Spring naar bijdragen

Lange Afstand Cache Route


Rovel

Aanbevolen berichten

Het kan natuurlijk nooit kwaad om reeds in dit stadium na te denken over het bouwen van trajecten en dan ben ik het met Lex en Leo Team eens, dat de cache in het midden van het traject van de cacheplaatser kan woren gelegd. Maar in veel gevallen zal dat niet lukken, want de locatie van de cache moet bereikbaar zijn vanaf een kampeerplaats, pension of hotel, omdat ik er van uitga dat de cache gezocht wordt nadat de overnachting is geregeld, zodat fietsen en bagage niet onbewaakt staan tijdens het zoeken van de cache. Het zal dan puur toeval zijn als een kampeerplaats/pension/hotel precies in het midden van het traject van de cacheplaatser ligt.

 

Om het uitgangspunt: niet meer dan 40km te handhaven denk ik dat de locatie van een cache moet komen te liggen binnen een straal van 40km. van de VORIGE cache en dat hoeft niet altijd het midden van ieders traject te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

er ligt zeker nog wel een fiets loop route van 40 boven delfzijl en dit is zeker de moeite waard. ;)

 

gr twinlife die op N53 23.190 E6 50.214 woont en dat is zeker niet het eind van nederland

Hoe zat dat dan met die reklame:

 

Er gaat niets boven Groningen?

 

JandeBehanger kan wel iets in regio Assen regelen, er is ook nog een station in Assen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vandaag druk aan het cachen geweest en lees nu de verdere plannen hier. Het plan komt er goed uit te zien. Ik ga deze week op onderzoek uit naar fietspaden van dordrecht richting gouda. Wat/welk startpunt moeten we nemen? Is bv het bezoekerscentrum bij de Biesbosch(in de Merwelanden) een idee? is daar ook niet een camping?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat/welk startpunt moeten we nemen?

Tsja, da's een moeilijke.

 

Zij die een auto hebben zullen met de auto naar het beginpunt gaan en vanaf daar beginnen.

Zij die geen auto hebben zullen met de trein komen. Voor hen gaat dus vanaf daar de route beginnen.

Of zie ik het verkeerd?

 

Om iedereen ter wille te zijn, zou je dus moeten beginnen bij een plaats met een station.

Als de Biesbosch (in de Merwelanden) binnen 40km van een station af ligt, dan zou ik zeggen: waarom niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit ervaring weten wij dat zogenaamde trekkershutten ideaal zijn om te overnachten, geldt dus ook voor dit soort tochten. Mensen die inderdaad meerdere delen willen gaan fietsen, hoeven in principe alleen een slaapzak mee te nemen, en wat persoonlijke bagage. Die trekkershutten zijn goedkoop, byzonder primitief, maar volstaan. Ideaal dus. Kijk maar eens op www.trekkershutten.nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de tocht in Dordrecht begint, wil ik wel zorgen voor een eerder startpunt. Houdt het maar op Station Breda NS.

Dan verzorg ik een fietstocht naar dordrecht, met nderweg een cache.

Delta123 kan het overnemen zo ongeveer bij de recreatiepaviljoen van cache "de viersprong".

Voor meer info mag je me mailen, of dit forumitem

 

Frank :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry mensen,

 

even een paar dagen weggeweest van het forum.

Nee ik trek me zeker niet terug. Is gewoon leuk om wat tijd aan te besteden, toch?

 

Ik ga aan de slag.

 

Wel meteen al even een ding: tussen Dwarreltje en mij (Hoenderloo en Rijssen) is hemelsbreed al 41,5 kilometer. Da's dus te lang. Nou zitten er heel wat cachers in de omgeving van Deventer (Stoffer en Blik, Zuurtje, Jay-Dee bijvoorbeeld). Lijkt me een mooie etappe tussen Dwarreltje en mij, want aan de Ijssel zijn heel wat mooie cacheplekken te vinden en 't is een schitterende omgeving.

Tussen Vechtdal en mij is overigens geen probleem.

 

Nog een laatste vraag: ik neem aan dat de cache een niet te moeilijke moet zijn en ook geen multicache?

 

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is hemelsbreed al 41,5 kilometer.  Da's dus te lang.

Kijk, dat is nou goed om te weten, want daar moet inderdaad nog iets tussen. Dan wordt het misschien wel weer te kort, maar dat kunnen we oprekken door de caches een stukje verder van elkaar te gaan plaatsen.

 

Ik zou door iedereen wel 'zijn' afstand opgegeven willen zien, zoals eerder verzocht, want het is zeer belangrijk voor de volgende te nemen stap. We zijn immers nog steeds bij fase 3. (zie eerder)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zou je niet liever wachten tot we wat verder zijn en je weet van af welk punt je verder moet gaan met de route?

 

Alex

Ja, natuurlijk Alex. Maar ik begin alvast wel met nadenken en hier en daar rondsnuffelen voor een leuke plek. Door de aanwezigheid van een Nationaal Park hier (en daar komt íe, reken maar!) zijn er wel restricties. Ik heb van SBB toestemming :huh: om caches te plaatsen in bepaalde gedeelten, maar andere zijn weer taboe. Snappu?

 

 

Groeten,

 

:no:

 

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit berichtje kreeg ik net als een aantal meer mensen gisteren van rovel.

 

dit bericht heb ik naar iedereen gestuurd. Het onderste deel inz. de lengte van het trajekt is voor jou niet relevant, want ik vrees dat de route bij Delfzijl op zal houden, ondanks dat mooie traject wat er ten noorden van Delfzijl nog is. Maar daar is geen station meer te vinden. Of wel? Zo ja, dan kunnen we eraan denken om verder dan Delfzijl te gaan. Laat maar weten.)

 

zoals ik al eerder aangaf houd nederland niet op bij delfzijl je kan natuurlijk nog noordelijker,en er zijn ook nog een aantal stations noordelijker ik denk dan aan roodeschool,warffum. (wat dicht bij pieterburen ligt ook een kijkje waard)

 

 

hoe denken jullie daarover?

 

gr twinlife

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen heeft nu opgegeven hoeveel kilometer het is van zijn cacheplaats naar de volgende.

Dat levert navolgende op:

 

van Breda naar Biesbosch : 30 km (Franky639 naar Delta123)

van Biesbosch naar Woerden : 45 km (Delta 123 naar Lex en Leo Team)

van Woerden naar Driebergen : 30 km (Lex en Leo Team naar Skansken)

van Driebergen naar Hoenderloo: 80 km (Skansken naar Dwarreltje)

van Hoenderloo naar Rijssen : 60 km (Dwarreltje naar Leokrabbendam)

van Rijssen naar Ommen : 35 km (Leokrabbendam naar Vechtdal)

van Ommen naar Emmen : 50 km (Vechtdal naar Kruimeldief)

van Emmen naar Delfzijl :100 km (Kruimeldief naar Twinlife)

 

Vrijwel alle trajekten zijn op deze manier te lang, zeker als je beseft dat de meesten via/over de rechtstreekse weg gaan. Als je de route leidt door mooie gebieden, dan kun je er al gauw een kilometer of 10 per trajekt bij tellen.

 

Hoe nu verder?

Even rekenen: het totaal van de route blijkt 420km rechtstreeks, of (geschat) ca. 500km via mooie wegen te zijn. Er zijn nu 9 cacheplaatsers, hetgeen betekent dat er nu 9 trajekten van 55 km elk te maken zijn. Om trajekten van maximaal 40 kilometer te maken hebben we dus totaal 12 á 13 cacheplaatsers nodig, oftwel we komen nog 3 á 4 cacheplaatsers te kort.

Als er zich nog cacheplaatsers aanmelden, dan is het afhankelijk van de locatie waar zij hun cache kunnen plaatsen hoe we moeten gaan (op)schuiven en dus wie voor welk trajekt moet gaan zorgen.

 

Als iedereen het hiermee eens is, dan zijn we nu in fase 5 aangekomen: meer cacheplaatsers zoeken.

 

Voor de duidelijkheid: het heeft nog geen zin om al een trajekt te gaan plannen, omdat nog niet bekend is wie welk trajekt krijgt toebedeeld.

 

Ik wil iedereen al wel vast bedanken voor de gedane moeite en het meedenken tot nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iedereen het hiermee eens is, dan zijn we nu in fase 5 aangekomen: meer cacheplaatsers zoeken.

 

Da's helder. Hoe gaan we dat aanpakken ??? Ik weet denk wel een paar cachers tussen Dwarreltje en mij die mee willen doen.

 

Ik wil iedereen al wel vast bedanken voor de gedane moeite en het meedenken tot nu toe.

 

Het was en is me een woest genoegen :beerchug: !

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet denk wel een paar cachers tussen Dwarreltje en mij die mee willen doen.

Ook anderen hebben mij laten weten dat zij nog wel cachers weten die in de buurt wonen. Omdat het meedoen meer inhoudt dan alleen een cache ergens neerleggen, wacht ik liever passief af totdat iemand zich aanmeldt, dan actief te gaan werven. Dan weten we ook dat zij die meedoen het puur doen omdat ze het leuk vinden en het niet doen om andere redenen.

Ik wacht dus nog maar even af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...