Spring naar bijdragen

Verwaarloosde Caches, onderhoud nodig


Aanbevolen berichten

Zo af en toe kom je ze tegen: caches die niet meer onderhouden worden en die op beschikbaar blijven staan omdat de eigenaar niet reageert op logs! Wat kan je daar mee doen? Kruimeldief een melding geven werkt niet, want die is per email totaal onbereikbaar!

 

Voorbeeld van zo een cache: De Cock en de moord op een voetstuk, GCGWMP.

Erg leuke maar moeilijke puzzel, waarvan ik de oplossing bijna in handen heb. Maar volgens de laatste logger is de verstopplaats een bouwplaats en er zijn slechts resten van de cache aangetroffen. En de owner is sinds november niet meer actief op gc.com en reageert niet op mail!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voorbeeld van zo een cache: De Cock en de moord op een voetstuk, GCGWMP.

Erg leuke maar moeilijke puzzel, waarvan ik de oplossing bijna in handen heb. Maar volgens de laatste logger is de verstopplaats een bouwplaats en er zijn slechts resten van de cache aangetroffen. En de owner is sinds november niet meer actief op gc.com en reageert niet op mail!

 

Inderdaad een duidelijk geval van een cache die rijp is voor het archief:

 

69f5edc2-f4c6-4e83-9428-132f526bdbd0.jpg

 

Dat een cache vernield wordt kan altijd gebeuren, maar als er vervolgens geen onderhoud wordt gepleegd en niet op mailtjes wordt gereageerd dan houdt het gewoon op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimeldief zou bereikbaar moeten zijn via PM op gc.com.

 

Je kan PMen wat je wilt op het forum van .com, maar daar kom ik nooit. Ik kan het hier al niet allemaal volgen. Op het forum van .com sta ik volgens mij ook niet als reviewer. En het reviewerforum, daar kunnen jullie weer niet komen. Ik hoef ook geen email van caches die niet kloppen of van cachers die niets aan onderhoud doen.

Er is maar een optie als je denkt dat een cache onderhoud nodig is en dat is een need maintenance note op de cachepagina. Vind je dat het gearchiveerd moete worden dan is de enige optie een need archived note te plaatsen. Die opties zijn er niet voor niets.

 

Daarvan krijgen alle reviewers, inclusief de admins van geocaching.com, allemaal een notification. En degene die dan zin heeft en de tijd er voor heeft kan daar dan wat aan gaan doen. Het heeft voor mij in ieder geval geen prioriteit 1. Het reviewen van nieuwe caches komt bij mij op de eerste plaats, daarna "de rest, inclusief email".

 

En op twitter ben ik redelijk goed bereikbaar omdat ik dat altijd op de achtergrond heb lopen als ik aan het reviewen ben of eens wat voor mezelf aan het doen ben voor de laptop :) Gewoon openbaar voor iedereen. Dat scheelt me meer tijd dan iets als skype en andere instant messengers. Email krijg ik genoeg en dat heeft bij mij de allerlaagste prioriteit. Immers, als men met een geocache bezig is dan is de communicatie in principe alleen via reviewernotes op de cachepagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarvan krijgen alle reviewers, inclusief de admins van geocaching.com, allemaal een notification. En degene die dan zin heeft en de tijd er voor heeft kan daar dan wat aan gaan doen. Het heeft voor mij in ieder geval geen prioriteit 1. Het reviewen van nieuwe caches komt bij mij op de eerste plaats, daarna "de rest, inclusief email".

 

En op twitter ben ik redelijk goed bereikbaar omdat ik dat altijd op de achtergrond heb lopen als ik aan het reviewen ben of eens wat voor mezelf aan het doen ben voor de laptop :) Gewoon openbaar voor iedereen. Dat scheelt me meer tijd dan iets als skype en andere instant messengers. Email krijg ik genoeg en dat heeft bij mij de allerlaagste prioriteit. Immers, als men met een geocache bezig is dan is de communicatie in principe alleen via reviewernotes op de cachepagina.

 

Ik krijg wel eens de impressie dat je nogal overwerkt bent. Is het geen tijd om een extra reviewer aan te stellen?

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Email krijg ik genoeg en dat heeft bij mij de allerlaagste prioriteit. Immers, als men met een geocache bezig is dan is de communicatie in principe alleen via reviewernotes op de cachepagina.

 

Maar wat als men later een wijziging in de cachetype (bv van trad naar multi) of coördinaten wil aanbrengen? Ik begrijp dat je nieuwe caches een hogere prioriteit geeft, maar ik denk eerlijk gezegd dat je toch iets te makkelijk denkt over gevraagde cache-aanpassingen :).

 

Want men kan daarover alleen via de mail-optie op je profielpagina met je contact opnemen omdat je geen automatisch bericht krijgt van na de publicatie geplaatste reviewernotes. En ze kunnen je niet of slecht bereiken omdat je volgens eigen zeggen nauwelijks naar je mail krijgt. Het lijkt me niet de bedoeling dat bevriende cachers hen uiteindelijk helpen door je aandacht ervoor te vragen via twitter :)

 

Mijn goedbedoelde advies is dan ook om als het even kan toch ietsje vaker te kijken naar de mail die je als reviewer ontvangt :)

En misschien zou je Hawkeyes kunnen vragen of hij de "needs archived"-mails voor zijn rekening kan nemen ;)

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er was toch ook het topic: melding van derden mbt "foute caches" (reviewers ...

 

Daar kon je bv melden als een cache (te) lang op disabled stond.

 

Ik kan dit topic niet meer terugvinden.

 

Zo af en toe kom je ze tegen: caches die niet meer onderhouden worden en die op beschikbaar blijven staan ...

Je bedoeld waarschijnlijk 'onbeschikbaar'.

 

NB. Dit topic heeft overigens niets te maken met Geodating.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...