Spring naar bijdragen

Cache vertalen Duits-Nederlands


AppieEnJoke

Aanbevolen berichten

Misschien is deze vraag al meer gesteld ,maar ik kan het niet vinden sorry hier voor

Ik wil graag een cache in kleve doen GC1C2YG als ik het met Google vertaal staan er dingen in die

we niet begrijpen . Dus een site die het beter vertaalt zou het heel wat makkelijker maken als iemand een tip heeft

 

groetjes van Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Welk gedeelte begrijp je niet. Dan kan ik dat voor je vertalen.

 

Vertaalmachines werken zelden goed. Ik heb wel een tip voor een goed online-woordenboek: www.interglot.com

bewerkt door Jersepe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is deze vraag al meer gesteld ,maar ik kan het niet vinden sorry hier voor

Ik wil graag een cache in kleve doen GC1C2YG als ik het met Google vertaal staan er dingen in die

we niet begrijpen . Dus een site die het beter vertaalt zou het heel wat makkelijker maken als iemand een tip heeft

 

groetjes van Joke

 

Hoi Joke,

 

Ik heb ff snel de tekst voor je vertaald en naar je gemaild. Helaas heb ik geen betere vertaalmachine voor je....

 

Susanne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu we het hier toch over het duits hebben, wij zijn afgelopen weekend in Goch geweest en kwamen bij 2 caches de volgende hint tegen

 

geh plus

 

Wij hebben geen idee wat er mee bedoeld wordt en hebben beide caches ook niet gevonden, maar dat kwam hoofdzakelijk omdat er teveel mensen waren om eens goed te zoeken. Tevens was één van de twee ook op een begraafplaats en die worden op zondagmorgen erg goed bezocht.

 

Wie heeft een idee wat met geh plus bedoelt wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal bedankt voor aanbod vertalen ,ik heb er verschillende binnen gekregen

Ik denk dat het nu zeker gaat lukken ,het is ook een beetje angst voor het vreemde (LOL)

Dit word de eerste multi in Duitsland dus we zijn benieuwd

 

 

vriendelijke groeten Joke uit Delft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het een idee dat er voor een paar talen een vertaling voor de geocachewoorden wordt gemaakt? Woorden zoals stapeltellen enzo?

 

Wij liepen ook best wel tegen problemen op bij een lange duitse multi door monschau en we hadden er wat hulp bij nodig maar WIJ moesten weer dingen uitleggen over geocachen en letters en optellen want zonder dat kwam die vertaler er ook niet goed uit :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze buurtjes gebruiken bij het cachen vaak de hoofdletter G waarbij het haakse gedeelte van de letter een plus vormt.

G-plus dus oftewel met een beetje verhaspeling Geh-plus, dit is tevens het Duitse Geocache symbool.

Het teken wordt dan op de plek van de stash aangebracht.

 

Veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...dit is tevens het Duitse Geocache symbool.

:thumbup: Uuuuh, Duits Geocache symbool? Dat dacht ik toch niet...

 

Dat is gewoon een public domain logo (de Leatherman variant) dat is ontworpen als tegenhanger van het bekende geocaching logo met de vier vlakken, omdat dat logo niet vrij gebruikt mag worden. Dat heeft verder niets met Duitsland te maken. Dat ze het daar gebruiken zal best, maar ze zijn niet de enigen en kunnen er zeker geen aanspraak op maken.

 

De combinatie van dat logo met Duitsland is trouwens koren op de molen van mensen waarbij het bepaalde associaties oproept. Mensen die overigens maar het beste uit Hindoeïstische of Boeddhistische landen weg kunnen blijven...

 

Meer weten over de public domain geocaching logo's? Kijk eens hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...dit is tevens het Duitse Geocache symbool.

:thumbup: Uuuuh, Duits Geocache symbool? Dat dacht ik toch niet...

 

Dat is gewoon een public domain logo (de Leatherman variant) dat is ontworpen als tegenhanger van het bekende geocaching logo met de vier vlakken, omdat dat logo niet vrij gebruikt mag worden. Dat heeft verder niets met Duitsland te maken. Dat ze het daar gebruiken zal best, maar ze zijn niet de enigen en kunnen er zeker geen aanspraak op maken.

 

De combinatie van dat logo met Duitsland is trouwens koren op de molen van mensen waarbij het bepaalde associaties oproept. Mensen die overigens maar het beste uit Hindoeïstische of Boeddhistische landen weg kunnen blijven...

 

Meer weten over de public domain geocaching logo's? Kijk eens hier.

 

 

1000 maal excuses voor mijn woorden "Duits Geocache Symbool" ik neem het direct terug.

Wat echter wel blijft is het gebruik van het symbool bij o.a. een stash door onze (of als je wilt mijn) Duitse vrienden.

 

Groet vanaf de Nederlands/Duitse grens, Lubbie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stapeltellen

Quersumme (ook wel dwarssom of rij-som in het Nederlands; sideways sum in het Engels).

Voor wie het Duits wel machtig is (en niet zich niet laat afschrikken door wat wiskunde :thumbup: ): http://de.wikipedia.org/wiki/Quersumme , waar je ook nog wat andere vormen van het stapeltellen uitgelegd krijgt.

Zo bestaat er ook het Querprodukt (zal wel dwarsproduct in het Nederlands zijn :blink: ), waarbij je dus niet optelt, maar vermenigvuldigt: http://de.wikipedia.org/wiki/Querprodukt

Geen idee trouwens of er caches zijn waarin dat wordt gevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...