Spring naar bijdragen

Het Opruim Cachen Is Begonnen


Aanbevolen berichten

ik ben er van overtuigt dat het merendeel van de geargiveerde cache's met bijbehorende tussenpunten nog gewoon op hun plek zitten, voor zo ver ze niet geript zijn natuurlijk

een open veld met genoeg werk ligt er voor de opruimcachers, daarna een handeltje opzetten met de cacheboxen onder de noemer cachebox te koop met "ervaring"

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op dit moment liggen in huize Bloodwoosj 5 stuks geo-afval in de vorm van gearchiveerde caches (2 x NL, 2 x B, 1 x D). Bij één van de vijf zat er nog een TB in die weer verder op reis is gestuurd.

Bij iedere meegenomen cache (allen op moment van aantreffen tussen 2 en 11 maanden gearchiveerd) is er zowel een note op de cachepagina geplaatst als een mailtje naar de owner gegaan.

Drie owners cachen nog steeds actief, eentje cacht blijkbaar niet meer maar logt wel nog regelmatig in en eentje is ermee gekapt.

Trieste balans: geen der owners heeft ook maar een kik gegeven na note en mail.

Ik vermoed daarom dat Barny zijn overtuiging inderdaad aardig in de richting komt. Wat ik echt jammer vind is dat er cachers zijn die actief blijven en dan toch hun gearchiveerde cache niet opruimen.

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoezo heksenjacht.

je ruimt de keuken toch ook op als je gekookt hebt !

Juist. ;)

 

Om de vergelijking even door te trekken:

Als je gekookt hebt maak je schooj. En als je niet schoon maakt komt dat NIET op een website te staan.

Als je een cache archiveert ruim je op. En als je niet opruimt komt dat NIET op een website te staan.

 

Oftwel, met een vergelijking kan je linksaf argumenteren en met dezelfde vergelijking kan je rechtsaf argumenteren. Kortom, een vergelijking is geen argument.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp me niet verkeerd :eek:

 

Idee en initiatief, uitstekend.

 

Uitwerking... en dan bedoel ik hoe je om wilt gaan met 'niet-opruimers', heb ik mijn bedenkingen over.

Je weet niet altijd waarom een cache niet opgeruimd is.

Een PM of email lijkt me dan geschikter dan het breeduit op een forum vermelden.

 

Weet ik! Maar die fase is dan al een tijdje gepasseerd. Indien men geen antwoord geeft op "write notes" en PM, tja dan mag er best een klein beetje aandacht voor deze gearchiveerde en niet geruimde caches komen. Het geeft mij hetzelfde gevoel als figuren die hun leeg blikje drinken van zich af gooien terwijl een prullenbak gewoon in het zicht staat.

En ja, het kan allemaal erger, betutteling en de wereldpolitiek blablabla......

Maar in dit geval gaat het om het geocachen en hoe om te gaan met ouwe meuk die blijft liggen! Stukje bewustwording bij degenen die het aangaat! En positief bezig zijn met deze "sport".

Ik loop al langer met dit "draadje" in mijn hoofd, heb zelfs vergevorderde plannen voor een zwerfafvalcache en vond de tijd rijp dit eens te lanceren. Iedereen weet het, maar niemand zegt of doet wat. En daar is dit forum voor.

 

Op dit moment liggen in huize Bloodwoosj 5 stuks geo-afval in de vorm van gearchiveerde caches (2 x NL, 2 x B, 1 x D). Bij één van de vijf zat er nog een TB in die weer verder op reis is gestuurd.

Bij iedere meegenomen cache (allen op moment van aantreffen tussen 2 en 11 maanden gearchiveerd) is er zowel een note op de cachepagina geplaatst als een mailtje naar de owner gegaan.

Drie owners cachen nog steeds actief, eentje cacht blijkbaar niet meer maar logt wel nog regelmatig in en eentje is ermee gekapt.

Trieste balans: geen der owners heeft ook maar een kik gegeven na note en mail.

Ik vermoed daarom dat Barny zijn overtuiging inderdaad aardig in de richting komt. Wat ik echt jammer vind is dat er cachers zijn die actief blijven en dan toch hun gearchiveerde cache niet opruimen.

Greetz, Bloodwoosj.

 

Dat bedoel ik dus :cry:

 

Ben wel blij dat zelfs Barny, ons kritisch geweten van .NL, zich wel in dit draadje kan vinden.

Bovendien is zo'n geel Bussie al of niet voorzien van een aanhanger prima geschikt als cache-vuilnis-wagen!

En bij ieder event de cachedoosjes die niet lek zijn weer uitdelen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoezo heksenjacht.

je ruimt de keuken toch ook op als je gekookt hebt !

Juist. :cry:

 

Om de vergelijking even door te trekken:

Als je gekookt hebt maak je schooj. En als je niet schoon maakt komt dat NIET op een website te staan.

Als je een cache archiveert ruim je op. En als je niet opruimt komt dat NIET op een website te staan.

 

Oftwel, met een vergelijking kan je linksaf argumenteren en met dezelfde vergelijking kan je rechtsaf argumenteren. Kortom, een vergelijking is geen argument.

 

Maar waarom zijn we nu zo bang om negatief in het daglicht te komen staan? We ruimen toch alles op ;) ?

Je kunt zeggen, dank je wel, ik was het vergeten. Of men denkt f*ck it, de wereld draait toch wel door!

Alleen zeg ik dan; ga dan aub ergens anders spelen of ruim je zooi op!

Zie het als een uitdaging om nu eens niet te rennen voor de zoveelste FTF, maar ren eens voor een cache opruim actie!

En dan alleen in je eigen omgeving of als je er toch langs komt. Hoewel het best grappig is om een reeds jaren gearchiveerde cache weer op te duiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"...Uiteraard zullen de excuses dan ook rondvliegen. Als er maar over nagedacht wordt..."

 

Toch wel een prettig idee als je dood gaat en je hebt je cache niet opgeruimd...

 

Zucht ;)

 

wij hebben een cache die we binnenkort willen archiveren. misschien dat iemand langs kan gaan om het potje op te ruimen zodat wij op onze luie gat kunnen blijven zitten. :eek::P:P

 

Nog meer zucht :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongeacht of onze mening hierover nou positief of negatief is tov de luie [lelijk woord] die hun zooi niet opruimen.(de overledenen en andere omstandigheden daar gelaten)

Hoe moet eea op poten gezet worden?

Komt er een database waarin komt te staan welke caches in het archief zijn en nog opgruimd moet worden?>

Of moeten we op de gok maar gearchiveerde caches gaan bezoeken om te kijken of ze er nog liggen?

 

*ziet zichzelf alle cc al langs gaan**NOT*

bewerkt door team nessa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongeacht of onze mening hierover nou positief of negatief is tov de luie kl**tz*kken die hun zooi niet opruimen.(de overledenen en andere omstandigheden daar gelaten)

Hoe moet eea op poten gezet worden?

Komt er een database waarin komt te staan welke caches in het archief zijn en nog opgruimd moet worden?>

Of moeten we op de gok maar gearchiveerde caches gaan bezoeken om te kijken of ze er nog liggen?

 

*ziet zichzelf alle cc al langs gaan**NOT*

Precies, ik voel pas de behoefte om gearchiveerde caches te gaan zoeken als alle niet gearchiveerde caches in een ruime straal zijn gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...