Spring naar bijdragen

Lange Afstand Cache Route


Rovel

Aanbevolen berichten

Het maakt me verder niet uit. Maar ik zit nog eens over die langeafstands cache in mezelf te brainstormen.

Gaan we hem 1x aanmelden ? en is het dan de bedoeling dat je hem vanaf het breda moet doen om uiteindelijk daar boven Delftzijl uit te komen ?

 

Of wordt het meer een lint en kan iemand overal instappen om een (deel van) de lange afstandscache te doen.

Ik kan me dan voorstellen dat je een soort estafettecache maakt. waar het eindpunt van de ene weer een beginpunt is voor de volgende.

 

Het maakt mij verder niet veel uit hoor. Ik zal met beide mijn inzet tonen. Maar 1 cache van Breda tot Delftzijl is wel leuk !

(Maar zal niet veel gelogd worden, denk ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

;) Ik blijf ook brainstormen over de route. De opzet van het Pieterpad spreekt mij erg aan. Begin-eind traject. Is tevens begin van volgende route.

;) Mocht de route er komen dan ga ik wel een keertje de hele tocht rijden. Met bezems achter me aan. Voor de vitamientjes onderweg ;). Wel natuurlijk eigen Eland en tentje mee.... Hoewel mijn luchtgekoelde haast 25 jarige bezem ik kan inzetten... :P . Wat een mogelijkheden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het dan de bedoeling dat je hem vanaf het breda moet doen om uiteindelijk daar boven Delftzijl uit te komen ?

 

Of wordt het meer een lint en kan iemand overal instappen om een (deel van) de lange afstandscache te doen.

Volgens mij kun je niet afdwingen dat je alleen mag loggen als je de hele route hebt gedaan en ik weet ook niet of we dat wel moeten willen, want er zal dan inderdaad wel erg weinig gelogd gaan worden.

Er is toch eigenlijk ook niets op tegen dat elke cache apart als gevonden wordt gelogd, evenmin als er iets op tegen is dat de caches gelogd gaan worden door hen die de route helemaal niet volgen. Want dat zal zeker gaan gebeuren.

 

De lol is dat de route er ligt en gevolgd kan worden door hen die dat willen. In één keer, of in delen. Wat is er mooier dan een weekje door mooi Nederland fietsen en dan nog dagelijks je hobby kunnen uitvoeren ook. En ik zou het prachtig vinden als die route er kwam. Van Breda naar Delfzijl. Voor minder moeten we vooralsnog niet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het leuk om de cache op te bouwen in stukjes. en dan een uniforme naam met een volgnummer, of een deelnaam met de locatie erin. ietsvan LACR-brabant oid.

 

Leuk lijkt het me dan wel om een eindcache te maken die alleen gedaan kan worden als alle routes gedaan zijn, een beetje als het 12 steden principe.

 

Maar dat is dan uiteindelijk de bonus of toetje.

 

Vast staat wel dat de opzet van elke deelcache zo is. diverse waypoints - cache - verdere waypoints - eindpunt = begin volgende - waypoints - cache en verder volgens dit rooster.

 

wat zijn jullie ideeen verder?.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het Pieterpad kan je overal beginnen en stoppen ;)

Lijkt me dat je niemand kan dwingen zo'n "verschrikkelijke tocht" verplicht binnen één dag te gaan ondernemen...... ;)

 

Wat mij betreft mag iedereen zelf bepalen waar een start gemaakt wordt dan wel gestopt wordt. Genieten staat toch wel voorop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu helemaal serieus.

 

Ben het eens met begin en eind punt. Op naar volgende enz. Volgens nog uit te werken schema aantal cachers.

Leuk idee om de hele route te doen/ sprokkelen.

 

We moeten de overnachtingsplekken niet vergeten. Eerder is voorgesteld om vanuit die plek te gaan zoeken naar de cach zodat er geen spullen onbeheerd staan.

 

De suggesties welke zijn gedaan om rekening te houden met verschillende mogelijkheden tot overnachting. Van tent tot trekkershut, pension.

 

Eindpunt nabij openbaar vervoer.. Trein gezien fietsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit ff rond te surfen, en weet dus voor de eerste plaats een overnachtingsplek. Er ligt een mooie camping bij de moerdijkbrug. De website ziet er veelbelovend uit.

Een stukje verderop is een andere overnachtingsplek. Een postiljon hotel. Beide goed in een dag te fietsen vanaf Breda.

 

De eerste etappe kan zo worden gemaakt. Als ik er voor ga zitten is hij bij de opkomst van de krokussen actief.

 

De plaats waar mijn cache moet komen te liggen was al een proposed plek voor mij. Vandaar dat het redelijk snel kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En is het dan de bedoeling dat je hem vanaf het breda moet doen om uiteindelijk daar boven Delftzijl uit te komen ?

Het leven begint toch niet in Breda? Waarom in Breda beginnen? Je moet toch op ieder punt kunnen beginnen? In Breda zal ik nooit van mijn leven komen dus dan zou ik nog geen stukje van de cache kunnen doen?

 

Enneh, je schrijft boven Delfzijl uitkomen. Dat zou ik je niet aanraden. Delfzijl is echt het einde van de wereld en een troosteloos gat met veel werkloosheid en verpaupering. En boven Delfzijl zit je in de Waddenzee te cachen.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r: Er zijn een heleboel dingen die we weg zouden gooien als we niet bang waren dat anderen ze misschien op zouden rapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delfzijl is echt het einde van de wereld en een troosteloos gat met veel werkloosheid en verpaupering. En boven Delfzijl zit je in de Waddenzee te cachen.
Kruimeldief  :ph34r:  Geloof is wat wij geloven maar niet kunnen bewijzen. Bijgeloof is wat anderen geloven maar niet kunnen bewijzen.

Dit combinerend denk ik dat het bijgeloof van Kruimeldief is dat je noordelijk van Delfzijl uitsluitend Waddenzee kunt vinden.

Misschien kan Twinlife hem van zijn bijgeloof verlossen, want die schreef in dit draadje:

als jullie nog iemand zoeken voor het onderhouden van een cach in het noord oosten van groningen is het voor twinlife geen probleem om dat te doen,twinlife woont er namelijk (N53 23.190 E6 50.214).

++ Lex ++ die niet denkt dat Twinlife op een woonboot woont

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja zie nu net dat ik nog even reageren moet.

 

-kruimel je hebt een beetje gelijk met veel werkloosheid en verpaupering.

-kruimel je hebt een beetje gelijk met boven delfzijl(boven bedoel ik met het ZW boven delfzijl)

-kruimel je hebt echt GEEN gelijk dat boven delfzijl (ZW)de wereld ophoud er zijn daar nm nog een heel hoop leuke dorpjes,wandelroutes,natuurgebieden enz enz.

 

en LEX nee ik woon niet op een woonboot maar gewoon in een dood normaal huis in 1 van de mooiste dorpjes van groningen.

 

 

 

gr twinlife (die benieuwt is of kruimel twinlife zijn cach ook gaat lopen als hij klaar is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leven begint toch niet in Breda? Waarom in Breda beginnen? Je moet toch op ieder punt kunnen beginnen? In Breda zal ik nooit van mijn leven komen dus dan zou ik nog geen stukje van de cache kunnen doen?

Nou, Kruimel. Dan wordt het toch eens tijd om af te zakken. Het leven hier in het zuiden is niet verkeerd hoor. Gelukkig nog niet zo gejaagd als in het westen.

 

En nee hoor. De tocht hoeft niet te beginnen in Breda, Ik kan me nog 2 etappes voorstellen.

 

Vlissingen-Bergen op zoom

Bergen op zoom-Breda

 

Dan plak je er zomaar nog ff 100 km aan vast. (maar er zijn nog geen cacheplaatsers daar, vandaar het startpunt Breda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hallo, :P

 

Grappenmakers. De cache gaat door tot aan Delfzijl. Zou je dan niet iedere stukje een aparte cache kunnen maken en als je alle stukjes hebt, heb je "de grote" cache gedaan?

Stel dat je om de 30 km een cache verstopt, dan moet toch iedere cache ook apart te zoeken en te loggen zijn?

 

Twinlife en Lex:

 

Ik weet toevallig waar Delfzijl ligt hoor. :ph34r: Ik oordeel niet over een gat als ik er niet geweest ben. Het is echt een gat.

En natuurlijk zeik ik Groningen niet af. Ik ben getrouwd met een Groningse, ik pas wel op. Maar boven Delfzijl, is voor mij boven Delfzijl. Als je op de kaart kijkt boven Delfzijl, lig je echt in het water te spartelen. Anders begrijp ik niet waarom ze daar nog een soort haven hebben.

Delfzijl is open, bloot en kaal. Als je Delfzijl nadert via de enige autoweg die er naar toe gaat, ga je dwars door een groot verloren industrieterrein met aluminiumfabrieken, zout opslag enz. Veel bedrijven zijn gesloten. Einde van de wereld begint gewoon in Delfzijl.

En dan weer op mjn therie terug te komen dat de aarde plat is, welnu, ga niet te ver naar het noorde boven Delfzijl, je valt van de kaart af.

En natuurlijk liggen daar in de omgeving nog leuke dorpjes en platte kleigrond.

 

Nee, als je in Delfzijl woont ben je een held.....

 

Enneh, als de cache klaar is, zal ik in ieder geval een stuk van de cache doen ;)

 

GRTZ

 

Kruimeldief B)Een held is soms enkel een lafaard die bang was om te vluchten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog even terug te gaan naar het begin van dit onderwerp.Naar mijn weten bestaat er een route. Deze ligt in het hoge veen. het grens gebied van België en Duitsland

De route is gemaakt door Enduro maniack en bestaat uit Venn-1, Venn-2, En Creeks and ditches. Elke cache is zo'n 15KM en eidigt in de buurt van het beginpunt van de volgende.Enduro maniack maakt helaas geen gebruik meer van geocaching.com maar van Navicache. Er worden geen overnachtings plaatsen aangegeven en de meest geschikte manier om de hele route te doen is dus een rugzak met tent en proviant mee te nemen en zelf naar geschikte plekken zoeken.De reden dat we deze zelf nog niet gedaan hebben is, dat er geen honden zijn toegestaan in het Belgische gedeelte van de tocht.Zoals reeds gezegd zul je deze dus niet kunnen loggen op geocaching.com maar ik denk dat de route op zichzelf wel de moeite waard is.

Verder zou je natuurlijk ook een cache kunnen maken waarvan de route zo lang is dat je er enkele dagen over doet.Dit leverd dan uiteindelijk natuurlijk maar één log op maar voor sommige cachers is de wandeling minstens zo belangrijk als de log.En dan vallen de nadelen van het vele onderhoud ed. weg. Je zou zo,n route dan langs camping's, kamperen bij de boer of dergelijke laten lopen. Voor een ieder met een rugzak en een tent zou dit dan een geweldig weekend kunnen opleveren met als beloning toch een log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem even het risico's dat ons bericht overbodig is, achterhaald of niet van toepassing, omdat ik pas vandaag dit draadje opmerkte en ik niet alle berichten heb gelezen ( luie donder, vandaar !) Echter, mocht er behoefte zijn om in de omgeving van t' Gooi ( Huizen, Bussum, Hilversum, Laren, Balricum etc.) een cache te plaatsen als onderdeel van dit plan, dan bied ik mij aan. Ik weet dat er in Huizen een natuurcamping is ( mooie locatie !) en dat er ook diverse fietsroutes zijn in deze omgeving. Ben ook in het bezit van een map met routes, ook in onze omgeving. Dus wie zich aangesproken voelt, ik doe mee.

PS. Als het op redelijk korte termijn gaat gebeuren ( zeg binnen 2 maanden ) dan zou ik mijn nog te plaatsen cache op Texel ( met medewerking van de Texelaar Sat@Tex) nog wel willen aanpassen, anders gaat deze verder zelfstandig door het leven.

PS. In deze omgeving zijn ook een aantal terkkershutten en treinstations

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...