Spring naar bijdragen

Het Opruim Cachen Is Begonnen


Aanbevolen berichten

is er behalve bij de kaarten nog ergens een mogelijkheid om gearchiveerde cache te zijn want die argief kaart kan je niet in zoemen en aan gezien het gewoon helemaal zwart is in mijn buurt en dat is jammer heeft iemand een idee hoe je dit wel zou kunnen zien want ik wil wel eens kijken wat er hier in de buurt allemaal heeft gezeten en misschien wel eens te kijken of er nog wat licht op zo'n locatie en dan uiteraard mocht het nodig zijn opruimen

 

bedankt voor de info groeten alexkw

Tip: Met gebruik van hoofdletters en komma's cq punten, wordt het geheel een stuk beter leesbaar.

 

Gelukkiggebruikjedespatiebalknogwelanderswerdhethelemaaleenzootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

is er behalve bij de kaarten nog ergens een mogelijkheid om gearchiveerde cache te zijn want die argief kaart kan je niet in zoemen en aan gezien het gewoon helemaal zwart is in mijn buurt en dat is jammer heeft iemand een idee hoe je dit wel zou kunnen zien want ik wil wel eens kijken wat er hier in de buurt allemaal heeft gezeten en misschien wel eens te kijken of er nog wat licht op zo'n locatie en dan uiteraard mocht het nodig zijn opruimen

 

bedankt voor de info groeten alexkw

Tip: Met gebruik van hoofdletters en komma's cq punten, wordt het geheel een stuk beter leesbaar.

 

Gelukkiggebruikjedespatiebalknogwelanderswerdhethelemaaleenzootje

 

henietiedereenisperfectzoalsjou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip

 

Een gearchiveerde cache loggen als found, is jezelf een beetje voor de gek houden, maar niemand houdt je tegen.

 

Los van de discussie (Waar ik wel achter sta) vind ik dat ook weer onzin. Als ik een cache ga zoeken (al dan niet op basis van verouderde gegevens) en ik vind die cache en zie thuis bij het loggen dat de cache op het moment dat ik hem vond al ge-archiveerd was, dan log ik hem gewoon.

 

En feitelijk vind ik datzelfde bij een ge-archiveerde cache die je gaat opruimen (mits het niet je eigen cache is natuurlijk en je de hele route hebt gelopen). Je hebt de hele route gelopen en in het logboekje geschreven. Als laatste nog wel, wellicht iets voor een nieuw klassement LTF :thumbup:

 

Kijk, als je van de legger het eindpunt van een multi krijgt en alleen maar het kistje ophaalt, heb je natuurlijk een punt.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik maar denken de Galloway steeds geript word.

Hij wordt dus gewoon op geruimd.

Moet het toch niet gekker worden.

3 maal helemaal weg en 4 maal alleen het logboekje.??

 

Voor de rest vind ik het een goed idee.

Rommel hoort niet thuis in de natuur.

Als het geen functie meer heeft.

Maak er maar een CITO Event van :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip

 

Een gearchiveerde cache loggen als found, is jezelf een beetje voor de gek houden, maar niemand houdt je tegen.

 

Los van de discussie (Waar ik wel achter sta) vind ik dat ook weer onzin. Als ik een cache ga zoeken (al dan niet op basis van verouderde gegevens) en ik vind die cache en zie thuis bij het loggen dat de cache op het moment dat ik hem vond al ge-archiveerd was, dan log ik hem gewoon.

 

En feitelijk vind ik datzelfde bij een ge-archiveerde cache die je gaat opruimen (mits het niet je eigen cache is natuurlijk en je de hele route hebt gelopen). Je hebt de hele route gelopen en in het logboekje geschreven. Als laatste nog wel, wellicht iets voor een nieuw klassement LTF ;)

 

Kijk, als je van de legger het eindpunt van een multi krijgt en alleen maar het kistje ophaalt, heb je natuurlijk een punt.

 

Jan

 

de vraag was inderdaad in relatie tot 1 van de andere vragen die ik gesteld heb vandaag.

 

volgens mij moet je namenlijk als je een gearchiveerde cache nog niet eerder gevonden hebt de gehele route lopen om evt waypoint markeringen te zoeken en te verwijderen . als je dan als laatste de cache vind leek een log mij een mooi eindresultaat. je vind de cache en logt. het is wat anders inderdaad als je weet waar alles ligt, even alles ophaalt en opruimt en weg bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als mensen een beloning leuk vinden, kan er misschien iemand een mooie online oorkonde maken ofzo, géén banner.

Wellicht nog erop hoeveelste cache het is die je hebt geruimd.

 

Die afbeelding kan je dan bij je log, dé laatste log van die cache plaatsen.

Naast de foto's van de restanten natuurlijk, altijd leuk om te zien!

 

idee?

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip

 

Een gearchiveerde cache loggen als found, is jezelf een beetje voor de gek houden, maar niemand houdt je tegen.

 

Los van de discussie (Waar ik wel achter sta) vind ik dat ook weer onzin. Als ik een cache ga zoeken (al dan niet op basis van verouderde gegevens) en ik vind die cache en zie thuis bij het loggen dat de cache op het moment dat ik hem vond al ge-archiveerd was, dan log ik hem gewoon.

 

En feitelijk vind ik datzelfde bij een ge-archiveerde cache die je gaat opruimen (mits het niet je eigen cache is natuurlijk en je de hele route hebt gelopen). Je hebt de hele route gelopen en in het logboekje geschreven. Als laatste nog wel, wellicht iets voor een nieuw klassement LTF ;)

 

Kijk, als je van de legger het eindpunt van een multi krijgt en alleen maar het kistje ophaalt, heb je natuurlijk een punt.

 

Jan

 

LTF klassement bestaat al

en wie staat er bovenaan ?

de eerste LTF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee, lijkt me wat zinvoller dan een zooitje ongeregeld die met veel bombarie en bivakmutsen op een kistje/filmpotje uit de grond of achter een lantaarnpaal trekken!

 

Waarom nou weer zo'n reactie?? Vanwaar de kwalificatie zooitje ongeregeld etc? Gaat uiteindelijk om het zelfde doel alleen de aanpak heeft een andere vorm. Niets mis mee toch zou ik zeggen? Leven en laten leven, cachen en laten cachen ;)

 

grtzz

bewerkt door Cernunnos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankzij dit draadje ben ik 'es even gaan kijken naar enkele ex-caches van me die ik zeven jaar geleden door anderen heb laten adopteren en waarvan enkele inmiddels gearchiveerd blijken te zijn. Al bij de eerste was het meteen raak: de cache is gearchiveerd en de ammobox is weg maar alle waypointplaatjes van de route onderweg zitten nog op de bomen, paaltjes en andere objecten. Zal nog deze week met een schroevendraaier naar dat bos gaan om ze te verwijderen. Want opgeruimd staat netjes.

 

Groet,

Vagebond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook even gekeken wat er nog in de buurt lag en de eigenaren meerdere keren gemaild.

Na geen antwoord de caches bezocht en van deze 2 de resten opgeruimd! :thumbup:

 

GCQY21 en GCQXY5

 

de eigenaar doet zijn naam wel eer aan: 'bende' ........... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook even gekeken wat er nog in de buurt lag en de eigenaren meerdere keren gemaild.

Na geen antwoord de caches bezocht en van deze 2 de resten opgeruimd! :thumbup:

 

GCQY21 en GCQXY5

 

de eigenaar doet zijn naam wel eer aan: 'bende' ........... :thumbup:

 

Nou nou en hoe voelt dat nou? (om dit op het forum te vermelden)

Beetje respect voor je medecachers a.u.b.

 

edit: Om verwaring te voorkomen even wat aangepast

bewerkt door team explorers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terwijl dit fantastische idee alweer dood is gebloed, gaat het echte trash caching gewoon door. Vagebond en Elmasj (groot gelijk hoor, de bende was ineens verdwenen zonder enige vorm van mailing of antwoord op mailing, dus ja, dat voelt goed neem ik aan). Ik durf te wedden dat de rest er ook gewoon nog ligt.

 

Vandaag alweer een verroestte ammobox opgehaald. Dit keer nog niet zo'n lang gearchiveerde cache, maar ik was toch in de buurt van een CITO event. Twee vliegen in 1 klap!

 

Overigens vraag ik me af of deze er ook nog ligt sinds 2002? Want niets wijst erop dat ie later is weggehaald NA archivering. Trash caching wordt trouwens wel vaker gedaan, kijk maar naar deze log

 

August 21, 2005 by sTeamTraen (4260 found)

I was in the area today, so I checked (since I knew exactly where the cache should be). The cache is indeed gone. I trashed out the bag which S&E had left (it was leaking anyway).

 

Nick

 

Het jammere is alleen dat zeker 80% blijft liggen na archivering, niet alleen de eindcaches maar ook de aangebrachte waypoints! Ik blijf dus aandacht vragen voor het opruimen van in ieder geval je eigen caches. Net zo goed als onderhoud hoort ook opruimen erbij. En ik ben heus niet het braafste jongentje van de klas, maar een club die zichzelf natuur- en outdoorminded vindt, CITO events maakt, en gebruik maakt van andermans omgeving/eigendom hoort in ieder geval zijn eigen rotzooi op te ruimen.

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zondag kwamen we tijdens het zoeken naar een nieuwe multi langs de plek waar twee ammo boxes lagen van ondertussen 2 gearchiveerde caches.

 

Wij ware benieuwd of die er nog zouden liggen omdat we wisten dat de eigenaar weinig tot niks meer aan geocachen doet. En ja hoor er lagen twee nog mooie kisten. Deze plus de aangebrachte nabije tags verweiderd en ze zullen natuurlijk reincarneren als nieuwe caches in de toekomst.

 

Opgeruimd staat netjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...