spoekie Geplaatst 5 oktober 2009 Geplaatst 5 oktober 2009 Helemaal eens met deze stelling. Ik zou er nog aan willen toevoegen: - verstopt op een logische plaats - gebruik prikstok niet nodig
A'Tuin Geplaatst 5 oktober 2009 Geplaatst 5 oktober 2009 Tjonge jonge, wat is iedereen het met elkaar eens! Nu nog toepassen.
*BaJo* Geplaatst 5 oktober 2009 Geplaatst 5 oktober 2009 even een kanttekening. Een goede hint is natuurlijk lekker makkelijk. Maar je kunt het ook omdraaien: Een goede verstopplaats/manier Spaart de natuur!
CeilingCat Geplaatst 5 oktober 2009 Geplaatst 5 oktober 2009 En voor alle voor/achtertuin caches, zorg voor een zichtbare geocachesticker, anders ploegt een ieder de tuin van de buurman om Dat lijkt me anders wel een uitstekende manier om op korte termijn van het fenomeen "voortuincaches" af te komen... Buurman komt thuis, vind zijn voortuin terug alsof er een dragline doorheen is gegaan, informeert eens waarom dat is, "nou de buren hebben een geocache en de ontvangst is voor het huis niet helemaal optimaal". Wedden dat die cache dan snel weer verdwijnt? Hans
haxepaxe Geplaatst 5 oktober 2009 Auteur Geplaatst 5 oktober 2009 Zo te lezen zijn er eigenlijk alleen maar voordelen met het zoeken met hint; -de natuur blijft beter gespaard -het zoeken valt minder op voor buitenstaanders -het lange zoeken naar de cache doet mogelijk afbreuk aan de mooie voorafgaande wandeling. -bijkomend voordeel van snel vinden: de puntjesjagers kunnen op een dag nog meer puntjes halen. Nadelen...... Gerrit
Team Professor X Geplaatst 5 oktober 2009 Geplaatst 5 oktober 2009 En voor alle voor/achtertuin caches, zorg voor een zichtbare geocachesticker, anders ploegt een ieder de tuin van de buurman om Dat lijkt me anders wel een uitstekende manier om op korte termijn van het fenomeen "voortuincaches" af te komen... Buurman komt thuis, vind zijn voortuin terug alsof er een dragline doorheen is gegaan, informeert eens waarom dat is, "nou de buren hebben een geocache en de ontvangst is voor het huis niet helemaal optimaal". Wedden dat die cache dan snel weer verdwijnt? Hans Hint: onder een klinker Maar serieus, een hint is leuk als het de bedoeling is dat de cache eenvoudig gevonden mag worden. Bij mij mogen hints wel bestaan uit: klimtuig, duikflessen en hoofdlamp noodzakelijk! Voor de rest zijn het de zoekers die er een bende van maken, niet altijd de cache legger.
Jersepe Geplaatst 5 oktober 2009 Geplaatst 5 oktober 2009 Ik vind dat een hint niet moet bestaan uit duikflessen of andere uitrusting. Dat wil ik toch echt graag weten als ik aan de cache begin en niet bij het einde. In kwetsbaar gebied moet een hint duidelijk zijn, maar inderdaad niet teveel prijsgeven. Persoonlijk ben ik altijd blij met een hint. Dan weet ik tenminste of ik grofweg op de goede plek aan het zoeken ben. Als je ongestoord kunt zoeken mag de hint voor mijn part ook achterwege blijven, maar zodra je in het zicht van voorbijgangers/bewoners bent vind ik het heel fijn om meteen te vinden waarnaar ik op zoek ben (waypoint of cache). Een checksum is ook altijd heel prettig. Ik heb wel eens gefrusteerd naar een eindlocatie gezocht omdat een tussenpunt veranderd was. Met een checksum had ik een fout eruit kunnen halen.
mistraller Geplaatst 5 oktober 2009 Geplaatst 5 oktober 2009 Helemaal eens met de stelling. In mijn optiek is de tocht naar de locatie het spel. De laatste 10 meters, waarbij we allemaal weten dat de ontvangst verre van optimaal kan zijn, zouden in mijn ogen gewoon niet zo lastig moeten zijn. Het is zelfs zo dat ik van een hele dag lekker wandelen, uiteindelijk een rotgevoel overhoudt, omdat ik een half uur heb moeten zoeken, vrouw pissig, kind huilen, en dan is het niet meer zo gezellig om even een leuk logje te schrijven. Ik vind het ook respectloos naar de toestemmingsgever. Vooral boseigenaren zullen echt geen toestemming geven als je eerlijk vertelt: "dat de cache zo goed verstopt zal worden, dat mensen 5 tot 30 minuten 10 meter in omtrek rond de cache zullen gaan wroeten" Een beginner mag best wel wat zoekwerk hebben soms, maar het holletje onder de boom/stokjes op een hoopje/verdachte plankje hoort gewoon snel te vinden te zijn. Bovenstaand relaas is wat mij betreft vooral voor multi's van belang. Bij een trad kan je wat mij betreft een ingenieus verstopplekje verwachten, maar dat is dan ook minder vaak in de bossen heb ik het gevoel. Gelukkig zijn er ook ontzettend veel multi's waarbij het eindpunt gewoon een waar genoegen is
seahopke Geplaatst 5 oktober 2009 Geplaatst 5 oktober 2009 Seahopke houdt niet zoveel van zoekwerk, Seahopke wordt liever door de gps direct naar de stash geleid. Seahopke denkt dat het zoekwerk in struiken of met een prikstok in de grond niet tot de essentie van het geocachen hoort. Volgens Seahopke is de essentie van het geocachen het vinden van de coördinaten.
Team WilP Geplaatst 5 oktober 2009 Geplaatst 5 oktober 2009 100% mee eens als de cache verstopt ligt in natuurgebied of op plaatsen waar veel muggles komen. Wil iemand een cache plaatsen die zoekwerk vereist vanwege zijn verstop methode dan dient de locatie daar ook voor uitgezocht worden. De zoekcirkels rond bomen worden de laatste tijd groter en dieper
Team Aragorn Geplaatst 5 oktober 2009 Geplaatst 5 oktober 2009 Dat zijn de vicieuze cirkels ... Als er één cacher rond 10 bomen prikt en wroet omdat niet duidelijk is waar de cache ligt, doet de volgende dat ook, en de volgende, en de volgende ... Groetjes, Fangorn.
Geopatra Geplaatst 5 oktober 2009 Geplaatst 5 oktober 2009 Dat zijn de vicieuze cirkels ...Als er één cacher rond 10 bomen prikt en wroet omdat niet duidelijk is waar de cache ligt, doet de volgende dat ook, en de volgende, en de volgende ... Groetjes, Fangorn. Ik ben het eigenlijk nogal sterk met Aragorn eens. Mijn stelling in deze is dat een cache goed gevonden moet kunnen worden door een cacher. Het is aan de cacheeigenaar om zich af te vragen hoe de cache te plaatsen zdd. hij goed gevonden kan worden door cachers en niet door niet cachers. Dat het mogelijk is stiekem te zoeken cq. te vinden , dus dat MEN niet de aandacht trekt. Het vinden van de cache moet bij voorkeur eenvoudig en logisch zijn. Een cache zodanig verstoppen dat iedereen zich rot zoekt betekent dat de hele omgeving wordt omgeploegd, dat er geen sparke kan zijn van stiekem en dat men dus het risico loopt de aandacht te trekken. Het zou goed zijn te bedenken dat het vinden van de cache de beloning is van een interessante route, waarmee ik bedoel te zeggen dat de pret en het genoegen zit in de route en de opdrachten ed. en niet in het jezelf het leplazarus zoeken naar een cache. Natuurbehoud = goed te localiseren cache. Geopatra.(ergens in zuid Spanje, maar het bloed kruipt.)
mlsn1975 Geplaatst 5 oktober 2009 Geplaatst 5 oktober 2009 Vind dat een hint cryptisch mag zijn. Vind wel dat hints, hints moeten zijn. Een hint: "zie foto" is geen hint maar een verwijzing.
Erben Geplaatst 6 oktober 2009 Geplaatst 6 oktober 2009 Helemaal eens met het bovenstaande maar................Gebruik van een hint doet wel afbreuk aan de essentie van het spelletje........ Zoeken! Ook een punt! De mening van velen dat het bij geocachen meer gaat om de tocht en de puzzel, dan om de eindlocatie slaat natuurlijk vooral op multi's. Bij een traditional kan het zoeken zelf de uitdaging zijn. Maar het zou zeker fijn zijn als de verstopplaats zo wordt gekozen dat het zoeken geen wroetsporen achterlaat.
topzoekertje Geplaatst 6 oktober 2009 Geplaatst 6 oktober 2009 De mening van velen dat het bij geocachen meer gaat om de tocht en de puzzel, dan om de eindlocatie slaat natuurlijk vooral op multi's.Bij een traditional kan het zoeken zelf de uitdaging zijn. Maar het zou zeker fijn zijn als de verstopplaats zo wordt gekozen dat het zoeken geen wroetsporen achterlaat. Ik vind dat je een traditional in een natuurgebied op dezelfde wijze moet verstoppen als een multi. Ook daar moet het gaan om de wandeling er naar toe en niet om het zoeken. In het buitenland is dat ook de gebruikelijke manier om caches in een bos te verstoppen. Een mooie wandeling er naar toe en vervolgens een eenvoudig te vinden cache.
Aanbevolen berichten