Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Mystery's ik kom er als het geen sudoko's of normale raadsels zijn vaak niet uit hoe weet je of ze de coordinaten willen of die andere cijfers die je op een andere vreemde plek in moet vullen in de gps die ze dan weer om zet (ik heb mijn gps niet bij de hand dus weet even de namen niet).

Vaak staar ik me blind op de puzzels en dan lees ik puzzel was snel gedaan, makkelijke puzzel dit keer. En ik kijk naar een mooie vormtekening en meer zie ik niet. Hint er bij denk niet te moeilijk, ik kan niets meer denken, of ja toch nog iets hoeveel keer zal de pen opgetild zijn van het papier ook dat slaat nergens op.

Misschien is er iemand die per ongeluk een hint in zijn log heeft staan, nee dus niet of ja ik zie iets waar ik weer moet door krijg. Voor mij was de puzzel te lastig maar ik had laatst een handig hulpje voor zo een puzzel op internet gezien puzzel ingevuld en op pad. Nou google kan ik dus hup aan de slag, ik kan dus niet google, kom op vreemde site's en staar dus maar weer naar die rare lijntjes en lettertjes.

Waar moet ik naar kijken wat kunnen uitgangs punten zijn om ze op te lossen? Of waar zitten die handige computerprogrammatjes?

Soms zit er zo een handig tooltje bij om te controleren of je het goed hebt werkt die altijd of alleen als de legger die aangemaakt heeft.

Helaas daar is fout, fout en niet als met mastermind 3 goed maar op de verkeerde plek, 2 goed en op de juiste plaats.

Wie kan mij op weg helpen met de mystery's.

bewerkt door jolimama
Geplaatst

Dat ligt aan de mysterie, iedere puzzel is weer anders en dat is het doel ervan.

Dus er is geen tooltje voor. Voor een specifieke mysterie, stuur een pb-tje en ik kijk of ik je op weg kan helpen.

Dat kan natuurlijk ook naar de maker.

Geplaatst

Gewoon negeren. Zonde om je tijd te besteden aan een puzzel die je uiteindelijk leid naar een fotokokertje bij een lantaarnpaal. Als de cacheeigenaar echt een interestante locatie had gevonden had hij of zij er een traditional van gemaakt.

Je mist niet veel. Een final van een serie staat meestal ook vermeld op de caches die tot die serie behoren. Als er een vraagteken op de kaart staat waar een mooie multi achter zit, Nacht der nachten, Bedevaart enz. hoor je dat wel op een andere manier. Niet altijd, bij Landschapspark Moerenburg kwam ik er toevallig achter dat dit een tocht door een mooi gebied was. Maar er zijn sowieso voldoende mooie multies om je niet met mysteries te hoeven bemoeien.

Tc

Geplaatst
Gewoon negeren. Zonde om je tijd te besteden aan een puzzel die je uiteindelijk leid naar een fotokokertje bij een lantaarnpaal. Als de cacheeigenaar echt een interestante locatie had gevonden had hij of zij er een traditional van gemaakt.

Je mist niet veel. Een final van een serie staat meestal ook vermeld op de caches die tot die serie behoren. Als er een vraagteken op de kaart staat waar een mooie multi achter zit, Nacht der nachten, Bedevaart enz. hoor je dat wel op een andere manier. Niet altijd, bij Landschapspark Moerenburg kwam ik er toevallig achter dat dit een tocht door een mooi gebied was. Maar er zijn sowieso voldoende mooie multies om je niet met mysteries te hoeven bemoeien.

Tc

Zit veel waarheid in je verhaal en ik snap ook niet altijd waarom men voor een mystery gaat al denk ik soms dat het wel een mooie voorbereiding zou kunnen zijn voor een speciale plek.

V.b. je wil een bijzondere plek laten zien maar zonder de nodige achtergrond informatie snap je de plaats niet helemaal dan kan ik snappen dat je een puzzel maakt om zo de cacher voor te informeren over de lokatie. helaas gebeurd dit weinig tot nooit heb ik de indruk.

Maar een reden waarom ik ze wel wil oplossen is omdat ik niet altijd de tijd heb voor een multi. Zo gaan wij zaterdag naar muiderslot en pampus tussen door even de tijd voor een terrasje en dan vind ik het wel leuk om een cache te doen en als ik ergens op de fiets heen moet en er is een mystery onderweg waar ik langs kom dan is dat leuk een multi heb ik dan geen tijd voor.

Dus een middagje op pad een multi tussen door een mystery of traditional

Geplaatst

Haha, nou dat gevoel ken ik wel, hoor.

Ook al staat er maar 1 sterretje bij, dan zie ik het toch vaak niet.

En om nou te zeggen dat ik dom ben, nou nee.

Heel af en toe zie ik het en kan ik de puzzel snel oplossen, maar als dat niet het geval is ga ik niet meer dagenlang zitten puzzelen. Ik leg ze gewoon op een stapel en laat er af en toe wat niet-geocachende vrienden naar kijken. Misschien dat er een slimmerik tussen zit. Altijd wel fijn om dat soort prints achter de hand te hebben als er een pijnlijke stilte valt tijdens een verjaardag. :crybaby:

Geplaatst

Tc

Technetium, wat zeg me nou ? Je moet niet alle mysteries links laten liggen. Ga eens aan de slag met Verdwenen Molens en je zult zien dat je op een mooie plek uitkomt.

Ik heb er bewust geen traditional van gemaakt omdat vooral Papa Casteleintjes als molenaar tijdens het puzzelen graag wil laten zien hoeveel Hollands glorie er al weg is.

gr wendy

Geplaatst

In het subforum; Cachetechnieken, waar ik dit topic ook neer ga zetten,

komt dit onderwerp (of specifieke Mystery opgaven) verschillende malen ter sprake.

Lees het eens door, er staat van alles tussen.

Misschien lukt het daarna beter met de Mystery's. :crybaby:

Geplaatst

Wat een malle conclusie.

Om naar mijn eigen serie te kijken: Slobberen 1, 2 en 3 zijn alledrie flinke caches (qua formaat) en liggen alledrie in een mooi gebied. Vooral de eindcache ligt in een fraaie omgeving, terwijl nr 1 in een voor velen onverwacht gebied blijkt te liggen.

Echter, ik had er ditmaal geen zin in om een traditional neer te leggen (of zelfs 3), omdat dan de frequentie van cachebezoekjes zo zou stijgen dat ik waarschijnlijk elke week voor onderhoud op weg zou moeten, en dus heb ik gekozen voor een (best lastige) puzzelreeks.

Ook wilde ik niet een lastige puzzel koppelen aan een lantaarnpaalmicro, want daar ben ik sowieso geen fan van.

Zie het als de ultieme beloning voor het oplossen van de serie: heftig puzzelen, oplossen en dan als beloning een onverwacht fraaie wandeltocht.

Dus.

Geplaatst

Maar om even bij het onderwerp van het draadje te blijven:

Na zo'n 200 opgeloste mysteries (nog niet allemaal gevonden, maar ze zitten in de map...) ben ik altijd weer verbaasd over weer een nieuwe puzzel en weer een nieuw inzicht waar ik nou nooit geen weet van had.

Op de sudoku's, logigrammen en T9-sms grapjes na lijkt bijna elke puzzel uniek in zijn soort en ik kan er persoonlijk geen genoeg van krijgen.

Over het algemeen geldt: doorzoeken, googlen, de hints proberen te doorgronden (hoe hinderlijk ook soms) en af en toe om een extra duw bedelen. Nu zit ik weer aan te hikken tegen een notenbalk... Ik hou onwijs van muziek, maar noten lezen is aan mij niet besteed... tot nu dan. Argh!!

Voor het omrekenen van RD, ECEF, etc. coordinaten zijn er, naast je eigen GPS, zat programmaatjes te downloaden die dat keurig kunnen.

Tip: http://www.gpsgek.nl/

Geplaatst

Wat een malle conclusie.

knip

Dat vind ik nou ook. Het gaat om de puzzle,als je die niet leuk vind, los je hem toch niet op. De cache is alleen maar een bevestiging van de oplossing van de puzzle.

Maar goed, puzzels laat ik meestal ook links (of rechts) liggen.

Echter een tijd geleden hebben we met een aantal collega's regelmatig de meest lastige puzzels opgelost bij het koffieapparaat. Een beetje brainstormen doet wonderen. Dus mijn tip: maak een paar collega's zo gek dat ze mee gaan cachen, kun je daarna lekker samen puzzels oplossen.

Jan

Geplaatst

Tc

Heel bijzonder weer hoe men de discussie weer op HET onderwerp naar wens terecht komt.

Geplaatst

Ik kan je moeilijk uitleggen hoe een mystery werkt, achter elke mystery zit een andere logica... :crybaby:

Ik vind mystery's best wel leuk, als je maar even goed moet nadenken, het dan ziet, en dan de puzzel nog even op moet lossen. Al zijn ze moeilijker ga ik er niet eens naar kijken, gewoon en mailtje naar pa, die vindt die moeilijke puzzels wel leuk. Als ik niks te doen heb ga ik mystery's oplossen in gebieden waar ik vaak kom. Bijvoorbeeld deze serie. Daar moet je even het puzzeltje maken, en het coordinaat checken en dan in GSAK zetten! :)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...