Spring naar bijdragen

Het Opruim Cachen Is Begonnen


Aanbevolen berichten

speciaal voor Post@co klikker de klik

 

maar je hoeft de caches niet te gaan lopen.

vaak ligt er al een nieuwe cache op die locatie.

ook al gezien dat oude wp,s worden gebruikt.

 

soms doorsnijd een nieuwe cache de route van een oude.

 

dus mogelijkheden genoeg om wat tegen te komen.

 

maar ook rotzooi in en om een bestaande cache.

vaak lege doosjes en plastic zakjes aan getroffen in een cache.

die kan je dan meenemen en in een bak droppen die er voor gemaakt is !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ongeacht of onze mening hierover nou positief of negatief is tov de luie kl**tz*kken die hun zooi niet opruimen.(de overledenen en andere omstandigheden daar gelaten)

Hoe moet eea op poten gezet worden?

Komt er een database waarin komt te staan welke caches in het archief zijn en nog opgruimd moet worden?>

Of moeten we op de gok maar gearchiveerde caches gaan bezoeken om te kijken of ze er nog liggen?

 

*ziet zichzelf alle cc al langs gaan**NOT*

 

Lees vooral de laatste logjes en kijk hoe en waarom een cache gearchiveerd is. Daaruit kan je vaak al genoeg informatie halen.

 

Ik verwacht niet dat mensen hier gaan melden dat ze hun eigen of een reeds gearchiveerde cache opgeruimd hebben, dat kan het beste met een "write note" bij de cache. Dan kan een trash cacher zien dat ie daar niet meer heen hoeft :huh:

 

Uiteindelijk wil ik met dit draadje in ieder geval de aandacht vestigen op het feit dat er niet altijd wordt opgeruimd na archivering.

Vergelijk het maar met de Mount Everest en andere mooie lokaties die vervuild raken omdat "men" tijdens de expeditie alleen aan zichzelf denkt. Ik ben er geweest en na mij de zondvloed.

Of hou het dichterbij, hoe vaak zie je geen vervuilde oevers waar vissers zo graag hun hengel uitgooien? Wel genieten van de rust en omgeving, maar je rotzooi meenemen...nee, dat is teveel gevraagd.

 

De afgelopen 50 jaar hebben klimmers een hoop afval op de Mount Everest achtergelaten. Zuurstofflessen, kleding, tenten. In totaal lieten veel mensen de afgelopen 50 jaar ongeveer 50 ton afval achter. Dat is ongeveer 44,4 kilo per succesvolle klimmer. Natuurlijk kan dit niet eeuwig doorgaan. En daarom zijn er plannen om opruimexpedities te organiseren. Men wil om te beginnen ongeveer 2,4 ton afval van de berg verwijderen.

==================================

India begint douane-expeditie op Mount Everest

NEW DELHI - Een groep van 28 Indiase grenswachten begint eind augustus aan een expeditie op de Mount Everest. Ze gaan de top van de hoogste berg ter wereld (8848 meter) bedwingen en de rommel opruimen die andere bergbeklimmers er hebben achtergelaten in de afgelopen jaren.

 

Dat meldden Palaniappan Chidambaram, de minister van Binnenlandse Zaken in India, en deelnemers aan de expeditie woensdag. Acht leden van de grenspolitie zullen op ski's terugkeren naar het basiskamp op 5.300 meter hoogte. De overige twintig deelnemers aan de een maand durende expeditie keren te voet terug.

 

De grenswacht bewaakt samen met het Indiase leger de grens tussen India en het buurland China. De Mount Everest ligt op de grens van China en Nepal, een ander buurland van India.

 

Milieuorganisaties klagen al jaren over de grote hoeveelheid afval op de berg. Veel klimmers nemen niet de moeite om hun afval mee terug te zeulen naar het basiskamp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik beken schuld: her en der ligt nog wel wat.

 

Moet ik me nu gaan schamen dan?

 

Overigens: team Nessa , een beetje rustiger aan mag best wel, hoor.

 

Ik ben in ieder geval niet dood, dus geen uitzondering.

Ook ben ik nog actief. Ik reageer overal op, lees iedere log ,gc.nl is mijn startpagina van IE en van Firefox, ik plaats caches, ik repareer caches, ik geef cachers tips, advies en heb een grote bek op het forum. En iedere weekeinde ga ik op zoek naar kwaliteitscaches, samen met mijn lief.

 

MAAR:ik ben niet heilig en dus val ik onder de doelgroep van dit lijntje.

 

En nu ga ik lekker slapen, zonder wakker te liggen.

 

Geopatra.

 

ps: wat ik hiermee bedoel? Je moet ook weer niet overdrijven met die schandpaal !

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruim 44 kilo per succesvolle klimmer laat hij achter lees ik.

Hoeveel kilo neemt hij dan in hemelsnaam mee die bult op???

 

Per succesvolle klimmer dus. Al die sukkels die van de berg gelazerd zijn tellen wel mee in de vuilnisbelt maar zijn niet meer te achterhalen.... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

speciaal voor Post@co klikker de klik

 

maar je hoeft de caches niet te gaan lopen.

vaak ligt er al een nieuwe cache op die locatie.

ook al gezien dat oude wp,s worden gebruikt.

 

soms doorsnijd een nieuwe cache de route van een oude.

 

dus mogelijkheden genoeg om wat tegen te komen.

 

maar ook rotzooi in en om een bestaande cache.

vaak lege doosjes en plastic zakjes aan getroffen in een cache.

die kan je dan meenemen en in een bak droppen die er voor gemaakt is !

Ik was ook zeker niet van plan gearchiveerde caches te gaan lopen, maar was gewoon nieuwsgierig wat er allemaal ooit hier in de buurt van groningen gelegen heeft. Ik gebruik de kaarten hier op GC.nl nooit, dus vandaar dat ik niet wist dat er een "gearchiveerd" knopje was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees vooral de laatste logjes en kijk hoe en waarom een cache gearchiveerd is. Daaruit kan je vaak al genoeg informatie halen.

 

Ik verwacht niet dat mensen hier gaan melden dat ze hun eigen of een reeds gearchiveerde cache opgeruimd hebben, dat kan het beste met een "write note" bij de cache. Dan kan een trash cacher zien dat ie daar niet meer heen hoeft

 

Ik verwacht niet dat er veel mensen zijn die de gearchiveerde caches gaan bekijken(op hjet inet)om te checken of er mss nog wel wat zou kunnen liggen.

De verantwoording ligt bij de legger in de eerste plaats en als deze om wat voor reden dan ook niet zelf kan opruimen, wat is er dan mis met het op een lijst zetten van deze caches.

Eventueel met de optie om degene die hem opruimt nog een found log te gunnen?

Degene die hem gaat opruimen plaatst een note op de cachepagina dat hij dan en dan gaat zodat anderen weten dat ze niet meer hoeven gaan om maar eens een kwartje op te gooien.

 

Breng het op de juiste manier en er is geen schandpaal nodig.

 

Overigens: team Nessa , een beetje rustiger aan mag best wel, hoor.

 

Hoezo rustig aan, zeg ik wat verkeerd??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens: team Nessa , een beetje rustiger aan mag best wel, hoor.

 

Hoezo rustig aan, zeg ik wat verkeerd??

 

 

Dit:

Ongeacht of onze mening hierover nou positief of negatief is tov de luie kl**tz*kken die hun zooi niet opruimen
.......vind ik nu niet bepaald genuanceerd ! :huh:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens: team Nessa , een beetje rustiger aan mag best wel, hoor.

 

Hoezo rustig aan, zeg ik wat verkeerd??

 

 

Dit:

Ongeacht of onze mening hierover nou positief of negatief is tov de luie [lelijk woord] die hun zooi niet opruimen
.......vind ik nu niet bepaald genuanceerd ! :huh:

 

Geopatra.

 

Als je gewoon te beroerd bent om het op te ruimen ben je gewoon zo.

Er wordt zo over kwaliteit en de mooie natuur gediscuseerd, dan hoort je zooi opruimen er ook bij.

Heb je een excuus om het zelf niet op te ruimen, al dan niet de waarheid, dat laat ik maar in het midden, daar wordt toch wel over gepraat, prima.

 

 

Edit:enig overleg achter de schermen verteld mij dat mijn woordkeuze schijnbaar verkeerd is.

Bij deze dus mijn excuus voor het woord, maar niet voor mijn mening.

bewerkt door team nessa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, dat je op de kaart de caches kan zien die er ooit zijn geweest.

Zie ik meteen dat een cache die ik in gedachten heb er in het verleden ook al eens is geweest :huh:

De andere locaties die ik in gedachten heb zijn nog niet eerder bedacht :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...