen emmen en delfzijl woont(of 2 geocachers nog beter)en die ook wel een cach willen plaatsen tussen delfzijl en emmen.

 

 

en als er echt niemand te vinden is dan wil ik ook nog wel 30 of 40 kilometer onder delfzijl onderhouden.

misschien denkt kruimeldief er net zo over dan dat hij 30 of 40 kilometer boven emmen nog eentje onderhoud.

 

 

dan is dat probleem ook opgelost :dribble:

 

 

 

gr twinlife (die geen cacher in de buurt kent)

Tjee, ff een paar dagen kalm aan en een tig berichten worden er geplaatst :P

 

Als het moet dan kan ik 40 kilometer vanaf Emmen, richtig Delfzijl ook nog wel een cache onderhouden.

Gemakkelijker zou zijn als je forumlid en cacher JanDeBehanger vraagt. Die zit in omgeving Assen en dat is op de fiets ongeveer 40 kilometer van Emmen.

 

GRTZ

 

kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoelde ook inderdaad niet op het eind een cache waar je nog een uur of wat naar loopt te zoeken. Met, evt, volgepakte fietsen. Maar meer zo'n trajecttocht, waarbij het, min of meer, overbodig is om een fietskaart mee te nemen, omdat de diverse waypoints zodanig liggen dat die het traject/route vormen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk zullen de WP's de route vormen, en heb je voor mijn tocht geen fietskaart nodig, Alhoewel dat natuurlijk wel handig kan zijn, (als bv je batterijen op zijn) .

 

Ergens onderweg kom je de cache tegen, en ik zal ook de caches waar je voorbijfietst vermelden. zodat je extra stops kan maken (evt met een kleine omweg).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...