Spring naar bijdragen

Mooiste Eindstash/cachebehuizing Aller Tijden


GeoVlinder

Aanbevolen berichten

Mooie lijstjes. De vraag is of alle cache-eigenaren hun cache daar op willen hebben, vooral als het een verrassing moet zijn dat de cache 'mooi' verstopt is. Maar misschien dat een algemene lijst geen kwaad kan.

 

Hoge correlatie met de Geo d'Or lijst, ook. Een goede verstoptechniek/-behuizing draagt bij aan de leukheid van de cache, maar ook zie je dat wanneer de eindplek goed in elkaar zit de rest ook klopt, hetgeen een echt goede totaal-ervaring oplevert.

 

Toevoegingen:

Two the Power van Pyne.

College Cache van Team Dalamot.

 

 

 

Orderbos en het mysterie van de beerput was voor ons tot nu toe wel een hele mooie. Zowel de wandeling, als de waypoints erg leuk verstopt.

Als je dan ook nog tussen de 25 en 30 graden de stash moet staan opgraven ...

 

Graven ?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor ons absoluut Avatar en het doodshoofd.

Niet te beschrijven zo mooi. Al een poos geleden dat we die gedaan hebben, maar we hebben het er nog steeds over.

We raden deze cache ook aan iedereen aan en ook deze mensen vinden hem erg tof.

 

Daarnaast is de andere van Dukkie - Het orderbos en het mysterie van de beerput ook erg leuk gedaan.

We zagen net dat de nieuwste cache van Dukkie (over Indiana Jones) net gepubliceerd is. Deze gaan we dan ook zeker doen.

Verder kunnen we ons alleen maar aansluiten bij vele andere meningen.

Dalamot (Lopik e.o.) weet caches prachtig te verstoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer het eens via de volgende link. Daar kan je een eigen bookmark maken, waarin je bv alle caches van dit dit draadje opneemt, zodat je altijd een lijstje hebt. Er zijn veel bookmarks in omloop, gemaakt door geo-cahcers met allerlei verzameling en sorteringen van caches.

PS. vergat te melden dat je dan wel Premium member moet zijn.........

 

http://www.geocaching.com/bookmarks/

 

Wij hebben zo'n bookmarklijstk, alleen niet openbaar. Omdat we niet al te veel over caches willen verraden.

Houden hem wel zelf bij om zo iemand te kunnen helpen als die een leuke cache zoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie caches, dus: route, omgeving, wp's én eindstash worden tesamen beoordeelt via het Geo d'Or systeem.

 

Maar ik ben heel benieuwd, los vd route en andere zaken, welke eindstash jullie het meest mooi, origineel, creatief, perfect gecamoufleerd, lachen of in ieder geval zeer bijzonder vinden.

Dus niet de plek waar de cache ligt, maar de cache zelf!

 

Wat is jouw favoriete eindstash allertijden?

 

We horen vaak de mooiste verhalen, maar wij hebben tot nu toe niet veel bijzondere cache-behuizingen gevonden, dus zijn erg benieuwd waar we ze moeten zoeken. Zo hopen we een mooi lijstje, bij elkaar te krijgen, waar iedereen natuurlijk gebruik van kan maken.

 

Volgend jaar zomer, misschien een tour de Hollandia, via allemaal caches met mooi gemaakte eindstashes?

En dan overnachten bij collega-cachers..... :thumbup:

 

groetjes GeoVlinder

 

 

Het zal heus niet de mooiste aller tijden zijn, maar qua techniek en technisch geknutsel is dit een topper.

Ga deze maar eens doen: Genezend Kruid.

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC18CGC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie: Dit weekend liepen we Pantera Leo II . De cachecontainer is in overeenstemming met een veelheid aan voorwerpen die je onderweg al tegenkomt en doet de dorstige geocacher toch op zijn minst glimlachen.

 

Ik zeg er verder niet zoveel over om geen spoilers weg te geven.....

 

 

Onze meest favoriete eindstash was trouwens die van het rondje Bernheze, deels door het clevere gedoe met code maar ook door het "eindelijk.." gevoel na 50+ tradi's.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orderbos en het mysterie van de beerput was voor ons tot nu toe wel een hele mooie. Zowel de wandeling, als de waypoints erg leuk verstopt.

Als je dan ook nog tussen de 25 en 30 graden de stash moet staan opgraven ...

 

Graven ?!

 

Ja echt wel, zo'n 30 cm

Hoort er helemaal bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orderbos en het mysterie van de beerput was voor ons tot nu toe wel een hele mooie. Zowel de wandeling, als de waypoints erg leuk verstopt.

Als je dan ook nog XXXX.

 

XXX??

 

Ja echt wel, XXXX

Hoort er helemaal bij

 

Beetje jammer dat dit op het forum verteld wordt, volgens mij was het juist de bedoeling van dit draadje dat bij de aanbevolen caches NIET wordt vermeld hoe de cache verstopt is.

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orderbos en het mysterie van de beerput was voor ons tot nu toe wel een hele mooie. Zowel de wandeling, als de waypoints erg leuk verstopt.

Als je dan ook nog XXXX.

 

XXX??

 

Ja echt wel, XXXX

Hoort er helemaal bij

 

Beetje jammer dat dit op het forum verteld wordt, volgens mij was het juist de bedoeling van dit draadje dat bij de aanbevolen caches NIET wordt vermeld hoe de cache verstopt is.

Er staat een duidelijke hint op de cache pagina, waaruit duidelijk wordt dat er gegraven moet worden, en ook in veel van de logjes is het te lezen. Dus iemand die de tocht enigzins voorbereidt en de logjes/omschrijving goed leest weet dat er gegraven moet worden. Er wordt dus niet heel erg veel gespoilerd in mijn opmerking. [of beter gezegd, ik was erg blij dat ik de logjes wel gelezen had en een schepje meegenomen had] volgens mij heb ik zelfs ooit ergens gelezen dat Dukkie zelf nog aangaf dat een schep handig was bij de stash.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat een duidelijke hint op de cache pagina, waaruit duidelijk wordt dat er gegraven moet worden, en ook in veel van de logjes is het te lezen. Dus iemand die de tocht enigzins voorbereidt en de logjes/omschrijving goed leest weet dat er gegraven moet worden. Er wordt dus niet heel erg veel gespoilerd in mijn opmerking. [of beter gezegd, ik was erg blij dat ik de logjes wel gelezen had en een schepje meegenomen had] volgens mij heb ik zelfs ooit ergens gelezen dat Dukkie zelf nog aangaf dat een schep handig was bij de stash.

 

In de hint

Dek de cache weer goed af met zand!
staat anders niet vermeld met hoeveel cm ;)

 

Op de cachepagina (dus excl. de logs) staat niets vermeld over een schep. Maar ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat het 'carambalig' is om op de eindlocatie te ontdekken dat je een bepaald gereedschap nodig hebt die je niet bij je hebt. Dus ja, tenzij Dukkie ergens een schep had verstopt die je kon gebruiken had hij dat eigenlijk wel moeten vermelden als 'noodzakelijk'. Maar goed dat je dat nog kan lezen in de logs en de bookmarklist ;)

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat een duidelijke hint op de cache pagina, waaruit duidelijk wordt dat er gegraven moet worden, en ook in veel van de logjes is het te lezen. Dus iemand die de tocht enigzins voorbereidt en de logjes/omschrijving goed leest weet dat er gegraven moet worden. Er wordt dus niet heel erg veel gespoilerd in mijn opmerking. [of beter gezegd, ik was erg blij dat ik de logjes wel gelezen had en een schepje meegenomen had] volgens mij heb ik zelfs ooit ergens gelezen dat Dukkie zelf nog aangaf dat een schep handig was bij de stash.

 

In de hint

Dek de cache weer goed af met zand!
staat anders niet vermeld met hoeveel cm ;)

 

Op de cachepagina (dus excl. de logs) staat niets vermeld over een schep. Maar ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat het 'carambalig' is om op de eindlocatie te ontdekken dat je een bepaald gereedschap nodig hebt die je niet bij je hebt. Dus ja, tenzij Dukkie ergens een schep had verstopt die je kon gebruiken had hij dat eigenlijk wel moeten vermelden als 'noodzakelijk'. Maar goed dat je dat nog kan lezen in de logs en de bookmarklist ;)

Ach, het bleek ook te kunnen met materiaal dat in de omgeving zwerft. Geeft je nog meer het idee dat je iets geweldigs aan het doen bent (en kost wat meer tijd) [;)]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In je verzameling "mooiste stashplekken" hoort zeker 't Spinnenweb (GC1533C) thuis! Trouwens de makers van 't Spinnenweb, Soekeloekie, kan er wat van wat betreft creatieve, vernuftige bouwsels voor stashes en tussenwaypoints.

Hartelijke groet van de Buterianen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs PapaVlinder, die de lol van het cachen niet echt meer inzag, heeft er nu wel weer zin in gekregen.

 

Inderdaad, ik hoef niet meer info dan de GCcode vd cache en een linkje is ook wel makkelijk!

Verder laat ik me graag verrassen, wat het nou precies is, als het maar bijzonder is.

 

Motiveren waarom bijzonder, bijv. creatief, kan ook zonder spoilers.

Spoileren is zeker niet de bedoeling van dit draadje.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overzichtkaartje Mooiste Stashes van Nederland:

 

Klik hier

 

Zoals je kan zien, liggen de meeste mooiste stashes in het midden van Nederland.

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Ik heb natuurlijk het coord bovenaan de pagina gebruikt, niet het eindcoord, die heb ik ook niet.....nog niet.

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lijst even bekeken en er staan er zeker enkele mooie bij die wij al gedaan hebben.

Ook leuke eindbehuizingen zijn:

Van Gevelsteen naar Edelsteen (Dalamot)

Duiten en Dukaten (Dalamot)

Micro zilver "haven" (Dalamot)

De brandblusser (de Duintoppers)

Hogere Wiskunde (Williii Carrotte)

 

En dan hebben we zelf ook nog twee caches, dat niet zomaar een doosje is:

Snuffeldoos en *BaJo* wandelen door Zuidland

Cachequiche

 

EDIT: nog wat toevoegingen

bewerkt door BaJo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overzichtkaartje Mooiste Stashes van Nederland:

 

Klik hier

 

Zoals je kan zien, liggen de meeste mooiste stashes in het midden van Nederland.

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Ik heb natuurlijk het coord bovenaan de pagina gebruikt, niet het eindcoord, die heb ik ook niet.....nog niet.

 

Hoi Geovlinder,

mooi en handig kaartje.

Ik loop vooruit op de feiten maar je kan de nieuwe van Dukkie raiders of the lost Ark er alvast in hoofdletters bij zetten. (proefloper)

 

Langzaam :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...