Spring naar bijdragen

Het Opruim Cachen Is Begonnen


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Waar 'men' natuurlijk heel goed rekening mee moet houden, is dat de cache weliswaar bij geocaching.com gearchiveerd wordt, maar nog 'springlevend' is bij een van de andere organisaties.

Een blik in het fysieke logboek zal daar meestal wel uitsluitsel over geven...

 

Goeie tip, maar als een cache gearchiveerd wordt is het dus altijd handig om er wel een "write note" bij te plaatsen.

En waarom zou je hem bij .com weghalen en wel bij .terra of .global laten liggen? En dan ook nog precies hetzelfde?

Leuk voor wie eens van club veranderd, zelfde route en cache onder een andere pet, lekker vernieuwend :lol1: .

Reden om alleen uit de database van .com ook de enige echte caches te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het uitgangspunt van het opruimen en het in een leuk jasje steken ervan heel erg goed! :lol1:

 

Maar waarom schandpaal, dat is niet nodig en niet leuk.

 

Je mag dus best trots hier melden dat je weer een cache hebt geruimd, dat zegt iets positiefs over jezelf, over de cachelegger zegt het dan niks negatiefs.

 

Goed dat er rekening gehouden wordt met hoelang de cache al in het archief ligt. Ga je uit van dat men een goede reden had om hem niet te ruimen, dan biedt je dus hulp.

 

De enige lijst die ik wel nuttig zou vinden, is die van langst gearchiveerde caches, dat die als eerst worden geruimd.

 

Lekker doorgaan met Het Opruim Cachen, zolang je niet caches die per ongeluk in het archief belandt zijn, al ruimt voordat de eigenaar een kans heeft gehad het te herstellen. :thumbup:

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwacht niet dat er veel mensen zijn die de gearchiveerde caches gaan bekijken(op het inet)om te checken of er mss nog wel wat zou kunnen liggen.

De verantwoording ligt bij de legger in de eerste plaats en als deze om wat voor reden dan ook niet zelf kan opruimen, wat is er dan mis met het op een lijst zetten van deze caches.

Eventueel met de optie om degene die hem opruimt nog een found log te gunnen?

Degene die hem gaat opruimen plaatst een note op de cachepagina dat hij dan en dan gaat zodat anderen weten dat ze niet meer hoeven gaan om maar eens een kwartje op te gooien.

 

Breng het op de juiste manier en er is geen schandpaal nodig.

 

Gooi ik het kwartje nog maar een keer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is er behalve bij de kaarten nog ergens een mogelijkheid om gearchiveerde cache te zijn want die argief kaart kan je niet in zoemen en aan gezien het gewoon helemaal zwart is in mijn buurt en dat is jammer heeft iemand een idee hoe je dit wel zou kunnen zien want ik wil wel eens kijken wat er hier in de buurt allemaal heeft gezeten en misschien wel eens te kijken of er nog wat licht op zo'n locatie en dan uiteraard mocht het nodig zijn opruimen

 

bedankt voor de info groeten alexkw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kun je er wel op inzoomen hoor :lol1: Succes !

 

op mijn kijk manier niet ik ga gewoon via kaarten er naar to verder in zoomen kan ik niet wel een cach een klikken maar er zit hier een zwarte vlek dus als je dat wat meer kan in zoomen zou je het beter en makkelijker kunnen bekijken maar misschien doe ik het verkeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar 'men' natuurlijk heel goed rekening mee moet houden, is dat de cache weliswaar bij geocaching.com gearchiveerd wordt, maar nog 'springlevend' is bij een van de andere organisaties.

Een blik in het fysieke logboek zal daar meestal wel uitsluitsel over geven...

 

Goeie tip, maar als een cache gearchiveerd wordt is het dus altijd handig om er wel een "write note" bij te plaatsen.

En waarom zou je hem bij .com weghalen en wel bij .terra of .global laten liggen? En dan ook nog precies hetzelfde?

Leuk voor wie eens van club veranderd, zelfde route en cache onder een andere pet, lekker vernieuwend :lol1: .

Reden om alleen uit de database van .com ook de enige echte caches te halen.

 

 

Ik vind dit een goed plan net als velen onder ons gelukkig, al denk ik dat de uiteindelijke verantwoording van het opruimen van een cache bij de legger moet liggen. Maar als deze om wat voor reden dit niet doet /kan of wat dan ook waarom zullen wij dat dan niet doen.

 

Nu heb ik toch een paar vragen:

 

1. als we het goed begrijpen kan/mag je elke cache die als gearchiveerd staat vermeld bij .com fysiek ontmantelen?

 

2. ik las hier ergens dat je de route niet zou hoeven te lopen, maar denk dat dit toch wel moet als je alle evt waypoints (plaatjes, markeringen enz) mee zal willen nemen.

 

3. wie is dan de eigenaar van de 'rotzooi' en evt inhoud?

 

 

4. ik begrijp dat je dus een write note zult moeten plaatsen dat de cache nu ook fysiek oprgeruimd is?

 

5. en last but not least..in hoeverre kan je de cache dan als found it loggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik toch een paar vragen:

 

1. als we het goed begrijpen kan/mag je elke cache die als gearchiveerd staat vermeld bij .com fysiek ontmantelen?

 

Absoluut, maar wel even overleggen met de legger, misschien wil die het zelf doen.

 

2. ik las hier ergens dat je de route niet zou hoeven te lopen, maar denk dat dit toch wel moet als je alle evt waypoints (plaatjes, markeringen enz) mee zal willen nemen.

 

Klopt.

 

3. wie is dan de eigenaar van de 'rotzooi' en evt inhoud?

 

De legger (op de TB's en coins na), maar als die zegt: "hou het maar", dan: jij.

 

4. ik begrijp dat je dus een write note zult moeten plaatsen dat de cache nu ook fysiek oprgeruimd is?

 

Wel zo netjes.

 

5. en last but not least..in hoeverre kan je de cache dan als found it loggen?

 

Dat is onzin.

Een gearchiveerde cache loggen als found, is jezelf een beetje voor de gek houden, maar niemand houdt je tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is onzin.

Een gearchiveerde cache loggen als found, is jezelf een beetje voor de gek houden, maar niemand houdt je tegen.

 

Maar het zou wel werken als beloning waarschijnlijk.

Een betere manier is natuurlijk een melding van de legger voor de cache in het archief gaat, zodat de cache nog gedaan kan worden en door een cacher opgeruimd kan worden, vanzelfsprekend met melding.

Misschien naast de proefloperslijst een opruimerslijst maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is onzin.

Een gearchiveerde cache loggen als found, is jezelf een beetje voor de gek houden, maar niemand houdt je tegen.

 

Maar het zou wel werken als beloning waarschijnlijk.

 

 

 

Tja, waarschijnlijk zou het beter werken wanneer er een puntje te verdienen valt, maar hebben we nu voor alles een puntje als beloning voor nodig?

Wat dacht je van; Nog 1x dat bijzondere plekje van deze cache te hebben gezien (want die liggen toch op bijzondere plekjes, waar je anders zo snel niet komt)

of geheel belangenloos, terwijl je toch aan het cachen was, wat rommel in de natuur opgeruimd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is onzin.

Een gearchiveerde cache loggen als found, is jezelf een beetje voor de gek houden, maar niemand houdt je tegen.

 

Maar het zou wel werken als beloning waarschijnlijk.

 

 

 

Tja, waarschijnlijk zou het beter werken wanneer er een puntje te verdienen valt, maar hebben we nu voor alles een puntje als beloning voor nodig?

Wat dacht je van; Nog 1x dat bijzondere plekje van deze cache te hebben gezien (want die liggen toch op bijzondere plekjes, waar je anders zo snel niet komt)

of geheel belangenloos, terwijl je toch aan het cachen was, wat rommel in de natuur opgeruimd.

 

Natuurlijk, dat zou het mooiste zijn.

Daarom is een lijst van opruimers per regio wel een betere optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kun je er wel op inzoomen hoor :lol1: Succes !

 

op mijn kijk manier niet ik ga gewoon via kaarten er naar to verder in zoomen kan ik niet wel een cach een klikken maar er zit hier een zwarte vlek dus als je dat wat meer kan in zoomen zou je het beter en makkelijker kunnen bekijken maar misschien doe ik het verkeerd

 

 

Via de indexpagina naar "Doe het zelf", dan Browservoorkeruren en het vakje achter "Gebruik traditionele cache kaarten i.p.v. GoogleMaps" uit zetten.

Succes!

bewerkt door De Saatjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...